Färre "utvikande"

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Färre "utvikande"

Inläggav Nilale » 2008-08-03 2:26:07

Fighterbabe skrev:
Men det säger inte att jag inte få ha bilder här också!

Syns man inte så finns man inte!

Men, det är väl klart att du får ha bilder här också. Det är det ingen som säger emot. Och visst finns du.
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
Nilale

Anslöt: 2008-05-02

Inläggav sommar » 2008-08-03 2:29:08

Som jag skrev innan så visst är bilder ok. men i normalt perspektiv o. lagom mängd, vilket "Hur ser du ut"- tråden var tänkt som. Man finns klart även om man inte har en bild men det är trevligt med ett ansikte på dem man har kontakt med via nätet. Tyvärr är nätet en skum marknad som gör mig tveksam på vissa punkter tex. lägga ut bild på mig själv.

Sexuella anspelningar har det oxå blivit för mkt. av på forumet på sistone.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad

Anslöt: 2008-01-09

Inläggav antikropp » 2008-08-03 3:09:11

Jag har en slags pseudolösning på problemet. Den går ut på att man låter bilder vara i hur ser du ut tråden alternativt en tråd med porrbilder (har inte sett någon sån av någon forummedlem, det närmaste är väl en bild där fighterbabe skymmer lökarna med armen) och sen så kan dom som stör sig på uppmärksamhetssökandet försöka att låta bli att läsa tråden. Det kan stå VARNING! UPPMÄRKSAMHETSSÖKANDE MÄNNISKOR FÅNGADE PÅ BILD!!!
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
antikropp

Anslöt: 2008-04-10

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 3:10:35

Nilale skrev:
Fighterbabe skrev:
Nilale skrev:[quote="Fighterbabe"][quote="sommar"][quote="Fighterbabe"][quote="sommar"]Färre "utvikande (= uppmärksamhetssökande)! Kul att se hur folk på forumet ser ut men 1-2 bilder/person i enbart tråden "Hur ser du ut" räcker. Det finns andra sidor på nätet för utvikande.

Moget att starta en tråd om det. NFD är just till för FRIA ÄMNEN.

Man får ha synpunkter o. just bilder av "utvikande" art finns i mer än NFD.

Utvik kanske har olika betydelse för olika personer. Men för mig betyder det att visa alla intima kroppsdelar och några såna bilder har jag inte.[/quote]

Just för att göra sådana tolkningar så har vi moderatorer, och då bör man uppmärksamma dessa på detta precis som sommar gjorde med denna tråden, om man anser att det gått över gränsen på något sätt.[/quote]

Eller så kan man skicka ett PM istället för att lämna ut någon. När sommar hackade på mig som mest så tog jag det via PM med en moderator istället för att skriva allt öppet.[/quote]

Nu tycker jag att du ska ta och lugna ner dig med dina anklagelser. Det är inte någon som har kallat dig saker (exempelvis omogen eller korkad), så se dig i spegeln innan du antyder att någon hackar på dig. Det är heller inte dina senaste bilder som ligger till grund för diskussionen även om de utlöst det hela, utan en ganska stor förändring som skett på forumet gällande vart vi ska dra gränsen. Alltså, ingen hackar på dig personligen.[/quote]

Kanske ingen som kallat mig för det forumet, men person/er från forumet (inga namn nämnda) har skrivit saker som bl.a fittluder, fetto och diverse andra ÄNNU VÄRRE tillmälen. Då är korkad och omogen mera acceptabla ord.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 3:15:05

sommar skrev:
Fighterbabe skrev:
sommar skrev:[quote="Fighterbabe"][quote="sommar"][quote="Fighterbabe"][quote="sommar"]Färre "utvikande (= uppmärksamhetssökande)! Kul att se hur folk på forumet ser ut men 1-2 bilder/person i enbart tråden "Hur ser du ut" räcker. Det finns andra sidor på nätet för utvikande.

Man får ha synpunkter o. just sådant finns i mer än NFD eller har funnits.

Absolut, men NFD är NFD[/quote]

Japp, men bilderna florerar inte bara där o. det är mod. (Titti) som flyttat dem ingen annan.[/quote]

Det har jag inte sagt något om eller protesterat mot. Besvarat med ett Fövånat okej, eftersom jag tänkte sommarbilder med de bilderna... Men mig kvittar om de ligger i "hur ser du ut". Och sen det där med hur du ser ut ändras ju och då kanske man vill lägga upp nya bilder... En gång i tiden hade man en presentation, men den funkar inte som den var förut...[/quote]

Nej, men du har påpekat för mig att det var NFD men det är INTE enbart NFD. Överhuvudtaget tycker jag inte erotiska, utmanande & "utvikande" bilder o. "sexuella anspelningar" hör till ASF. därav skrev jag i Synpunkter-tråden.[/quote]

Asperger är något man lever med och jag lever mitt liv ändå. Jag ser inte det här som ett ställe att bara diskutera problemen kring funktionshindret. Det här är ett forum där det finns allt mellan himmel och jord. En sak gemensamt. Alla har vi någon form av asperger / autism / eller är anhörig, eller har relation till någon med det... Problemet finns, men jag ÄR inte mitt problem
Fighterbabe

Inläggav rabarb » 2008-08-03 3:53:11

Erotikavdelning som Mystiqa föreslog låter bra...
Senast redigerad av rabarb 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
rabarb

Anslöt: 2008-06-07

Inläggav Nilale » 2008-08-03 4:08:17

Fighterbabe skrev:
Nilale skrev:
Fighterbabe skrev:[quote="Nilale"][quote="Fighterbabe"][quote="sommar"][quote="Fighterbabe"][quote="sommar"]Färre "utvikande (= uppmärksamhetssökande)! Kul att se hur folk på forumet ser ut men 1-2 bilder/person i enbart tråden "Hur ser du ut" räcker. Det finns andra sidor på nätet för utvikande.

Man får ha synpunkter o. just bilder av "utvikande" art finns i mer än NFD.

Utvik kanske har olika betydelse för olika personer. Men för mig betyder det att visa alla intima kroppsdelar och några såna bilder har jag inte.[/quote]

Just för att göra sådana tolkningar så har vi moderatorer, och då bör man uppmärksamma dessa på detta precis som sommar gjorde med denna tråden, om man anser att det gått över gränsen på något sätt.[/quote]

Eller så kan man skicka ett PM istället för att lämna ut någon. När sommar hackade på mig som mest så tog jag det via PM med en moderator istället för att skriva allt öppet.[/quote]

Nu tycker jag att du ska ta och lugna ner dig med dina anklagelser. Det är inte någon som har kallat dig saker (exempelvis omogen eller korkad), så se dig i spegeln innan du antyder att någon hackar på dig. Det är heller inte dina senaste bilder som ligger till grund för diskussionen även om de utlöst det hela, utan en ganska stor förändring som skett på forumet gällande vart vi ska dra gränsen. Alltså, ingen hackar på dig personligen.[/quote]

Kanske ingen som kallat mig för det forumet, men person/er från forumet (inga namn nämnda) har skrivit saker som bl.a fittluder, fetto och diverse andra ÄNNU VÄRRE tillmälen. Då är korkad och omogen mera acceptabla ord.[/quote]

Fighterbabe, det här får nog bli mitt sista svar till dig i den här diskussionen. Det känns ganska meningslöst att försöka diskutera med en person som inte ser diskussionen för vad den är utan istället går till attack och kallar folk för omogna och korkade. Det är tråkigt att du har blivit kallad för värre saker, men inte utav någon som du tillskrev tidigare nämnda egenskaper. Du verkar inte heller förstå att diskussionen inte hadlar om dig, utan om en vändning som forumet tagit. Du om vartannat spyr ur dig förolämpningar och trissar upp debatten med hjälp av en massa versaler, dubbla utropstecken och frågetecken, för att i nästa stund försöka få sympati för att folk har kallat dig värre saker förrut än vad du nu tillskriver folk. Jag gillar inte den stil du håller i diskussionen.
Du är en jättesöt tjej och du behöver inte känna att folk hoppar på dig när de inte gör det. Dina bilder var väldigt fina, även om jag inte tycker att de passar här.
Nilale

Inläggav Lime » 2008-08-03 4:47:03

Tycker hela diskussionen liknar en storm i ett vattenglas, Fritt Forum skall ju vara just FRITT, där SKALL råda en friare stil än på övriga forumet, de oföragliga bilder som Fighterbabe visade var väl inte mycket att bråka om, inte farligare än de som visas i vilken katalog eller utomhusreklampelare som helst i dagens Sverige, det är ju inga porrbilder som visas.
Killarna lyser nästan helt med sin frånvaro i denna "bilddebatt", utan det verkar enbart vara ett litet fåtal av formets kvinnor som blir väldigt störda av en del bilder som de uppfattar som sexuellt provocerande och "olämpliga"..vart och hur ska man dra gränsen för bilder för att de skall anses just "provocerande" "olämpliga" och "enbart uppmärksamhetssökande" ?? gränsdragningen måste bli väldigt flytande skulle jag anta..
Man behöver faktiskt inte gå in på trådar som man tar illa vid sig av om man inte vill...
MsTibbs som startade tråden har ju yttryckligen skrivit att folk SKA skicka in många bilder på sig själva..
Var tycker moderatorerna ?
Ska det kanske införas en möjlighet till omröstning för varje bild som retar vissa, så formets användare i sann demokratisk anda kan rösta bort eller ha kvar bilden(erna) i fråga? :roll:
Senast redigerad av Lime 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
Lime

Anslöt: 2007-12-11

Inläggav Nilale » 2008-08-03 6:12:27

Lime;
Bilderna är inte speciellt upprörande. Jag tror inte heller att någon blir "störd" av att se dessa bilder, eller som du uttrycker dig; "tar illa vid sig". Det är att förstora upp det hela väldigt och försöka göra debatten till någonting den inte är. Det verkar som om vissa inte vill se att det helt enkelt handlar om att forumet har blivit betydligt mer sexfixerat än vad det var tidigare, och att vissa har upplevt det lite tröttsamt för det var inte därför man sökt sig hit. Precis som man inte sökt sig hit för att hoppas finna en köp- och säljavdelning. Så hjälp inte till att göra det till den passande beskrivningen av ett storm i ett vattenglas som du tidigare jämfört diskussionen med.

Självklart ska folk skicka in många bilder på sig själva. Det är bara roligt, och det är ingen som har sagt någonting emot detta så att du nämner det är ganska onödigt.

Att införa en omröstning för varje bild förstår du likaväl som jag inte är aktuellt, men att ta upp det fungerar kanske som ett slags förlöjligande av oss som uttryckt vår åsikt i en fråga som du inte håller med i.
Nilale

Inläggav Lime » 2008-08-03 7:31:43

Nilale skrev:Lime;
Bilderna är inte speciellt upprörande. Jag tror inte heller att någon blir "störd" av att se dessa bilder, eller som du uttrycker dig; "tar illa vid sig". Det är att förstora upp det hela väldigt och försöka göra debatten till någonting den inte är. Det verkar som om vissa inte vill se att det helt enkelt handlar om att forumet har blivit betydligt mer sexfixerat än vad det var tidigare, och att vissa har upplevt det lite tröttsamt för det var inte därför man sökt sig hit. Precis som man inte sökt sig hit för att hoppas finna en köp- och säljavdelning. Så hjälp inte till att göra det till den passande beskrivningen av ett storm i ett vattenglas som du tidigare jämfört diskussionen med.

Självklart ska folk skicka in många bilder på sig själva. Det är bara roligt, och det är ingen som har sagt någonting emot detta så att du nämner det är ganska onödigt.

Att införa en omröstning för varje bild förstår du likaväl som jag inte är aktuellt, men att ta upp det fungerar kanske som ett slags förlöjligande av oss som uttryckt vår åsikt i en fråga som du inte håller med i.

Synpunkterna om att forumet blivit mer "sexfixerat" är subjektiva påståenden som nog inte delas av mer än en liten minoritet.
Själva meningen med att ha Fritt Forum är att det ska ha väldigt högt i tak, där även obekväma åsikter och även bilder skall kunna få en plats i etern, går inte det, kan man lika gärna lägga ner.
Enda undantaget är texter och bilder som tydligt och uppenbart bryter mot svensk lag, typ PUL (personuppgiftslagen) hets mot folkgrupp, barnporrbilder osv.
Man är inte tvingad att gå in på trådar med matrial som man misstänker kan reta en eller påverka en negativt, utan det är bara att välja andra trådar med innehåll som man anser är mer passande, de andra ignorerar man bara.
Min tanke om att införa en omröstningmöjlighet var inte menat som ett "förlöjligande" av er som anser att en del innehåll här är tröttsamt ,utan som ett seriöst sätt låta demokratins anda även spegla forumet, låt användarna rösta angående (I vissas ögon) kontroversiella inlägg, trådar eller som i det här fallet bilder, om de skall vara kvar eller inte.
Lime

Inläggav JOR » 2008-08-03 9:27:36

Att forumet blivit mer sexfixerat vill jag nog inte påstå.

Och porr-relaterat material är inte tillåtet i forumet, vare sig NFD eller övriga avdelningar.

Så har jag missat något så är det bara till att anmäla.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker

Anslöt: 2005-10-11

Inläggav sommar » 2008-08-03 10:15:09

JOR skrev:Att forumet blivit mer sexfixerat vill jag nog inte påstå.

Och porr-relaterat material är inte tillåtet i forumet, vare sig NFD eller övriga avdelningar.

Så har jag missat något så är det bara till att anmäla.

:roll: Jag tycker du missat att forumet på det hela taget blivit mer sexfixerat på senare tid o. det förekommer även utanför NFD. Tröttsamt. :-)064
sommar
Bannad

Inläggav Nilale » 2008-08-03 10:53:34

Det verkar som om budskapet inte når fram. De som är emot det vill inte läsa vad som har sagts utan lägger in annat i det. Då får det vara så.
Nu har även en moderator uttalat sig, och tydligen så har forumet inte blivit mer sexfixerat, utan det är endast inbillning från några få. Porr-relaterat definieras olika och en moderator har sagt sitt.
Så... fram för mer sexuella fantasier, beskrivningar om hur man vill spänna på folk i röven med en strap-on, och bilder på djupa urrigningar och måttligt övertäckta bröst antar jag då, eftersom detta tydligen inte är porr-relaterat. Heja, heja... :-)061
Nilale

Inläggav JOR » 2008-08-03 11:08:12

Ens fantasier ligger väl i endast en endaste tråd väl, inte utspritt över flera delar av forumet, väl?

Jag har inte sagt mitt och gjort det därmed basta. Jag har garanterat missat mycket, pga jobb. Om forumet blivit sexfixerat så vill jag nog allt se mer än en tråd utanför NFD som "sexifierar". En eller ett par i NFD är nog inte att klassa forumet sexifierat.

Eller?
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker

Anslöt: 2005-10-11

Inläggav sommar » 2008-08-03 11:09:49

JOR skrev:Ens fantasier ligger väl i endast en endaste tråd väl, inte utspritt över flera delar av forumet, väl?

Jag har inte sagt mitt och gjort det därmed basta. Jag har garanterat missat mycket, pga jobb. Om forumet blivit sexfixerat så vill jag nog allt se mer än en tråd utanför NFD som "sexifierar". En eller ett par i NFD är nog inte att klassa forumet sexifierat.

Eller?

Det mesta är relativt.

Du missar ofta saker på forumet.
sommar
Bannad

Inläggav underjord » 2008-08-03 11:34:10

Sex är en del av många människors vardag och äger potentialen att få folk att må bra. Sex är även en del av många aspergares vardag, eftersom vi även är människor. Jag tycker därför inte det är särskilt konstigt eller dåligt om ämnet vill bli diskuterat.

Visst, jag kan också bli trött på att höra om vissa ämnen om och om igen, men det betyder inte att det ämnet (vilket det än månne vara) ska portas eller begränsas.

Jag kan inte hålla med om att tillräckligt många trådar handlar om sex för att forumet ska kunna kallas "mer sexfixerat". Jag kan inte ens se att det är särskilt många trådar som handlar om sex.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
underjord
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-01-12

Inläggav sommar » 2008-08-03 11:44:16

underjord skrev:Sex är en del av många människors vardag och äger potentialen att få folk att må bra. Sex är även en del av många aspergares vardag, eftersom vi även är människor. Jag tycker därför inte det är särskilt konstigt eller dåligt om ämnet vill bli diskuterat.

Visst, jag kan också bli trött på att höra om vissa ämnen om och om igen, men det betyder inte att det ämnet (vilket det än månne vara) ska portas eller begränsas.

Jag kan inte hålla med om att tillräckligt många trådar handlar om sex för att forumet ska kunna kallas "mer sexfixerat". Jag kan inte ens se att det är särskilt många trådar som handlar om sex.

Det mesta är relativt.
sommar
Bannad

Inläggav weasley » 2008-08-03 12:16:53

Moderator:

sommar skrev:
JOR skrev:Ens fantasier ligger väl i endast en endaste tråd väl, inte utspritt över flera delar av forumet, väl?

Eller?

Det mesta är relativt.

Du missar ofta saker på forumet.

JOR är forumadministratör och moderator i NFD. Detta medför att han inte alltid är synlig på forumet och moderatorsansvar har han som sagt endast i NFD. I övriga avdelningar ser ni uppe till vänster vilka ni kan ta kontakt med i modereringsfrågor.
Att säga att JOR missar saker på forumet är lite att slå in öppna dörrar - det är ju i första hand de andra moderatorernas uppgift att lägga märke till stämningen på forumet.

Apropå det som har kommit fram i den här tråden.

Ja, jag kan tycka att det på senare tid har förekommit bilder som kan förvåna till viss del. Min åsikt är dock att det inte är grund att påstå att forumet blivit sexfixerat. Bägge bildtrådarna startades med uppmaning att skicka in många bilder. Några tog uppmaningen på allvar och skickade in i sitt tycke fina bilder. Dessa bilder uppfattades alltså som sexistiska eller något liknande, men jag stöder JOR i hans uppfattning att det inte har gått över någon gräns.

Vi är alla olika. En del tycker att fina sommarbilder är bilder på blommor, andra tycker att fina sommarbilder är bilder på sej själva.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 12:40:33

underjord skrev:Sex är en del av många människors vardag och äger potentialen att få folk att må bra. Sex är även en del av många aspergares vardag, eftersom vi även är människor. Jag tycker därför inte det är särskilt konstigt eller dåligt om ämnet vill bli diskuterat.

Kan tillägga att SEX är ett ämne som diskuteras i ALLA forum (okej, kanske inte religösa forum :roll: ) Men säg 99% av all forum då, fast kärnpunkten kanske ligger på annat. Träningsforum med fokus på träning har även övrigt-kategorier och jo, visst diskuteras det sex där med. Så det är som du säger inte alls konstigt.
Fighterbabe

Inläggav Titti » 2008-08-03 12:52:42

Moderator:

Jag håller i allt väsentligt med såväl JOR som Weasley ovan. Det är vi moderatorer som i första hand skall sköta och sköter övervakningen här och jag kan inte annat än beklaga om vi missar något vi borde ingripa mot trots att ingen anmält det. Dock kan vi inte övervaka exakt allt som händer här i realtid, det är en fullständigt orimlig uppgift. Min uppfattning är dock att vi hittar det mesta och ingen skugga må falla på JOR.

Sex är ett av de ämnen som drar till sig uppmärksamheten när det dyker upp här, liksom invandring, feminism och annat - vilket det gör även i samhället utanför forumet. Diskussionerna på forumet växlar över tiden och ibland är det det ena som upprör, ibland det andra. Jag har inte mer än ett års perspektiv på forumet som medlem - samt en del läsning av gamla inlägg - men jag tycker inte jag kan hålla med om att forumet blivit mer sexifierat.

Dock postas ibland inlägg i fel trådar, bilder likväl som andra inlägg. Det var skälet till att jag som moderator ingrep häromdagen i "Sommarbilder" och flyttade ett antal bilder därifrån till "NYA Hur ser du ut?". Bilderna i sig var inte på något vis anstötliga eller stridande mot forumreglerna eller trådens ämne, dock postade i fel tråd. Normalt flyttar vi inte in inlägg i NFD men här gjorde jag ett medvetet undantag.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 1 gång.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav sommar » 2008-08-03 13:22:16

Fighterbabe skrev:
sommar skrev:
Fighterbabe skrev:[quote="sommar"][quote="Fighterbabe"][quote="sommar"][quote="Fighterbabe"][quote="sommar"]Färre "utvikande (= uppmärksamhetssökande)! Kul att se hur folk på forumet ser ut men 1-2 bilder/person i enbart tråden "Hur ser du ut" räcker. Det finns andra sidor på nätet för utvikande.

Japp, men bilderna florerar inte bara där o. det är mod. (Titti) som flyttat dem ingen annan.[/quote]

Det har jag inte sagt något om eller protesterat mot. Besvarat med ett Fövånat okej, eftersom jag tänkte sommarbilder med de bilderna... Men mig kvittar om de ligger i "hur ser du ut". Och sen det där med hur du ser ut ändras ju och då kanske man vill lägga upp nya bilder... En gång i tiden hade man en presentation, men den funkar inte som den var förut...[/quote]

Nej, men du har påpekat för mig att det var NFD men det är INTE enbart NFD. Överhuvudtaget tycker jag inte erotiska, utmanande & "utvikande" bilder o. "sexuella anspelningar" hör till ASF. därav skrev jag i Synpunkter-tråden.[/quote]

Asperger är något man lever med och jag lever mitt liv ändå. Jag ser inte det här som ett ställe att bara diskutera problemen kring funktionshindret. Det här är ett forum där det finns allt mellan himmel och jord. En sak gemensamt. Alla har vi någon form av asperger / autism / eller är anhörig, eller har relation till någon med det... Problemet finns, men jag ÄR inte mitt problem[/quote]

Jag håller klart med dig om att man inte enbart man bör disk. AS o. problem kring det på forumet utan även andra saker då även relationer, sex osv. men inte sexistiskt o. "utvikande" bilder. Jag har tom. tyckt det varit för mkt. problemsnack kring AS. ibland, vilket jag påpekat i flera trådar. Dock tycker jag sexistiskt o. liknande inte hör hemma på forumet
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 2 gånger.
sommar
Bannad

Inläggav sommar » 2008-08-03 13:25:40

Fighterbabe skrev:

Kan tillägga att SEX är ett ämne som diskuteras i ALLA forum (okej, kanske inte religösa forum :roll: ) Men säg 99% av all forum då, fast kärnpunkten kanske ligger på annat. Träningsforum med fokus på träning har även övrigt-kategorier och jo, visst diskuteras det sex där med. Så det är som du säger inte alls konstigt.

Helt normalt om det inte överdrives med för mkt. räliga uttryck, väldigt detaljerat o. "utvikande" bilder.

Hur vi än vrider o.vänder på det handlar det oxå om uppmärksamhet o. jag tycker inte det är konstigt om man reagerar o. tröttnar på att i SAMMA tråd hitta c:a 10 bilder på SAMMA person. Visst man kan gå därifrån men om man börjar på sida 1 o. fortsätter för man vill kolla i tråden som i början verkar helt ok. Så hamnar man automatiskt på sid. 2, osv. o. kan inte undgå att upptäcka det.

Moddarna har som vanligt en speciell syn.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:27, redigerad totalt 2 gånger.
sommar
Bannad

Inläggav Lime » 2008-08-03 15:15:53

Nilale skrev:Det verkar som om budskapet inte når fram. De som är emot det vill inte läsa vad som har sagts utan lägger in annat i det. Då får det vara så.
Nu har även en moderator uttalat sig, och tydligen så har forumet inte blivit mer sexfixerat, utan det är endast inbillning från några få. Porr-relaterat definieras olika och en moderator har sagt sitt.
Så... fram för mer sexuella fantasier, beskrivningar om hur man vill spänna på folk i röven med en strap-on, och bilder på djupa urrigningar och måttligt övertäckta bröst antar jag då, eftersom detta tydligen inte är porr-relaterat. Heja, heja... :-)061

Ja, men det var ju skrivet i en tråd som just handlade om fantasier, så det var liksom meningen med det hela...det vore ju skillnad om dylika saker skrevs i var och varannat inlägg på trådar där det inte hör hemma..liksom..liksom.. 8)
Sexualiteten är så basal på nåt vis, den upptar väldigt mycket av människors känslor och tankar, likaväl som mat, kärlek och social gemenskap.
Det är klart att även detta ämne måste kunna ventileras på forumet utan att man gör så stor sak av det
Och vi har som sagt våra moderatorer vars uppgift är att stoppa företeelser som går överstyr och det anser de uppenbarligen INTE att det gjort i dessa fall, vare sig på fantasitråden eller på bildtråden i Fritt Forum :idea:
Lime

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 15:46:17

sommar skrev:
Fighterbabe skrev:
sommar skrev:[quote="Fighterbabe"][quote="sommar"][quote="Fighterbabe"][quote="sommar"][quote="Fighterbabe"][quote="sommar"]Färre "utvikande (= uppmärksamhetssökande)! Kul att se hur folk på forumet ser ut men 1-2 bilder/person i enbart tråden "Hur ser du ut" räcker. Det finns andra sidor på nätet för utvikande.

Asperger är något man lever med och jag lever mitt liv ändå. Jag ser inte det här som ett ställe att bara diskutera problemen kring funktionshindret. Det här är ett forum där det finns allt mellan himmel och jord. En sak gemensamt. Alla har vi någon form av asperger / autism / eller är anhörig, eller har relation till någon med det... Problemet finns, men jag ÄR inte mitt problem[/quote]

Jag håller klart med dig om att man inte enbart man bör disk. AS o. problem kring det på forumet utan även andra saker då även relationer, sex osv. men inte sexistiskt o. "utvikande" bilder. Jag har tom. tyckt det varit för mkt. problemsnack kring AS. ibland, vilket jag påpekat i flera trådar. Dock tycker jag sexistiskt o. liknande inte hör hemma på forumet[/quote]

Nu har JOR uttalat sig och han tycker inte att det är så sexfixerat som du verkar tycka
Fighterbabe

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in