Vad har ni för intressen?
90 inlägg
• Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Musik och New Age (i synnerhet Tarot och healing). Konspirationsteorier. Filosofi, religion, psykologi och psykiska sjukdomar. Språk, grammatik, litteratur och att skriva själv. Hundar och andra djur samt naturen. Inte mitt jobb i alla fall
- PMS-monstret
- Anslöt: 2014-04-03
Jag har en hel del intressen som jag pendlar mellan, mitt största intressse är Konst och Tatueringar, Jag älskar att måla Ackvarell och rita Tatueringsmotiv.
Ett annat intresse är att jag gillar 1950-tals inredning, åka på loppisar och leta saker. Jag har inrett hela min lägenhet i 1950-tals teak möbler och keramik från den tiden.
Sen har jag ett intresse som jag messt sysslar med under sommaren, Jag älskar att besöka gammla slott och höra dess historia och se alla maffiga tavlor som hänger på slotten. Sen Fottograferar jag och besöker kyrkor när jag är ute och åker och katalogisera var jag vart och sett, Jag har bara i år besökt 51 kyrkor.
Ett nytt intresse som jag börga med i år är att samla på gammla svart-vita vykort, med motiv av städer, kyrkor, slott och människor, särskilt kort från 1900 fram till 1960-talet.
Ett annat intresse är att jag gillar 1950-tals inredning, åka på loppisar och leta saker. Jag har inrett hela min lägenhet i 1950-tals teak möbler och keramik från den tiden.
Sen har jag ett intresse som jag messt sysslar med under sommaren, Jag älskar att besöka gammla slott och höra dess historia och se alla maffiga tavlor som hänger på slotten. Sen Fottograferar jag och besöker kyrkor när jag är ute och åker och katalogisera var jag vart och sett, Jag har bara i år besökt 51 kyrkor.
Ett nytt intresse som jag börga med i år är att samla på gammla svart-vita vykort, med motiv av städer, kyrkor, slott och människor, särskilt kort från 1900 fram till 1960-talet.
Innan jag fick diagnos hade jag inte förstått att jag hade intressen på det här sättet. Trodde inte att det jag höll på med var något speciellt liksom, men tydligen var det så. Nu på senare tid har jag tyvärr inte orkat med mina intressen eftersom jag är helt utmattad efter skolan och resan hem. Hoppas jag kan hitta ett sätt att utnyttja mina förmågor och intressen igen.
- tunga moln
- Anslöt: 2014-09-02
På vilket sätt har du inte förstått dina intressen innan?
Apropå skolrytmen så kanske det kan fungera att antingen vila direkt efter och köra på senare. Eller att göra något direkt på morgonen istället för kvällen? Eller om du rentav kan flytta närmare skolan?
Apropå skolrytmen så kanske det kan fungera att antingen vila direkt efter och köra på senare. Eller att göra något direkt på morgonen istället för kvällen? Eller om du rentav kan flytta närmare skolan?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Göra musik, men kreativiteten går i perioder. Läsa manualer tycker jag om och kolla i kartböcker. Fotografera, men som musiken så går det i perioder. Tycker det är dödstråkigt att kolla på fotografier dock. Alla i min närhet tjatar om att jag "måste" gå till fotografiska muséet ("du älskar ju att ta bilder och har jobbat som fotograf" etc etc) men jag kan inte tänka mig något tråkigare.
Smyckestillverkning, sjunga, gamla filmer och The sims.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Skapande- Jag målar tavlor, gör smycken, gör om möbler och målar, tovar.. återanvänder. Matlagning.
Annat- Mediala ting, Stenar med mer.
Musik var ett stort intresse fram till några år sedan. Men jag grundar bättre med musik, så det är ändå ett måste.
Annat- Mediala ting, Stenar med mer.
Musik var ett stort intresse fram till några år sedan. Men jag grundar bättre med musik, så det är ändå ett måste.
asperger/autism är ett intressant ämne!
- jesusiscool
- Anslöt: 2013-04-25
Jag tycker mest det känns som en belastning.jesusiscool skrev:asperger/autism är ett intressant ämne!
skjuta zombies i huvudet, varva DKC, Tenchu, waverace, något shootemup som R-Type, Street of Range är roligt 2 p. RE.. Gå på loppisar, pingis, badminton, cykla, promenader, (bio)hemma, laga mat..................................................................................................
Jeg hadde interesser, men nå er de borte. Samlingene mine er solgt og det som ikke ble solgt gikk i søpla. Det er nesten litt interessant, det er rart å våkne om morgenen og ikke ha noen interesser. Jeg er antageligvis en av verdens kjedeligste mennesker, jeg har ingen interesser, jeg følger ikke med på politikk, jeg bryr meg ikke om religion. Jeg har ingenting å snakke om lenger.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-02-23
Kartor, OpenStreetMap, WebM, WebGL, WebRTC, Valve och Steam. Creative Commons och Free Culture musik.
- Tor_och_i2p
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-08-11
Te är mitt främsta intresse och det som jag alltid är intresserad om.
Sen har jag några mindre intressen som jag kanske periodiserar el som jag gör kontinuerligt men inte så intensivt som te tex
Matlagning, Odling, Djur (främst kaniner då vi avlar på dom), "hur man gjorde förr", Japanska, Anime (viss slags), musik, poesi, karate, pilbågsskytte, löpning/jogging, styrketräning, min fantomensamling etc etc
Sen har jag några mindre intressen som jag kanske periodiserar el som jag gör kontinuerligt men inte så intensivt som te tex
Matlagning, Odling, Djur (främst kaniner då vi avlar på dom), "hur man gjorde förr", Japanska, Anime (viss slags), musik, poesi, karate, pilbågsskytte, löpning/jogging, styrketräning, min fantomensamling etc etc
Foto, Harry Potter, Doctor Who och katter Är väldigt kär i katter. Och skulle aldrig kunna leva utan min fandom!
Just nu är pokémonkort det jag är insnöad på, men pokémonintresset har funnits där sedan jag var 6 och lär aldrig försvinna
Annars kaniner (kaninhoppning och genetik främst), katter, film, serier, musik, böcker. Datorer (mjukvara främst), Tv-spel och handhållna konsolspel (Nintendo), inredning och antropologi.
Det är de intressen som i princip har funnits med mig sedan barnsben, sedan har intressen kommit och gått.
Annars kaniner (kaninhoppning och genetik främst), katter, film, serier, musik, böcker. Datorer (mjukvara främst), Tv-spel och handhållna konsolspel (Nintendo), inredning och antropologi.
Det är de intressen som i princip har funnits med mig sedan barnsben, sedan har intressen kommit och gått.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Primärt: Musik, film och biologi ink biomedicin.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Latin är väl ett av mina intressen.,Må den dag komma då jag talar flytande latin!
- jesusiscool
- Anslöt: 2013-04-25
Återgå till Att leva som Aspergare