Skogs- och svamppromenad Lö 30 aug? (Stockholmstrakten)
2 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag har besökt en skog med vansinnigt mycket svamp två gånger nu i höst. Funderar på att köra dit igen lördag morgon. Det skulle bara kul med lite sällskap, bilen rymmer tre till.
Stället ligger i Mölnbo-trakten så det blir lite bilresa (jag står för bensinen).
Det blir en rejäl skogspromenad, ibland kuperat och risigt.
Stövlar, korg, liten kniv och matsäck behövs.
För ett antal år sedan var jag cirkelledare i svamp. Jag bör kunna lära ut de tio vanligaste.
Kanske kan vi avsluta med att åka till Pemers Grödinge träff?
nasta-grodingetraff-30-augusti-t41634.html
Skriv ett pm om du frågor eller är intresserad av att följa med.
Moderator Alien: Kompletterade rubriken.
Stället ligger i Mölnbo-trakten så det blir lite bilresa (jag står för bensinen).
Det blir en rejäl skogspromenad, ibland kuperat och risigt.
Stövlar, korg, liten kniv och matsäck behövs.
För ett antal år sedan var jag cirkelledare i svamp. Jag bör kunna lära ut de tio vanligaste.
Kanske kan vi avsluta med att åka till Pemers Grödinge träff?
nasta-grodingetraff-30-augusti-t41634.html
Skriv ett pm om du frågor eller är intresserad av att följa med.
Moderator Alien: Kompletterade rubriken.
Vid 10-tiden hämtade jag upp regif för att köra in på den lilla skogsvägen, ett säkert svamptälle, nästan omöjligt att gå vilse. För säkerhetsskull var vi utrustade med visselpipor.
Efter ca tre timmar var korgarna nästan helt fyllda av KarlJohan och blodriska.Det fanns strävsoppar, mandelkremla, citrongul slemskivling, taggsvamp och säkert andra matsvampar jag missat.Vi gick tillbaka till bilen och njöt av lite fika.
Nu har vi joinat Grödinge-träffen hemma hos Pemer. Lugnt och skönt med mycket gott på soffbordet.
En deltagare (tack regif att du hängde med), några pm där man skrivit att man inte kunde kunna hänga med den här gången. Gör jag om det ska jag lägga in "träffen" liten tidigare.
Efter ca tre timmar var korgarna nästan helt fyllda av KarlJohan och blodriska.Det fanns strävsoppar, mandelkremla, citrongul slemskivling, taggsvamp och säkert andra matsvampar jag missat.Vi gick tillbaka till bilen och njöt av lite fika.
Nu har vi joinat Grödinge-träffen hemma hos Pemer. Lugnt och skönt med mycket gott på soffbordet.
En deltagare (tack regif att du hängde med), några pm där man skrivit att man inte kunde kunna hänga med den här gången. Gör jag om det ska jag lägga in "träffen" liten tidigare.