Frågor om surfplattor.

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Frågor om surfplattor.

Inläggav kullan » 2014-09-11 11:59:48

Parvlon skrev:man kan ha en vanlig smartphone som router.


Ja och då går det åt mobildata från mobilen istället. det vill inte jag så nu tog jag ett abonnemang för mobilt bredband på plattan.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Frågor om surfplattor.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-09-11 12:01:45

Har lenge lurt på hvordan folk klarer å surfe på mobiltelefoner og plattor. Skjermene er jo så små? Jag måste ha minimum 21 tommer skjerm. Mobiler har 5 tommer skjerm, det er jo ingenting. Er det ikke vanskelig å bruke, ukomfortabelt?
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Frågor om surfplattor.

Inläggav Miche » 2014-10-24 11:04:27

Jeopardy Lane skrev:Har lenge lurt på hvordan folk klarer å surfe på mobiltelefoner og plattor. Skjermene er jo så små? Jag måste ha minimum 21 tommer skjerm. Mobiler har 5 tommer skjerm, det er jo ingenting. Er det ikke vanskelig å bruke, ukomfortabelt?
Har missat din fråga förrän nu.

För några år sedan hade jag en liten smartmobil som jag ytterst sällan använde för surf, jag hade även en 7" surfplatta och det var den jag använde, den hade dock en hel del strul i och med att den inte kunde använda Google Chrome (alternativen är alla sämre så vitt jag upptäckt). Sen ett år tillbaka har jag en telefon med 5.5" skärm, den använder jag även som surfplatta och kör Google Chrome på och det fungerar hur bra som helst.

Jag är närsynt och har progressiva glas så om jag tittar neråt så kan jag läsa bra på skärmen, forumet och många andra sidor kör jag på datorversionen utan problem, stilen är liten men skarp. Om jag behöver titta mer noggrant på något eller läsa på skärmen på kvällen så tar jag av mig glasögonen och läser med ena ögat (mina ögon är så olika så det fungerar inte med båda).

Jag är nöjd med den lösningen, jag använder telefonen betydligt mycket oftare än datorn.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till IT-forum



Logga in