Idag är det även internationella toalettdagen.
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Förutom att internationella mansdagen infaller idag är det även internationella toalettdagen idag, en dag då man kan begrunda hur bra man har det i jämförelse med många människor i andra länder, att ha tillgång till en toalett med vattenspolning och fungerande avlopp samt att slippa stå och köa tillsammans med många andra människor för att få tillgång till en toalett som kanske är igenkorkad innan man kan uträtta sina behov, någonting man tar för givet i sitt vardagliga liv:
9 konstiga toaletter du kan tillbringa internationella toalettdagen på - Vem skulle inte vilja sitta på en toasits som ser ut som en zombie?
I bl.a. Indien riskerar kvinnor att bli antastade då de gör sina behov utomhus, i en skogsdunge eller liknande och i Brasilien är det lättare att bli omvald som borgmästare om man bygger en upplyst fotbollsplan än satsar på att bygga fungerande avlopp. I en undersökning som genomfördes av den brasilianska staten för några år sedan upptäcktes att endast 55,2 procent av landets 5 570 kommuner har avloppssystem. I Kibera i Kenya uträttar så många som två tredjedelar av de boende sina behov i plastpåsar som sedan slängs i diket.
9 konstiga toaletter du kan tillbringa internationella toalettdagen på - Vem skulle inte vilja sitta på en toasits som ser ut som en zombie?
I bl.a. Indien riskerar kvinnor att bli antastade då de gör sina behov utomhus, i en skogsdunge eller liknande och i Brasilien är det lättare att bli omvald som borgmästare om man bygger en upplyst fotbollsplan än satsar på att bygga fungerande avlopp. I en undersökning som genomfördes av den brasilianska staten för några år sedan upptäcktes att endast 55,2 procent av landets 5 570 kommuner har avloppssystem. I Kibera i Kenya uträttar så många som två tredjedelar av de boende sina behov i plastpåsar som sedan slängs i diket.
Din toasits har troligen bara bråkdelen så många bakterier som din mobil eller tangentbord.Dandelo skrev:Ska polera sitsen och skura den noga. Sen sitta!
Miche skrev:Din toasits har troligen bara bråkdelen så många bakterier som din mobil eller tangentbord.Dandelo skrev:Ska polera sitsen och skura den noga. Sen sitta!
Jag torkar av tangentbord + lägger på anti-bakteriesprit både på den och mobilen
Så fint att toalett dagen och mansdagen infaller under samma dag.
slackern skrev:Så fint att toalett dagen och mansdagen infaller under samma dag.
Gör att jag kommer att tänka på denna tråd:
Män har svårt att fälla ner toalocket och ringen. Varför?
Vattentoalett är ett slöseri med rent dricksvatten. Jag kör med utedass, det känns bättre.
Skulle gärna göra det jag med, hade utedass och eltoa i torpet vi bodde i ett par år och jag föredrog utedasset trots att det var mitt jobb att tömma det (eltoan var iofs jobbig att tömma den med).Huggorm skrev:Vattentoalett är ett slöseri med rent dricksvatten. Jag kör med utedass, det känns bättre.
Jag tycker att vi ska instifta "Internationella "Internationella Dag"-dagen" då vi kan uppmärksamma alla internationella temadagar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.