Motion och glukostolerans.
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Vilken sorts motion och motionsintensitet är bäst för glukostoleransen,för att motverka insulin resistans och diabetes?
Själv tror jag på att träning med vikter två-tre gånger i veckan fungerar utmärkt.
Själv tror jag på att träning med vikter två-tre gånger i veckan fungerar utmärkt.
Jag har pratat med en forskare IRL som undersöker vad som är bäst för hjärnan, vilket kanske inte är optimerat för kroppen. Men ändå så var tipset 2-3 ggr per vecka med 30 minuters träning som gör att man blir lite svettig. Så att man kommer över normal puls.
(fritt från minnet)
(fritt från minnet)
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Ålder och inaktivitet gör oss marmorerade med tiden.
Med viktträning så kan man träna alla muskler ordentligt för att förhindra detta.
Med viktträning så kan man träna alla muskler ordentligt för att förhindra detta.
Vad avses med marmorering?
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Vad avses med marmorering?
Fett i muskulaturen precis som på nötkreatur men det heter något annat på läkarspråk förstås.
Och den kan man inte bli av med eller reducera?
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Och den kan man inte bli av med eller reducera?
Jo, det är därför jag pratar om det?
Du skriver att marmoreringen ökar med tiden och att vissa aktiviteter kan förhindra den. Men hurvida den kan reverseras är fortfarande oklart.
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Du skriver att marmoreringen ökar med tiden och att vissa aktiviteter kan förhindra den. Men hurvida den kan reverseras är fortfarande oklart.
Det hör samman med att musklerna försvinner,man kan förstås inte reversera åldrandet men det här kan börja redan i fyrtioårsåldern.
Man kan definitivt öka proteinsyntesen i muskulaturen kraftigt med vikt resistans träning även i hög ålder.
Hör det i hop med rubriken förövrigt?
Jo ganska mycket det är ju i musklerna som sockret används och så liksom.
JAg tror inte att någon kan påstå att muskelmassa ger oss diabetes.
Kanske om man väljer att skaffa den med insulin,IGF och övriga metabola peptider och könshormoner,clenbuterol,cancer medeciner,amfetamin,ephedrin,tillväxthormoner och övrigt som en riktig bodybuilder trycker i sig.
Återgå till Intressanta intressen