VM i schack
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
VM i schack
Ja, følger med direkte på VG Nett. Kan forresten reglene også, men er ikke noe flink til å spille sjakk.
VM i schack
Tycker också det är kul att följa.
Tror att Magnus vinner och behåller VM-titeln. Tycker det är han som har spelat klart bäst hittills. Iofs gjorde han en grov miss i sjätte partiet. I en bättre ställning gjorde han ett drag som tillät Anand att vinna en bonde och förmodligen hela partiet, men Anand såg det inte så Magnus kunde behålla sin fördel och vinna partiet. Hade Anand vunnit där undrar jag hur det hade gått i matchen, men nu känns det som att det är tungt för Anand.
Tror att Magnus vinner och behåller VM-titeln. Tycker det är han som har spelat klart bäst hittills. Iofs gjorde han en grov miss i sjätte partiet. I en bättre ställning gjorde han ett drag som tillät Anand att vinna en bonde och förmodligen hela partiet, men Anand såg det inte så Magnus kunde behålla sin fördel och vinna partiet. Hade Anand vunnit där undrar jag hur det hade gått i matchen, men nu känns det som att det är tungt för Anand.
VM i schack
Enkel remi för Anand idag med svart. Det är han säkert nöjd med, men han behöver vinna ett för att utjämna. Får se hur det går i morgon när han har vit.
VM i schack
Mats skrev:Grattis Norge!
Säger samma sak.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
VM i schack
Ja, det var ju inte Norge som spelade...Meppe skrev:Själv gratulerar jag Carlsen.
Kul dock för Norge att de har en världsmästare i schack.
Återgå till Intressanta intressen