Jag är så jävla LAT!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Jag är så jävla LAT!

Inläggav kiddie » 2014-10-18 18:35:04

Jag var väldigt trött innan men är om möjligt ännu tröttare, plus att min hjärna var mosig men blivit än värre. Vet inte om det hade med borrelia att göra eller om det blivit så iallfall.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 18:50:51

Låter precis som jag, mosig som fan i hjärnan... vi har nog blivit skadade för gott :shock:
PMS-monstret

Anslöt: 2014-04-03

Jag är så jävla LAT!

Inläggav plåtmonster » 2014-10-18 19:15:31

Det är ett antal svenskar som åker ner till Tyskland för behandling.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Jag är så jävla LAT!

Inläggav Dandelo » 2014-10-18 19:19:50

PMS-monstret skrev:Dessa symptom gillade jag, passar mig perfekt, jag lider nog av allt förutom narkolepsi:

• Psykisk hälsa

46. Humörsvängningar, lättirriterbarhet, manodepressivitet
47. Ovanlig/oförklarlig depression
48. Försämrat lokalsinne (känsla av att ha gått vilse)
49. Känsla av att man håller på att tappa förståndet
50. Över-emotionella reaktioner, lätt att falla i gråt
51. Sover för mycket, eller svårigheter att somna
52. Svårt att somna, orolig sömn eller svårt att fortsätta sova
53. Narkolepsi, sömnapnéer
54. Panikattacker, starka oroskänslor

Har jag borrelia, tro :-)063
Dandelo

Anslöt: 2010-10-21

Jag är så jävla LAT!

Inläggav Parvlon » 2014-10-18 19:48:40

eller är borrelia nya inne-diagnosen för latmaskar?
Spoiler: visa
:wink:

Är man lat tillräckligt länge så får det konsekvenser. Talar av egen erfarenhet.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Jag är så jävla LAT!

Inläggav nallen » 2014-10-18 20:02:13

PMS-monstret skrev:Dessa symptom gillade jag, passar mig perfekt, jag lider nog av allt förutom narkolepsi: [---]

Flertalet av de där punkterna låter som mer eller mindre vilket fruntimmer som helst.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 20:28:32

nallen skrev:
PMS-monstret skrev:Dessa symptom gillade jag, passar mig perfekt, jag lider nog av allt förutom narkolepsi: [---]

Flertalet av de där punkterna låter som mer eller mindre vilket fruntimmer som helst.

Passar nog perfekt på vilken man som helst :-)063 Passar även på alla hen och she-males :-)049
PMS-monstret

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 20:29:54

Parvlon skrev:eller är borrelia nya inne-diagnosen för latmaskar?
Spoiler: visa
:wink:

Är man lat tillräckligt länge så får det konsekvenser. Talar av egen erfarenhet.

Håller med, när jag var mammaledig med minsta barnet som dessutom sov gott blev jag latare än latast, kollade bara på City Akuten och på andra soap operas och gjorde ingenting vettigt på dagarna...
PMS-monstret

Jag är så jävla LAT!

Inläggav plåtmonster » 2014-10-18 20:36:11

Om man har Borrelia bör det gå att ta reda på genom blodprov. Genom att mäta antalet antikroppar mot Borrelia och antalet Borrelia bakterier per volymenhet.
plåtmonster

Jag är så jävla LAT!

Inläggav troglodyten » 2014-10-18 20:38:31

Skönt forum. I've found my way down home! :-)154
troglodyten

Anslöt: 2013-03-31

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 20:41:48

troglodyten skrev:Skönt forum. I've found my way down home! :-)154

Najs att you like us :-)Happy
PMS-monstret

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 20:43:38

plåtmonster skrev:Om man har Borrelia bör det gå att ta reda på genom blodprov. Genom att mäta antalet antikroppar mot Borrelia och antalet Borrelia bakterier per volymenhet.

Jag fick reda på att jag hade det via blodprov, fick sedan en till röd fläck efter penicillinkuren, den kom liksom tillbaks. Började då läsa om att man aldrig blev riktigt frisk hehehe :)
PMS-monstret

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 20:45:44

Dandelo skrev:
PMS-monstret skrev:Dessa symptom gillade jag, passar mig perfekt, jag lider nog av allt förutom narkolepsi:

• Psykisk hälsa

46. Humörsvängningar, lättirriterbarhet, manodepressivitet
47. Ovanlig/oförklarlig depression
48. Försämrat lokalsinne (känsla av att ha gått vilse)
49. Känsla av att man håller på att tappa förståndet
50. Över-emotionella reaktioner, lätt att falla i gråt
51. Sover för mycket, eller svårigheter att somna
52. Svårt att somna, orolig sömn eller svårt att fortsätta sova
53. Narkolepsi, sömnapnéer
54. Panikattacker, starka oroskänslor

Har jag borrelia, tro :-)063

Definitivt! Om du har varit inne i en skog någon gång, haft sex på en äng eller promenerat igenom en stadspark så har du nog det! Välkommen in i gänget!
PMS-monstret

Jag är så jävla LAT!

Inläggav troglodyten » 2014-10-18 20:55:27

PMS-monstret skrev:
troglodyten skrev:Skönt forum. I've found my way down home! :-)154

Najs att you like us :-)Happy

Hoppas att belonga till er med tiden.

Hälsningar

Aspiechild-bipolär-adhd_Troglodyt
troglodyten

Anslöt: 2013-03-31

Jag är så jävla LAT!

Inläggav kiddie » 2014-10-18 20:57:31

PMS-monstret skrev:Låter precis som jag, mosig som fan i hjärnan... vi har nog blivit skadade för gott :shock:

Bakterier kan verkligen ställa till det. För kanske 6 år sedan fick jag halsfluss av arten streptokocker men vägrades behandling med motiveringen vi får resistenta bakterier och det går över av sig själv. Så jag fick kämpa mot bakterien själv och det gav verkligen mystiska symptom.

Första halvåret efter att den akuta infektionen gått över drabbades jag av väldig mystiska trötthetsattacker. Jag kunde hålla på med något och känna att jag blev alldeles seg i kroppen, att den inte ville längre, men man kan ju inte bara sluta abrupt med vad man gör. Jag tycke att det är nog bara lättja så jag tvingade mig att fortsätta. Det var som att försöka röra sig i sirap. Till slut föll jag bara ihop på fläcken och fick ligga så en halvtimma eller så. Hade ingen kraft kvar i kroppen alls. Ofta orkar man ju lite mer än man tror men detta var typ tvärtom.

Alla har sagt till mig att dessa kollapser bara var inbillning och lättja och innerst inne trodde jag på det. Jag tänkte att så här får jag ha det hela livet. Så fort jag anstränger mig så kommer jag att kollapsa. Att jag måste dölja det eftersom ingen trodde mig ändå. Det kändes väldigt tröstlöst. Kunde inte heller sitta helt stilla för då drabbades jag av myoklonier i armar och ben. Ävenså kunde jag gå in i konstiga skov av rena tics medan jag upplevde verkligheten annorlunda.

Detta gick dock över efter ett halvår. Kollapserna försvann först, sen ryckningarna och sist ticsen. Efter att de försvunnit så insåg jag att det faktiskt inte var inbillning, jag stod på andra sidan av eländet och kunde klart och tydligt se att det var på riktigt. Och att det definitivt var infektionsutlöst.

Så nu har jag största respekt för bakterier.
kiddie
Inaktiv

Jag är så jävla LAT!

Inläggav kiddie » 2014-10-18 20:59:45

PMS-monstret skrev:Jag fick reda på att jag hade det via blodprov, fick sedan en till röd fläck efter penicillinkuren, den kom liksom tillbaks. Började då läsa om att man aldrig blev riktigt frisk hehehe :)

Fick aldrig ta blodprov, blev diagnostiserad på utslaget. Blev frisk men själva utslaget kom tillbaka ett år senare för att sedan försvinna av sig självt. Så jag tror inte heller man blir helt fri. Man kan nog bli bakteriefri men har ens immunförsvar startats mot borrelia så vete fan om det lugnar sig.
kiddie
Inaktiv

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 21:03:26

Fy vad hemskt! Bakterier är inget att leka med, verkligen inte! Jag vet en som fick köttätande bakterier i benet och har en massa ärr på benet efter det, jag tror att det var stafilokocker.

Ticsen kan komma i samband med infektioner. Min son har Tourettes och jag kommer ihåg att när han var mindre så fick han värre tics när han hade en infektion i kroppen.
PMS-monstret

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 21:04:44

kiddie skrev:
PMS-monstret skrev:Jag fick reda på att jag hade det via blodprov, fick sedan en till röd fläck efter penicillinkuren, den kom liksom tillbaks. Började då läsa om att man aldrig blev riktigt frisk hehehe :)

Fick aldrig ta blodprov, blev diagnostiserad på utslaget. Blev frisk men själva utslaget kom tillbaka ett år senare för att sedan försvinna av sig självt. Så jag tror inte heller man blir helt fri. Man kan nog bli bakteriefri men har ens immunförsvar startats mot borrelia så vete fan om det lugnar sig.

Att det kom tillbaka, är som det var för mig. Jag tror att jag inte blivit riktigt frisk än, man måste egentligen ha skitstarka penicillinkurer för att vara helt och hållet på den säkra sidan.
PMS-monstret

Jag är så jävla LAT!

Inläggav plåtmonster » 2014-10-18 21:11:00

Poängen är väl att testa hur bra pencillinkuren har gått. Så att man kan justera den därefter.
plåtmonster

Jag är så jävla LAT!

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-18 21:12:54

plåtmonster skrev:

Poängen är väl att testa hur bra pencillinkuren har gått. Så att man kan justera den därefter.

Precis, så är det.
PMS-monstret

Jag är så jävla LAT!

Inläggav plåtmonster » 2014-10-18 21:14:22

Och min misstanke är att man inte gör det i Sverige samt inte minst att man är för feg med pencillinkurerna.
plåtmonster

Jag är så jävla LAT!

Inläggav kiddie » 2014-10-18 21:33:16

PMS-monstret skrev:Ticsen kan komma i samband med infektioner. Min son har Tourettes och jag kommer ihåg att när han var mindre så fick han värre tics när han hade en infektion i kroppen.

Jobbigt för honom men skönt att höra att det "kan" bli så. Jag känner mig ofta ganska obekräftad eftersom jag får de symptom andra ofta inte får.
kiddie
Inaktiv

Jag är så jävla LAT!

Inläggav kiddie » 2014-10-18 21:36:56

plåtmonster skrev:Och min misstanke är att man inte gör det i Sverige samt inte minst att man är för feg med pencillinkurerna.

Man brukar inte testa efter avslutad kur.

Jag hade ändå rätt bra tur för när jag kollade upp den antibiotikan som jag fick och jämförde med andra som fått borrelia och denna medicin så hade jag fått dubbel dos motsvarade dem, och den "korrekta" dosen för just mer aggressiv behandling av borrelia. Läkaren jag hade tog det på allvar men som vårdcentralsläkare kan man inte direkt erbjuda uppföljning. Mer att man får komma tillbaka om det inte blir bra. De har så kort tid att de måste släppa en vind för våg. Dock läste han en bra stund innantill innan han beslutade att man bör ta den tuffare dosen.
kiddie
Inaktiv

Jag är så jävla LAT!

Inläggav notwoodstock » 2014-12-06 8:58:04

notwoodstock

Anslöt: 2013-12-22

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in