Katter och deras egendomligheter
Min katt är så tjock så det låter som ett litet barn som klampar runt när hon går, sen spinner hon så högt så det går inte alls att somna med henne i rummet, det låter som en liten motor....men hon är världens goaste katt ändå
Min katt kan inte riktigt spinna, det blir bara ett lågt fnr-fnr-fnr när han försöker, men man märker i alla fall att han gillar att bli smekt och kliad.
Känner mig sjukt elak som matte idag.
Men måste man så måste man..
Lille Spock ska vaccineras idag.
Var svårt som fan att hitta honom, han gömde sig väl och var knäpptyst.
Sen hittade jag en app med olika kattljud, då svarade han och jag kunde således lista ut vart han var.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Katten er rar og morsom. I helgen hadde den lagt fra seg et Lemen (Lemmus lemmus) på trammen for både hoveddør og kjøkkendør. Katten ville åpenbart ikke spise dem. Kanskje det var en gave, og kanskje det var pest eller bakterier i dem, så katten ikke kunne spise dem.
Mus som den fanger spiser den opp, men altså ikke Lemen, som jeg heller ikke har sett at den har fanget før.
Mus som den fanger spiser den opp, men altså ikke Lemen, som jeg heller ikke har sett at den har fanget før.
River skrev:Ja, den har tomler, som på det bildet på Wikipedia.
De är så söta, de där "tumvantekatterna".
River skrev:Katten er rar og morsom. I helgen hadde den lagt fra seg et Lemen (Lemmus lemmus) på trammen for både hoveddør og kjøkkendør. Katten ville åpenbart ikke spise dem. Kanskje det var en gave, og kanskje det var pest eller bakterier i dem, så katten ikke kunne spise dem.
Åh, fjällämlar har jag aldrig sett, bor du i fjällen?
Vår katt i mitt barndomshem brukade komma hem med möss och sorkar. Hon ville bidra till hushållet och förstås få beröm av sina "extramammor" för hur duktig hon var. Hon brukade också komma med näbbmöss, men dem åt hon aldrig av.
En gång när jag stack ner foten i en stövel låg det en död mus där. Den hade väl inte varit helt död och flytt in dit.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Alien skrev:River skrev:Katten er rar og morsom. I helgen hadde den lagt fra seg et Lemen (Lemmus lemmus) på trammen for både hoveddør og kjøkkendør. Katten ville åpenbart ikke spise dem. Kanskje det var en gave, og kanskje det var pest eller bakterier i dem, så katten ikke kunne spise dem.
Vår katt i mitt barndomshem brukade komma hem med möss och sorkar. Hon ville bidra till hushållet och förstås få beröm av sina "extramammor" för hur duktig hon var. Hon brukade också komma med näbbmöss, men dem åt hon aldrig av.
En gång när jag stack ner foten i en stövel låg det en död mus där. Den hade väl inte varit helt död och flytt in dit.
Ja, jag bor i bergsområden.
Näbbmöss kan være farlig for katten å spise leser jeg, og sikkert også ämmel. Kattene forstår det sikkert.
Näbbmöss kan vara farliga för din katt att äta, jag läste, och säkerligen också ämmel. Katter förstår det säkert.
River skrev:Alien skrev:River skrev:Katten er rar og morsom. I helgen hadde den lagt fra seg et Lemen (Lemmus lemmus) på trammen for både hoveddør og kjøkkendør. Katten ville åpenbart ikke spise dem. Kanskje det var en gave, og kanskje det var pest eller bakterier i dem, så katten ikke kunne spise dem.
Ja, jag bor i bergsområden.
Näbbmöss kan være farlig for katten å spise leser jeg, og sikkert også ämmel. Kattene forstår det sikkert.
Näbbmöss kan vara farliga för din katt att äta, jag läste, och säkerligen också ämmel. Katter förstår det säkert.
Näbbmöss är egentligen ingen mus, utan hör till familjen "äkta insektsätare" som igelkottar och mullvadar, man kan ju nästan se det på den långa nosen. Det kanske är ngt i dom som gör att katter inte finner dem aptitliga och inte äter upp dem, har noterat det jag med...
Hittade detta i Wiki:
Flimmernäbbmusen (Suncus etruscus) är bara 3,5 till 5 centimeter lång och tävlar med trynfladdermusen (Craseonycteris thonglongyai) om rekordet som minsta däggdjur. Hos hannen, och för vissa arter hos båda könen, finns på ömse sidor av kroppen en körtel som utsöndrar en starkt myskdoftande vätska. Vätskan används främst för markering av reviret men den kan även uppfattas som ett skyddsmedel mot fiender, eller kanske är den samtidigt en könslig stimulans.
Kan vara förklaringen till varför katter ratar vissa näbbmöss...
Flimmernäbbmusen (Suncus etruscus) är bara 3,5 till 5 centimeter lång och tävlar med trynfladdermusen (Craseonycteris thonglongyai) om rekordet som minsta däggdjur. Hos hannen, och för vissa arter hos båda könen, finns på ömse sidor av kroppen en körtel som utsöndrar en starkt myskdoftande vätska. Vätskan används främst för markering av reviret men den kan även uppfattas som ett skyddsmedel mot fiender, eller kanske är den samtidigt en könslig stimulans.
Kan vara förklaringen till varför katter ratar vissa näbbmöss...
Lil Bub är en av alla internetkändiskatter. Hon är dvärg och skeppskatt. Hennes tunga hänger alltid ut.
http://pmcdeadline2.files.wordpress.com ... 143156.jpg
http://pmcdeadline2.files.wordpress.com ... 143156.jpg
Om Fantomen på Operan var en katt, skulle han väl se ut så här....
Jo, det är äkta! Katten heter Venus och den här färgförändringen, som förstås är mycket ovanlig, kallas chimera.
Jo, det är äkta! Katten heter Venus och den här färgförändringen, som förstås är mycket ovanlig, kallas chimera.
Kahlokatt skrev:Om Fantomen på Operan var en katt, skulle han väl se ut så här....
Ja, virker jo litt uvanlig.
habiti skrev:katter är supergulliga, men så himla elaka och själviska.
Finns inga elaka djur. Finns bara elaka männniskor.
Kahlokatt skrev:habiti skrev:katter är supergulliga, men så himla elaka och själviska.
Kahlokatt skrev:habiti skrev:katter är supergulliga, men så himla elaka och själviska.
Själv är jag övertygad om att det finns störda djur ute i naturen. Eller det är faktiskt inte bara människan som krigar och dödar, även våra närmaste släktingar chimpanserna krigar.
Människoapor har väl en del läbbiga beteenden för sig precis som människor. T ex kan det komma en superdominant hanne och göra flocken till nervvrak.
Sedan så ja, katter ÄR ego och därför älskar vi dem.
Sedan så ja, katter ÄR ego och därför älskar vi dem.
habiti skrev:katter är supergulliga, men så himla elaka och själviska.
Katter är rovdjur, det är antropomorfism att begära moral av dem. Det är människor som kan vara moraliska el omoraliska.
Jag kommer ihåg en katt som spann när jag närmade mig, jag smekte den och då bet den min hand hårt. Sedan gick den och åt, och när den var klar med det kom den och hoppade upp i min famn. Värsta psykopaten! Men den kanske hade ont och dessutom dåliga erfarenheter av människor så den var ambivalent mot oss.
Återgå till Intressanta intressen