sociala regler?
12 inlägg
• Sida 1 av 1
sociala regler?
Kan någon förklara dom för mig? Exempelvis jag brukar säga att jag ska hem o städa efter jobbet o idag sa jag att jag inte skulle göra det, då sa killen, e du sjuk? Han sa att här i sverige så städar vi inte. :s Jag e förvirrad.
- Kathrine87
- Anslöt: 2013-09-05
sociala regler?
Säg att du ska åka hem. Utan att tillägga hur bråttom du har eller vad du skall göra?
Den där killen verkar dessutom inte vara speciellt rationellt tänkande.
Den där killen verkar dessutom inte vara speciellt rationellt tänkande.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
sociala regler?
den där killen har oxå ett funktionshinder men de e inte asperger syndrom
- Kathrine87
sociala regler?
Kathrine87 skrev:den där killen har oxå ett funktionshinder men de e inte asperger syndrom
Vad har han för funktionshinder om man får fråga?
- BloodyPirate
- Anslöt: 2014-02-18
sociala regler?
BloodyPirate skrev:Kathrine87 skrev:den där killen har oxå ett funktionshinder men de e inte asperger syndrom
Jag vet faktiskt inte
- Kathrine87
sociala regler?
Kathrine87 skrev:BloodyPirate skrev:Kathrine87 skrev:den där killen har oxå ett funktionshinder men de e inte asperger syndrom
Jag vet faktiskt inte
Typiskt, hade kanske varit lättare att förstå hans beteende om man hade koll på det.
- BloodyPirate
- Anslöt: 2014-02-18
sociala regler?
Det kan ju faktiskt varit ett skämt. Vissa skämtar med allvarlig uppsyn, har flera i släkten som gör så. Men har märkt att flera utanför släkten blir lite ställda inför den typen av skämt, typiska gubbskämt tycker jag.
sociala regler?
Ja men de e svårt när jag inte kan tolka vad folk menar när dom säger att jag e sjuk för att jag städar ir städar inte
- Kathrine87
sociala regler?
Kontentan är att folk säger en hel del skit som man inte ska ta bokstavligt. Förvirrar det dig gör du bäst i att släppa det, kan du inte släppa det bör du helt enkelt fråga om personen var allvarlig eller inte.
sociala regler?
NIF skrev:Kontentan är att folk säger en hel del skit som man inte ska ta bokstavligt. Förvirrar det dig gör du bäst i att släppa det, kan du inte släppa det bör du helt enkelt fråga om personen var allvarlig eller inte.
ok. tack. låter klokt
- Kathrine87
sociala regler?
Man får ha en liten inbyggd "firewall" där allt strunt hindras från att nå ens hjärna..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Återgå till Att leva som Aspergare