Utbytesstudent: "Alles schön 'flummig' in Schweden"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Flawed » 2014-11-23 21:22:33

plåtmonster skrev:Nästan som man funderar på att skapa ett parallellsamhälle som fungerar. Fast iofs, kanske därför som friskolorna finns.

Friskolor fungerar ännu sämre än de kommunala vilket de försöker maskera med väldigt generösa betygsrabatter.
Flawed
Inaktiv

Anslöt: 2007-05-04

Inläggav Charlie72 » 2014-11-23 22:18:29

Hade nog räckt med 1-2 år i skolan för mig
Charlie72

Anslöt: 2012-10-11

Inläggav plåtmonster » 2014-11-23 22:23:54

kiddie skrev:Jag gick i skolan för över 20 år sedan. Redan då var den kaotisk och ineffektiv. Mindes att jag tänkte att all denna studietid kunde man göra något vettigt av, att jag kunnat lära mig hela högstadiet på ett år.

Tror det var något fel på skolan redan då, och vi hade trots allt lektioner med lärare närvarande och inte så ofta studiebesök och grupparbeten.

Och den blå-röda röran kommer då med patentlösningen: Förläng dumheterna.. då lär sig eleverna mer! :-)064

- Ju mer tid man tränar, desto mer lär man sig, säger utbildningsminister Jan Björklund (FP)

Uppenbart saknar inbildningsministern insikt i den verklighet som studenterna möter.

Flawed skrev:Friskolor fungerar ännu sämre än de kommunala vilket de försöker maskera med väldigt generösa betygsrabatter.

Betygsrabbaten är nog konstant. Men kunskaperna är väl i de mer ordnade skolorna bättre. Iaf så blir eleverna inga psykvrak efter genommangling.. menar skolgång..
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in