ska jag berätta för henne? (kär i en av boendepersonalen)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav MsTibbs » 2014-10-15 19:48:50

Instämmer med de flesta ovan; skippa ragga på personalen det kommer bara bli fel allting, sannolikheten att hon är intresserad av en brukare är droppe i havet...
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Re: ska jag berätta för henne? (kär i en av boendepersonalen

Inläggav matterik » 2014-10-19 10:06:44

Blir nog inget av det eftersom hon är personal.
matterik
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-01-17

Inläggav Kostymhippie » 2014-10-20 11:08:15

Instämmer med Krigarn.
Mitt tips är att hitta folk utanför boendet genom dina specialintressen, för att hitta brudar måste man först hitta folk.
Sen ska du absolut jobba med din rädsla för och sorg över att bli avvisad eftersom du verkar må otroligt dåligt över det.
Ang. islam så är det sant att muslimska brudar bara får gifta sig med muslimska killar, det har att göra med att man inom islam ser det som att det primärt är mannen som står för de religiösa, moraliska och filosofisk uppfostran medan kvinnan primärt står för praktiska och känslomässiga aspekter av barnets uppfostran. Sen kan man tycka vad man vill om det men inget som går att ändra tyvärr.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2011-10-12

Inläggav mongoliet » 2014-10-20 15:55:33

Det kanske är så att du (trådstartaren) har fallit för kvinnan som den hon är i sin yrkesroll. Kanske har du en tendens att gilla auktoritetspersoner? Ingen är ju exakt samma person på jobbet som privat. Skulle du lära känna henne privat så kan det ju hända att hennes karaktärsdrag inte alls faller dig i smaken.
mongoliet

Anslöt: 2013-06-13

Inläggav Kostymhippie » 2014-10-20 17:53:05

Mongoliet är något viktigt på spåret.
Boendepersonal måste agera proffsigt på jobbet, precis som läkare, sjuksköterskor, lärare, präster och en rad andra yrkesgrupper som jobbar med "utsatta" människor.
Detta innebär (för många) att man helt eller delvis döljer vissa karaktärsdrag, intressen eller värderingar när man jobbar, detta för att skydda de man jobbar med.
Jag insisterar på att du aktiverar dig och träffar folk, och därmed kvinnor, genom dina specialintressen istället för att stöta på personalen.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2011-10-12

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in