Vad har ni för intressen?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav spejare » 2014-10-05 0:07:05

Musik skrev:Jag är intresserad av det som får mig att känna liv.

(Fast det där låter bra.)
spejare

Anslöt: 2013-07-07

Inläggav BloodyPirate » 2014-10-05 1:49:20

Sy förhand, matlagning, rita, måla, pussla, poesi, psykologi, problemlösning, musik, film, träning, hälsa, kläder, smycken, natur, arkitektur, modellera, foto, "krogdans", ordförråd, korsord, krypto, hår, smink, design, pyssel, hud, inredning, djur, kärlek, konst, uppförande, kombinera, naglar, miljö, politik, moral, vetenskap, skriva, umgås, planera, strukturera, kreativitet, massage, kunskap, detaljer och visdom! :)
BloodyPirate

Anslöt: 2014-02-18

Inläggav Cidomu » 2014-10-11 23:26:29

Flyplan, kan sitta länge och titta på bilder på flygplan, lära mig massa rutter, Kollar på flygplansradar osv..
Cidomu
Ny medlem

Anslöt: 2014-10-04

Inläggav geocache » 2014-10-11 23:42:55

Cidomu skrev:Flyplan, kan sitta länge och titta på bilder på flygplan, lära mig massa rutter, Kollar på flygplansradar osv..

:-)Happy
geocache

Anslöt: 2008-06-16

Inläggav plåtmonster » 2014-10-12 4:51:25

plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Lamprecht » 2014-10-20 20:33:34

Graffiti och träning är mina längsta pågående intressen. Det nyaste tilltaget är att samla på antika böcker, jag började med det för lite mer än två år sedan.

Andra intressen kommer och går och alltid tar mig med storm under perioder, men inget likt intressena ovan som följer med år in och år ut.
Lamprecht

Anslöt: 2014-10-18

Inläggav Lamprecht » 2014-10-20 21:10:25

Lamprecht skrev:Graffiti och träning är mina längsta pågående intressen. Det nyaste tilltaget är att samla på antika böcker, jag började med det för lite mer än två år sedan.

Andra intressen kommer och går och alltid tar mig med storm under perioder, men inget likt intressena ovan som följer med år in och år ut.

HISTORIA. Såklart, det glömde jag! Det ligger i min topp tre med graffiti och träning.
Lamprecht

Inläggav Lexxi » 2014-10-21 10:24:48

Fotografering och Hästar :D
Lexxi
Ny medlem

Anslöt: 2014-10-20

Inläggav KrigarSjäl » 2014-10-21 20:20:47

Lamprecht skrev:Graffiti och träning är mina längsta pågående intressen. Det nyaste tilltaget är att samla på antika böcker, jag började med det för lite mer än två år sedan.

Antika böcker, intressant...vad är det för böcker du letar efter?

Släng gärna upp nån bild på böckerna också.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav MsTibbs » 2014-10-21 20:57:27

Diabetes och katolicism är kort-intressen som för närvarand tagit över från psykiatrin.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav elle » 2014-10-21 20:59:04

MsTibbs skrev:Diabetes och katolicism är kort-intressen som för närvarand tagit över från psykiatrin.

:-)049 för katolicism , Ms Tibbs.
elle

Anslöt: 2011-01-09

Inläggav MsTibbs » 2014-10-21 21:11:00

elle skrev:
MsTibbs skrev:Diabetes och katolicism är kort-intressen som för närvarand tagit över från psykiatrin.

:-)049 för katolicism , Ms Tibbs.

Yeee! :) Försökte gå in idag men det var låst. Tänkte ta/köpa broschyrer eller så. De håller på att flytta till gamla Baptistkyrkan kanske därför det var låst?
MsTibbs

Inläggav Lamprecht » 2014-10-21 21:29:26

KrigarSjäl skrev:

Antika böcker, intressant...vad är det för böcker du letar efter?

Släng gärna upp nån bild på böckerna också.

Klassiska verk, historiaböcker, politiska manifest etc. T.ex. har jag en fin upplaga av Fänrik Ståls sägner från 1883, Sagan om Ragnar Lodbrok och hans söner från 1880 och en bunt andra. Inte supergamla ändock antika.

Jag köper periodvis, beroende på om jag orkar leta eller om jag bara råkar snubbla över en auktion på nätet. Vet egentligen inte varför, men jag gillar tanken av att äga en bit av nordisk historia. Att kunna hålla sällsynta papper/böcker i mina händer som ett sorts arv från äldre tider och en helt annan värld. Och min paranoida världsuppfattning gör att jag inte litar på Sverige som börjar bli ökänt för att nästan vara fientlig mot all svensk historia innan 1968.

Inte minst får jag en respektabel bokhylla värd att skryta om för mina gäster. :-)018
Lamprecht

Inläggav KrigarSjäl » 2014-10-23 2:11:31

Ja böcker är trevligt att ha. Böcker i prydliga rader inger mig nåt slags lugn.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Re: Sv: Vad har ni för intressen?

Inläggav Titti » 2014-10-23 20:00:24

Har du fått diabetes?
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav MsTibbs » 2014-10-23 20:30:12

Titti skrev:

Har du fått diabetes?

Fick diabetesdiagnos för typ ett år sedan, men jag har "kostbehandlad" diabetes (typ2). Var nyligen hos läkare och hon ville egentligen ge mig medicin mot diabetesen, men gjorde inte för hon tyckte att jag redan hade så många (andra) mediciner. Jag ser mig själv som ett gränsfall... borderline diabetes...
MsTibbs

Inläggav Titti » 2014-10-23 20:39:25

MsTibbs skrev:
Titti skrev:

Har du fått diabetes?

Fick diabetesdiagnos för typ ett år sedan, men jag har "kostbehandlad" diabetes (typ2). Var nyligen hos läkare och hon ville egentligen ge mig medicin mot diabetesen, men gjorde inte för hon tyckte att jag redan hade så många (andra) mediciner. Jag ser mig själv som ett gränsfall... borderline diabetes...

Vilken slags kost äter du? Jag har också diabetes och har bra koll på blodsockret med kosten.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav MsTibbs » 2014-10-23 20:49:15

Titti skrev:
MsTibbs skrev:
Titti skrev:Har du fått diabetes?

Vilken slags kost äter du? Jag har också diabetes och har bra koll på blodsockret med kosten.

Tja... jag äter vad jag vill.... men mer fullkorn än vitt, frukt och grönt, har lärt mig gilla broccoli! Köpr inte godis så ofta, börjat träna och därmed äter jag mindre sött då annars känns det som träningen är i onödan... tallriksmodellen? Nä, jag borde bry mig mer, men mitt blodsocker är absolut oftast inom 5-7 typ så nått måste jag ju göra rätt. Eller så är jag feldiagnosticerad (man kan ju drömma iallafall)... ;)
MsTibbs

Inläggav FingalOlsson » 2014-10-24 13:45:58

Mina intressen är framför allt Datorer, elektroniska prylar, kolla på film, lyssna på musik, Kolla på fotboll/ishockey, amatörradio och lära mig nya saker som intresserar mig inom elektronik. Gillar också att pilla med elektronik och lödkloven :)
FingalOlsson

Anslöt: 2014-10-23

Inläggav Geastrum » 2014-10-24 15:46:34

Livet... biologi, psykologi, filosofi, österländsk mystik, utöva yoga, jogga i skogen, träna på gym, laktovegetarisk matlagning, musik, konst, litteratur, film, historia, gammal och ny teknik, tvärvetenskap, politik...
Geastrum

Anslöt: 2014-05-08

Inläggav Bazooka » 2014-10-25 1:48:26

BloodyPirate skrev:Sy förhand, matlagning, rita, måla, pussla, poesi, psykologi, problemlösning, musik, film, träning, hälsa, kläder, smycken, natur, arkitektur, modellera, foto, "krogdans", ordförråd, korsord, krypto, hår, smink, design, pyssel, hud, inredning, djur, kärlek, konst, uppförande, kombinera, naglar, miljö, politik, moral, vetenskap, skriva, umgås, planera, strukturera, kreativitet, massage, kunskap, detaljer och visdom! :)

Så du gillar att "umgås". Hur då? Åtminstone på nåt plan torde det vara nåt som håller oss här samman att vi just inte gillar det. För mej är det då antalet personer runt bordet överstiger två. Om jag inte får dominera. Eller om det det pratas om faktiskt är jävligt intressant.
Hur gör du när du strukturerar? Och framför allt, vad är krogdans?

Mina: filosofi, fakta, träning, golf, spela musik, lyssna musik, tv-serier, orkideer, arkitektur, skönhet, hängmattan, massage, promenader - gärna på kyrkogårdar, politik, internet, skriva, läsa, sex
Bazooka

Anslöt: 2012-11-03

Inläggav Julianus » 2014-10-25 3:53:19

Motorsport, tv-spel, datorer, teknik, historia, promenader, kampsport.
Julianus

Anslöt: 2013-11-03

Inläggav rapchic » 2014-10-25 8:20:47

Bazooka skrev:Så du gillar att "umgås". Hur då? Åtminstone på nåt plan torde det vara nåt som håller oss här samman att vi just inte gillar det. För mej är det då antalet personer runt bordet överstiger två. Om jag inte får dominera. Eller om det det pratas om faktiskt är jävligt intressant.
Hur gör du när du strukturerar? Och framför allt, vad är krogdans?

Mina: filosofi, fakta, träning, golf, spela musik, lyssna musik, tv-serier, orkideer, arkitektur, skönhet, hängmattan, massage, promenader - gärna på kyrkogårdar, politik, internet, skriva, läsa, sex

Man måste ju inte vara anti att vara social bara för att ha AS.
Jag tex gillar folk och vill vara med folk men är jag det så blir jag sjukt trött så jag kan inte umgås lika ofta som jag faktiskt vill.

Det enda som gör att man får diagnos är ju att man har svårigheter man måste inte ogilla att umgås för det.
rapchic

Anslöt: 2008-02-22

Inläggav Triangel » 2014-10-25 11:17:27

Fota, måla, djur och mina 4 samlingar.
Triangel

Anslöt: 2014-03-09

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in