Idag kommer Windows10 beta att släppas!
40 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Idag kommer Windows10 beta att släppas!
Igår lanserade Microsoft sin nya satsning på Windows, och efter åtta kommer... tio! I vilket fall, men om det nya operativsystemet går att läsa om här på Sweclockers.
Operativsystemet kommer dock inte att lanseras före 2015 men den som inte vill vänta tills dess kommer dock att kunna ladda ned och prova på testversionen Windows 10 Technical Preview via Windows Insider redan idag den 1 oktober.
Trådens ämne kommer helt enkelt att handla om hur tror ni Windows 10 kommer att bli?
De av er som provar betan, hur tycker ni den funkar osv.
Operativsystemet kommer dock inte att lanseras före 2015 men den som inte vill vänta tills dess kommer dock att kunna ladda ned och prova på testversionen Windows 10 Technical Preview via Windows Insider redan idag den 1 oktober.
Trådens ämne kommer helt enkelt att handla om hur tror ni Windows 10 kommer att bli?
De av er som provar betan, hur tycker ni den funkar osv.
Idag kommer Windows10 beta släpps idag!
Kan man undvika Win10 ?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Usch, jag avskyr alla nya varianter! Om jag fick välja skulle jag bara fortsätta med XP. Men jag har fått förlika mig med windows 7 numera. Men jag avskyr 8:an Och jag kan inte tänka mig att 9 eller 10 kan bli bättre då.
Jag hatar Windows 8:n med! Windows 7 är jag vän med däremot. Det finns nästan ingenting värre än Windows 8! Jag ska prova med Classic Shell tänkte jag men sist jag provade på en annan dator så blev datorn seg som satan
- PMS-monstret
- Anslöt: 2014-04-03
Microsoft har sen många versioner tillbaka släppt varannan gång en bra Windows, varannan gång en dålig (Windows 3.1, Windows XP och Windows 7 är bra versioner, Windows 3.0, Windows Me, Windows Vista och Windows 8 är dåliga) så man får ju hoppas att Windows 10 blir en bra version om de fortsätter att följa den traditionen...Toblerone skrev:Usch, jag avskyr alla nya varianter! Om jag fick välja skulle jag bara fortsätta med XP. Men jag har fått förlika mig med windows 7 numera. Men jag avskyr 8:an Och jag kan inte tänka mig att 9 eller 10 kan bli bättre då.
Låt oss nu hoppas att så få viktiga programvaror utvecklas för Microsofts Windows 10 som möjligt.
- plåtmonster
Toblerone skrev:Usch, jag avskyr alla nya varianter! Om jag fick välja skulle jag bara fortsätta med XP. Men jag har fått förlika mig med windows 7 numera. Men jag avskyr 8:an Och jag kan inte tänka mig att 9 eller 10 kan bli bättre då.
PMS-monstret skrev:Jag hatar Windows 8:n med! Windows 7 är jag vän med däremot. Det finns nästan ingenting värre än Windows 8! Jag ska prova med Classic Shell tänkte jag men sist jag provade på en annan dator så blev datorn seg som satan
Hatar med Windows 8, men älskar Windows 7 däremot. Och för alla oss som gillar Windows 7 är risken stor att vi kommer tycka att Windows 10 blir bättre, speciellt jämfört med Windows 8.
Vad jag läst om Windows 10 så kommer man att ändra tillbaka så det liknar Windows 7 i mångt och mycket, ex. startmenyn osv och göra så man hittar i det på liknande sätt som i Windows 7. En del saker från Windows 8 kommer dock behållas men det kommer vara mycket mer inställbart efter hur man vill ha det själv enligt vad som sagts hittills.
Det kommer dock inte att komma någon Windows 9.
Vad hände med 9?
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Spännande! Som sagt, traditionen bjuder ju på att vartannat är bra och vartannat dåligt (gör de det medvetet? ) så ser fram emot att få höra vad folk tycker. Men för mig lär det inte bli aktuellt med Windows 10 förrän jag har råd att bygga en ny stationär.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Microsoft valde att inte göra en nia.Kevlarsoul skrev:Vad hände med 9?
Kevlarsoul skrev:Vad hände med 9?
Jag åt upp den. Smakade som kyckling!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Miche skrev:Microsoft valde att inte göra en nia.Kevlarsoul skrev:Vad hände med 9?
Jag tror jag vet varför...
I fredags råkade jag sabba hela min dator o fick installera om alltihop, allt försvann (dock ej musik, bilder o sånt, som jag hade på en annan HD). Men jag lärde mig mycket om Windows under tiden jag höll på att sitta o installera om allting.
Nånstans stod det (minns inte var), att de som har Windows 8 eller 8.1 ska få Windows 9 gratis! Om de då skippar 9:an så kan Microsoft undgå detta genom att släppa 10:an istället!
Savanten Svante skrev:Kevlarsoul skrev:Vad hände med 9?
Jag åt upp den. Smakade som kyckling!
Jag fortsätter använda Windows 98.plåtmonster skrev:Kan man undvika Win10 ?
nescio skrev:Jag fortsätter använda Windows 98.plåtmonster skrev:Kan man undvika Win10 ?
Oj finns det säkerhetsuppdateringar och så till den?
Nä, vad ska man med dem till?slackern skrev:Oj finns det säkerhetsuppdateringar och så till den?
nescio skrev:Nä, vad ska man med dem till?slackern skrev:Oj finns det säkerhetsuppdateringar och så till den?
Virus o grejer antar jag.
Jag har inte installerat några virus på datorn. Man har inte stå mycket nytta av dem.slackern skrev:Virus o grejer antar jag.
Kan man "omvandla" ass hole programmet Windows 8 till Windows 10 på något sätt? Ursäkta för en kanske korkad fråga men jag hörde talas om att man kunde få en uppdatering på Windows åttan och få startknappen tillbaks, hade varit helt underbart i så fall
- PMS-monstret
- Anslöt: 2014-04-03
PMS-monstret skrev:Kan man "omvandla" ass hole programmet Windows 8 till Windows 10 på något sätt? Ursäkta för en kanske korkad fråga men jag hörde talas om att man kunde få en uppdatering på Windows åttan och få startknappen tillbaks, hade varit helt underbart i så fall
Windows 8.1 ger ju en form av startmeny tillbaka iaf. Om du inte redan installerat den så finns den i Windows update.
För att omvandla får du gå in på länken i startinlägget och ladda ned Windows 10 betan. Windows 10 release är inte före nästa år.
nescio skrev:Jag har inte installerat några virus på datorn. Man har inte stå mycket nytta av dem.slackern skrev:Virus o grejer antar jag.
Du får in viruskoder via olika hemsidor du besöker. Det går inte att förhindra om man har för gammalt OS.
nescio skrev:Jag fortsätter använda Windows 98.
Den meningen gav mig precis en nostalgitripp!
nescio skrev:Jag har inte installerat några virus på datorn. Man har inte stå mycket nytta av dem.slackern skrev:Virus o grejer antar jag.
slackern skrev:Oj finns det säkerhetsuppdateringar och så till den?
Enkel lösning: Dra ur nätverkssladden och undvik USB-minnen mm. För specifika tillämpningar som CAD mm så kanske man inte behöver vara uppkopplad.
PMS-monstret skrev:Kan man "omvandla" ass hole programmet Windows 8 till Windows 10 på något sätt? Ursäkta för en kanske korkad fråga men jag hörde talas om att man kunde få en uppdatering på Windows åttan och få startknappen tillbaks, hade varit helt underbart i så fall
Försök att få fatt på Win7 istället är mitt tips.
Ett annat tips är att lämna Microsoft helt och använda t.ex PC-BSD istället.
- plåtmonster