Fulaste eller konstigaste namnen?
Fulaste namnen?
antonius skrev:Slid-Björn
Gret-Björn
Rut-Björn
Nej, hörru! Riktiga namn skall det vara!
Fulaste namnen?
Gullan.
Låter barnsligt och lite korkat, inte blir det bättre av att Götes fru i Snowroller heter det.
Låter barnsligt och lite korkat, inte blir det bättre av att Götes fru i Snowroller heter det.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Fulaste namnen?
Kostymhippie skrev:Gullan.
Det skulle bli fin som namn på en höna i en hönsgård.
Fulaste namnen?
Vet ingen annanstans där det här passar in, även om det kanske inte direkt handlar om ett fult namn: Läste om en unge som hade en get och hade döpt den till MONSTERSKATEBOARD.
Det kallar jag namn!
Det kallar jag namn!
Fulaste namnen?
adddd skrev:Gilbert
Dillbert
Dilbert är egentligen inget riktigt namn, det har nog serietecknaren Scott Adam hittat på. Däremot kan man heta Delbert.
Fulaste namnen?
KrigarSjäl skrev:Dagny låter som en syjuntetant av klassiskt snitt. Får samma vibbar av Dagny som jag får av Synnöve.
De har kungafamiljen i inramad affisch hemma på väggen, har grått tantkrull, fotriktiga skor, stödstrumpor och beige rock som går ner över knäna.
Musikläraren var förtjust i Dagny-"sången" och rektorn hette Synnöve när jag gick i mellanstadiet. Jag är inte överdrivet förtjust i något av namnen efter dom åren.
Fulaste namnen?
Kahlokatt skrev:antonius skrev:Slid-Björn
Gret-Björn
Rut-Björn
Nej, hörru! Riktiga namn skall det vara!
Björn.
Fulaste namnen?
Meppe skrev:KrigarSjäl skrev:Dagny låter som en syjuntetant av klassiskt snitt. Får samma vibbar av Dagny som jag får av Synnöve.
De har kungafamiljen i inramad affisch hemma på väggen, har grått tantkrull, fotriktiga skor, stödstrumpor och beige rock som går ner över knäna.
Musikläraren var förtjust i Dagny-"sången" och rektorn hette Synnöve när jag gick i mellanstadiet. Jag är inte överdrivet förtjust i något av namnen efter dom åren.
Du menar Owe Törnqvists sång? Vi fick JÄMT sjunga den, för Owe är ju från Uppsala.
Fulaste namnen?
Kahlokatt skrev:Meppe skrev:KrigarSjäl skrev:Dagny låter som en syjuntetant av klassiskt snitt. Får samma vibbar av Dagny som jag får av Synnöve.
Du menar Owe Törnqvists sång? Vi fick JÄMT sjunga den, för Owe är ju från Uppsala.
Just den.
Fulaste namnen?
Men vissa namn är svåra att bekläda.Pieohpah skrev:Jag tycker BTW att det inte finns några fula namn, bara folk med fel namn
Fulaste namnen?
Mortalis skrev:Toblerone skrev:Det är gamla namn. Jag är själv tysk. Förresten heter det Günter eller Günther. Iofs kann det finnas Gunter också, men det är i så fall mycket ovanlig. Och Gretchen heter man inte heller i Tyskland (bara Grethe eller Margarete). Det har amerikanerna hittat på.
Men den hulda Gretchen i Goethe's Faust då?
Nåja, hon hette väl Margarete då.
Gretchen betyder väl "lilla greta", chen som i brötchen etc...
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Fulaste namnen?
-Osip Mandelstam är ett inte särskilt fult men ganska lustigt namn.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Osip_Mandelstam
http://sv.wikipedia.org/wiki/Osip_Mandelstam
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Fulaste namnen?
Namnet Sofus är inte heller särskilt fult, men stavningen Sophus bör nog helst undvikas om man bor i Sverige.
Fulaste namnen?
Det var nån här som har nämnt mitt namn såg jag ... Själv tycker jag att elle är ett fint namn .
Fulaste namnen?
Julianus skrev:Ansgar.
Jag tycker om namnet . Jag har hört talas om en Ansgar. Han var en tysk benediktinermunk som kristnade Skandinavien.
Fulaste namnen?
Geastrum skrev:Namnet Sofus är inte heller särskilt fult, men stavningen Sophus bör nog helst undvikas om man bor i Sverige.
Fulaste namnen?
Geastrum skrev:Namnet Sofus är inte heller särskilt fult, men stavningen Sophus bör nog helst undvikas om man bor i Sverige.
Hehehehehe....
När min yngre bror var liten gick han på en förskola som heter Sopranen (ligger på Jenny Linds väg, därav namnet), men en liten unge vet ju inte vad en sopran är, så han var övertygad om att förskolan hette SOPRUMMET, för den hade mycket riktigt ett sådant...
Re: Sv: Fulaste namnen?
elle skrev:Julianus skrev:Ansgar.
Jag tycker om namnet . Jag har hört talas om en Ansgar. Han var en tysk benediktinermunk som kristnade Skandinavien.
Han var den förste missionären och blev väl biskop över Skandinavien. Men han misslyckades tydligen med sitt arbete. Har för mig att hedningarna brände ner hans kyrka i Birka.