Jag, Titti, avgår som moderator.
35 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Jag har beslutat mig för att avgå som moderator. Efter snart sju år i forumledningen - först som moderator, sedan som co-Admin, Admin och nu senast som moderator känner jag att det är dags att lämna ledningen.
Orsaken är stora meningsskiljaktligheter mellan mig och forumägaren Liebert när det gäller forumets ledning och framtida utveckling. Eftersom han är forumägare och därmed har sista ordet är det naturligt att jag avgår. Det kanske låter bittert men jag känner det inte så. Var sak har sin tid. Sorg ligger närmare till hands än bitterhet - att skiljas från något man är fäst vid är alltid en slags sorg.
Jag kommer inte att lämna forumet. Ett och annat inlägg kommer jag att posta även fortsättningsvis och jag kommer inte att sluta läsa. Forumet har varit mitt andra hem på många sätt och jag har loggat in här nästan dagligen i många år. Forumet har genomgått en fantastisk utveckling under den tiden och jag är glad och tacksam över att ha fått vara en del av den och att få ha varit med att forma Aspergerforum till vad det är idag.
Min förhoppning är att Aspergerforum kommer att fortsätta utvecklas i framtiden. Det är en oerhört viktig mötesplats för många aspergare och jag hoppas det kommer att förbli så. Jag skrev lite i samband med att jag avgick som Admin, det kan ni läsa här om ni vill.
Tack alla.
Orsaken är stora meningsskiljaktligheter mellan mig och forumägaren Liebert när det gäller forumets ledning och framtida utveckling. Eftersom han är forumägare och därmed har sista ordet är det naturligt att jag avgår. Det kanske låter bittert men jag känner det inte så. Var sak har sin tid. Sorg ligger närmare till hands än bitterhet - att skiljas från något man är fäst vid är alltid en slags sorg.
Jag kommer inte att lämna forumet. Ett och annat inlägg kommer jag att posta även fortsättningsvis och jag kommer inte att sluta läsa. Forumet har varit mitt andra hem på många sätt och jag har loggat in här nästan dagligen i många år. Forumet har genomgått en fantastisk utveckling under den tiden och jag är glad och tacksam över att ha fått vara en del av den och att få ha varit med att forma Aspergerforum till vad det är idag.
Min förhoppning är att Aspergerforum kommer att fortsätta utvecklas i framtiden. Det är en oerhört viktig mötesplats för många aspergare och jag hoppas det kommer att förbli så. Jag skrev lite i samband med att jag avgick som Admin, det kan ni läsa här om ni vill.
Tack alla.
Re: Jag, Titti, avgår som moderator.
Ok. Tack för den tid som varit och för det du uträttat här.
Går det att berätta nåt om vad meningsskiljaktigheterna handlade om?
Går det att berätta nåt om vad meningsskiljaktigheterna handlade om?
Jag beklagar att Titti avgår. Hon har utan tvekan varit den enskilda medarbetare som har betytt allra mest för forumet under den tid hon verkat här. Jag är skyldig henne stor tacksamhet för arbetet hon har lagt ned. Meningsskiljaktigheterna finns det ingen större anledning att kommentera, ibland tycker man inte lika helt enkelt.
Tror de flesta är överens om att Titti skött moderatorskapet på ytterst kompetent vis.
All respekt från min sida iaf.
All respekt från min sida iaf.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Det var tråkigt att höra, men tack så mycket för det du har uträttat här!
Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta, så kanske du nu får mer tid att ägna dig åt dig själv och din familj istället? Jag hoppas det i alla fall. Och så var det ju skönt att höra att du inte tänker lämna oss helt, utan vara kvar som forummedlem.
Inget ont som inte har något gott med sig, brukar det ju heta, så kanske du nu får mer tid att ägna dig åt dig själv och din familj istället? Jag hoppas det i alla fall. Och så var det ju skönt att höra att du inte tänker lämna oss helt, utan vara kvar som forummedlem.
Tråkigt. Alltid balanserad, och en harmonispridare.
Inte för att fördjupa mig i någon konflikt, men det vore ändå intressant att få veta Lieberts planer och idéer - det är ju ändå han som håller i skutan, för att få höra vad som väntas skall på forumet.
Inte för att fördjupa mig i någon konflikt, men det vore ändå intressant att få veta Lieberts planer och idéer - det är ju ändå han som håller i skutan, för att få höra vad som väntas skall på forumet.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
Tråkigt för forumet att du Titti tar ännu ett steg tillbaka,
för du är den som har gjort klart bäst jobb som ledare här,
och AspergerForum tycks nu tyvärr vara på väg nedåt.
Att ta del av ledningens långsiktiga visioner skulle vara intressant ...
för du är den som har gjort klart bäst jobb som ledare här,
och AspergerForum tycks nu tyvärr vara på väg nedåt.
Att ta del av ledningens långsiktiga visioner skulle vara intressant ...
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Jag har trivts bra här men min aktivitet här har minskat lite på senare tid, dels har jag andra intressen, dels tycker jag att forumet tappat en del sen Titti slutade som Admin (mnordgren gjorde så gott han kunde men det räckte inte riktigt jämfört med det engagemang som Titti la ner).TORatANDET skrev:AspergerForum tycks nu tyvärr vara på väg nedåt.
Kan inte annat än instämma i lovorden. Det är titti som alltid varit klippan, den stabila.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Låter oroväckande. Titti har verkligen skött det här bra. Tvivlar på att Liebert har bättre idéer för forumet än Titti.
Tack för tiden Titti - nu kan du ju iafl känna dig mer fri att kunna skriva som medlem. Det var iafl hur jag kände när jag avgick som mod på andra ställen, för då behövde jag inte längre skriva på 'moderator' sätt och kunde därmed slappna av mer och tillåtas göra fel
Tack Titti, din insats har onekligen betytt mycket för forumet, inte minst när du var admin.
Re: Jag, Titti, avgår som moderator.
Dåliga nyheter avlöser varandra vad det verkar. Skulle ljuga om jag påstod att dessa stora meningsskiljaktigheter inte oroar mig.
Vill tacka Titti för all tid hon lagt ned på forumet och oss tidvis påfrestande medlemmar.
Vill tacka Titti för all tid hon lagt ned på forumet och oss tidvis påfrestande medlemmar.
Da jeg ble medlem, så ble jeg ønsket hyggelig velkommen av Titti, og har vært hyggelig og behjelpelig når jeg har henvendt meg for noe også.
Tack Titti för tiden som har varit. Jag har tyckt att du har varit en bra och rättvis admin och moderator. Har respekterat dig i dom rollerna och som forumist.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter