Värdepapper
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Värdepapper
Nån här som sysslar med aktier och sådant?
Det går väl under namnet värdepapper har jag för mig.
Jag har varit lite sugen på att prova nått, dock låga
summor och testa och prova lite mest.
Kanske kan ge en liten utdelning iallafall.
Det går väl under namnet värdepapper har jag för mig.
Jag har varit lite sugen på att prova nått, dock låga
summor och testa och prova lite mest.
Kanske kan ge en liten utdelning iallafall.
Värdepapper
Problemet med små poster är att avgifterna äter upp värdeuppgången (om det blir någon) så det är ofta ett värdelöst tillvägagångssätt.
Om du kan hitta en aktie till ett väldigt lågt pris som har en rimlig chans att gå upp i framtiden så kan du köpa ett hyfsat stort antal för pengar som du har råd att avvara och hålla i dem tills de gått upp i värde. Jag funderade på att göra så med en aktie för ett antal år sedan, den kostade under en krona, som högst har den sen dess varit uppe i 750 kronor...
Om du kan hitta en aktie till ett väldigt lågt pris som har en rimlig chans att gå upp i framtiden så kan du köpa ett hyfsat stort antal för pengar som du har råd att avvara och hålla i dem tills de gått upp i värde. Jag funderade på att göra så med en aktie för ett antal år sedan, den kostade under en krona, som högst har den sen dess varit uppe i 750 kronor...
Värdepapper
Saxar in detta då jag fick det på PM,
nämner inte vem avsändaren är.
Kan tipsa om ISK konto. Men läs villkoren först. I övrigt är det aktier vs courtage, fonder och obligationer som är det man spelar med.
Obligationer är relativt säkra men det tar lång tid innan det ger något. Fonder kan bytas utan avgifter men kursen ändrar sig bara en gång per dag. Aktier ändrar sig snabbt men det är en avgift (curtage) på varje transaktion.
nämner inte vem avsändaren är.
Kan tipsa om ISK konto. Men läs villkoren först. I övrigt är det aktier vs courtage, fonder och obligationer som är det man spelar med.
Obligationer är relativt säkra men det tar lång tid innan det ger något. Fonder kan bytas utan avgifter men kursen ändrar sig bara en gång per dag. Aktier ändrar sig snabbt men det är en avgift (curtage) på varje transaktion.
Värdepapper
Miche skrev:Problemet med små poster är att avgifterna äter upp värdeuppgången (om det blir någon) så det är ofta ett värdelöst tillvägagångssätt.
Jag vill ta medlemskap på nån sida som är enkel,
där man betalar en månadsavgift och sen kan man
köpa och sälja och som du säger under kronan, då köper
man flera stycken och sen hoppas på uppgång.
Exakt så jag tänker, säkert en bra början.
Återgå till Intressanta intressen