Killar, kan ni förklara detta? :)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

killar, kan ni göra mig en tjänst o tolka detta till mig :)

Inläggav antonius » 2014-08-16 18:36:41

nallen skrev:
antonius skrev:[D]et finns ingen som är helt 100% heterosexuell, det vore ju en utopi...

Vilken djävla bullshit! De allra flesta människor är 100% hetro, allt annat är anomalier och perversioner.

Jaa du sa det själv då är det ju inte 100%, även om man kanske kan välja andra ord än anomalier och perversioner. När man tillhör en grupp som det ofta hackas på så kan man finna tillhörighet i att hacka på andra grupper, förmodar att det ligger i människans natur, likt ungar som eldar kattungar och sparkar fotboll med igelkottar, för att vara tuff och tillhöra en grupp. Liknande beteende ser man väl hos så kallade "firmor" eller de som åker omkring och knackar bög, eller någon med "fel" hudfärg, eller som verkar underlig, kanske en AS.

Acceptans, omsorg och filantropi är en allt sälsyntare vara. Våldet ökar i samhället när det blir kärvare tider, man mår dåligt, har inget jobb, kärringen bråkar, vad göra, ja när man inte kommer åt det man egentligen plågas av, ger man sig på ngt annat, vi ser t ex hur personer med alternativ livsstil behandlas i Ryssland och det här kan nog spridas till andra länder och grupperingar, oroväckande hur detta ter sig. likt droppen som urholkar stenen, givetvis snappar politiker upp detta, för det finns värre krafter än SD och Jimmy Åkesson.

Man kan fråga sig hur långt det kan gå, skickliga politiker kan ställa till vad som helst och få massorna med sig. Som Adolf Hitler, Pohl Pott, Stalin osv... :-)051
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav nallen » 2014-08-16 18:41:03

antonius skrev:[V]i ser t ex hur personer med alternativ livsstil behandlas i Ryssland och det här kan nog spridas till andra länder och grupperingar [...]

Putin har inte många rätt, men har försöker i alla fall hålla lite ordning på torpet och HBTQ-maffian kort.

atoms -

Detta inlägg är del av en varning.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav antonius » 2014-08-16 18:50:17

nallen skrev:
antonius skrev:[V]i ser t ex hur personer med alternativ livsstil behandlas i Ryssland och det här kan nog spridas till andra länder och grupperingar [...]

Putin har inte många rätt, men har försöker i alla fall hålla lite ordning på torpet och HBTQ-maffian kort.

Det är nog inte hans agenda, det han är ute efter är att få folket med sig, så han kan ta tillbaka det gamla Sovjet, du måste förstå att det är en gigantisk politisk kampanj, han skiter väl i bögarna, det han vill är att vinna folkets förtroende på ett snabbt sätt, då är det helt enligt strategerna att hoppa på en svag men illa omtyckt grupp, för det är ju ingen hemlighet homofobin är hög i Ryssland... :-)063
antonius

Inläggav rdos » 2014-08-16 18:54:49

nallen skrev:

Precis. Samtidigt som Ryssland är tolerant mot offentlig sex. De är ett ypperligt föregångsland på området.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav plåtmonster » 2014-08-16 18:55:55

Offentligt sex är tillåtet i Ryssland?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav nallen » 2014-08-16 18:56:16

rdos skrev:Samtidigt som Ryssland är tolerant mot offentlig sex.

Det känner jag inte till, men det är ju i så fall en smula märkligt. :-)063
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav rdos » 2014-08-16 18:57:11

Alien skrev:
rdos skrev:Tankesättet att alla killar egentligen är homosexuella men hindras i sin utlevelse av dessa böjelser är falsk. Det saknar verklighetsanknytning.

Det talesättet har jag verkligen aldrig hört. Vem har påstått något sådant?

Det som har påståtts av Kinsey är att de flesta av oss finns på en skala. I ena änden finns de som är 100% hetero och i andra änden de som är 100% homo. Däremellan alla de som är bisexuella. En förenklad och icke helt korrekt form av denna teori blir då "alla är egentligen bisexuella".

Kinseys skala innehåller inget av intresse. Homo-heteroskalan är inte den som är intressant, utan kontaktsex vs relationssex. Det är den senare som definierar mänsklig sexuell variation, inte den förra.
rdos

Inläggav rdos » 2014-08-16 19:04:49

plåtmonster skrev:Offentligt sex är tillåtet i Ryssland?

Länk: http://english.pravda.ru/society/storie ... lic_sex-0/

Föregångsland, som sagt.
rdos

Inläggav Mountain_lion » 2014-08-16 19:08:53

Kathrine87 skrev:Vad menas med att de inte e lika vackert att två killar kysser varandra som när två tjejer kysser varandra för tjejer har mer att visa upp. när jag frågade killen det så sa han att de e mellan oss killar. o när två killar satt o titta på gamla bilder så sog de en vacker tjej i sportkläder, killarna satt o flina åt henne. Jag undrar varför killarna beter sig så vad det e som pågor mellan dom. Kan ni vara jättesnälla o tolka till mig så har ni gjort mig en tjänst :)

Jag påstår att de här killarna fantiserar om att ha sex med dessa två kvinnor och kan därför känna en attraktion inför detta, det är vad de påstår är vackert, medan de inte vill fantisera om att ha sex med de två männen och därför påstår att det inte är vackert.
Om killarna hade klarat av att relatera de två bilderna till kärlek så är naturligtvis bilderna lika vackra. Men så utvecklade var uppenbarligen inte dessa två pojkar.
Det finns många män som kan se på mäns utseende och kroppar som vackra. Det innebär inte att man känner/behöver känna en sexuell attraktion och vill ha sex med dessa män.
Gällande tjejen med sportkläder har svaret redan skrivits här tidigare, men en kort sammanfattning. Killarna tyckte att tjejen såg sexig ut i kläderna och de diskuterade på vilket sätt de tyckte det och troligen vilka delar som de gillade och varför.

Tittar man rent biologiskt så har män en reflex att producera så många barn som möjligt, för att föra sina gener vidare. Med andra ord så många kvinnor som möjligt. Nu arbetar sig ju männen bort från denna reflex och har haft många tusen år att göra detta. Men i unga år, med en ej färdigutvecklad hjärna kan det nog finnas ögonblick när dessa pojkar sitter i flock och pratar som denna reflex kan komma fram i tal, men utan att gå längre, och det tackar vi för. Dessa ögonblick kan i vissa fall visa sig hos äldre omogna/mindre utvecklade män också.

Tyvärr har människor inte kommit längre än så.
Mountain_lion

Anslöt: 2013-07-18

Inläggav plåtmonster » 2014-08-16 19:17:47

Kvinnor arbetar sig bort från reflexen premiera rika, vältränade och sociala högstatus män också? :D
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav rdos » 2014-08-16 19:23:07

plåtmonster skrev:Kvinnor arbetar sig bort från reflexen premiera rika, vältränade och sociala högstatus män också? :D

Enligt feministisk ideologi så behöver de inte det, utan det är väl snarare något de bör fortsätta med? Man kan ju inte börja inkräkta på kvinnors personliga preferenser, de ska naturigtvis finnas kvar. Fast killar ska förstås bearbeta sina preferenser. Det är skillnad på folk och folk.
rdos

Inläggav Mountain_lion » 2014-08-16 19:33:38

plåtmonster skrev:Kvinnor arbetar sig bort från reflexen premiera rika, vältränade och sociala högstatus män också? :D

Hahaha, touche.
Mountain_lion

Inläggav rdos » 2014-08-16 20:25:49

Mountain_lion skrev:Jag påstår att de här killarna fantiserar om att ha sex med dessa två kvinnor och kan därför känna en attraktion inför detta, det är vad de påstår är vackert, medan de inte vill fantisera om att ha sex med de två männen och därför påstår att det inte är vackert.
Om killarna hade klarat av att relatera de två bilderna till kärlek så är naturligtvis bilderna lika vackra.Men så utvecklade var uppenbarligen inte dessa två pojkar.
Det finns många män som kan se på mäns utseende och kroppar som vackra. Det innebär inte att man känner/behöver känna en sexuell attraktion och vill ha sex med dessa män.

Personligen så kan jag inte se vad sexuell attraktion har med saken att göra. Jag gillar inte att se någon ha sex. Mina preferenser handlar om vilka jag är romantiskt intresserad av, inte vilka jag vill ligga med. Därför så tycker jag inte det är vackert med killar som är kära. Det är inget som är naturligt för mig. När det gäller tjejer som är kära så ser jag att de oftare är bisexuella, och därmed romantiskt intressanta.
rdos

Inläggav slackern » 2014-08-17 18:15:35

Dom är helt klart porrskadade och har sett för många porrfilmer med tjejer som har sex med varandra. Den där sportklädda tjejen som dom ger varandra ett leende innebär att dom finner henne attraktiv och vill ha en dubbelmacka med henne.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Alien » 2014-08-17 18:38:25

rdos skrev:

Enligt feministisk ideologi så behöver de inte det, utan det är väl snarare något de bör fortsätta med? Man kan ju inte börja inkräkta på kvinnors personliga preferenser, de ska naturigtvis finnas kvar. Fast killar ska förstås bearbeta sina preferenser. Det är skillnad på folk och folk.

Ännu ett tjuvnyp mot feminismen.

Eftersom varken rika framgångsrika män el vackra tjejer som ser ut som porrstjärnor finns åt alla som vill ha dem, så måste en del bearbeta sina preferenser, om de inte vill leva ensamma. Gäller ju alla, oberoende av kön.

För min del tycker jag inte det är så intressant varken om kyssarna utbyts man-kvinna, kvinna-kvinna el man-man. Kul för dom liksom, men måste jag kolla på det?

Och de lesbiska tjejerna är antagligen nöjda med varandra och inte intresserade av att bjuda in några killar. Men som sagt, porrfilmerna säger något annat.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav rdos » 2014-08-17 18:50:50

Alien skrev:Eftersom varken rika framgångsrika män el vackra tjejer som ser ut som porrstjärnor finns åt alla som vill ha dem, så måste en del bearbeta sina preferenser, om de inte vill leva ensamma. Gäller ju alla, oberoende av kön.

Skulle man kunna tycka ja, men feministerna har kommit på en lösning på det problemet. Skapa en spermabank med alfahannar och låt kvinnor ta hand om barnen själva. Smart och effektivt. :shock:

Alien skrev:Och de lesbiska tjejerna är antagligen nöjda med varandra och inte intresserade av att bjuda in några killar. Men som sagt, porrfilmerna säger något annat.

Min erfarenhet säger något annat. Kanske berättar jag det oxå så småningom på annan plats. :mrgreen:
rdos

Inläggav antonius » 2014-08-17 18:56:26

slackern skrev:Dom är helt klart porrskadade och har sett för många porrfilmer med tjejer som har sex med varandra. Den där sportklädda tjejen som dom ger varandra ett leende innebär att dom finner henne attraktiv och vill ha en dubbelmacka med henne.

En dubbelmacka är ju ett mer legitimt sätt att ha sex med varann by proxy så att säga, inget fel nu med det om bara tjejen är med på det förståss :-)063
antonius

Inläggav slackern » 2014-08-17 19:01:49

antonius skrev:
slackern skrev:Dom är helt klart porrskadade och har sett för många porrfilmer med tjejer som har sex med varandra. Den där sportklädda tjejen som dom ger varandra ett leende innebär att dom finner henne attraktiv och vill ha en dubbelmacka med henne.

En dubbelmacka är ju ett mer legitimt sätt att ha sex med varann by proxy så att säga, inget fel nu med det om bara tjejen är med på det förståss :-)063

Självfallet får folk ha vilken form utav sex dom själva vill. Precis som du sa så är huvudsaken är att alla är med på det frivilligt.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Alien » 2014-08-17 19:26:42

rdos skrev:
Alien skrev:Eftersom varken rika framgångsrika män el vackra tjejer som ser ut som porrstjärnor finns åt alla som vill ha dem, så måste en del bearbeta sina preferenser, om de inte vill leva ensamma. Gäller ju alla, oberoende av kön.

Skulle man kunna tycka ja, men feministerna har kommit på en lösning på det problemet. Skapa en spermabank med alfahannar och låt kvinnor ta hand om barnen själva. Smart och effektivt. :shock:

Men de får ju fortfarande leva utan partner, så det är ju inte den ultimata lösningen. Eller påstår du att alla dessa kvinnor är lesbiska?

Och varifrån har du fått tanken att det är feministernas idé? Det är nog att ge dem för mycket ära. Det är den mecicinska vetenskapen som uppfunnit "provrörsbefruktning" och donatorinseminering. Det enda som tillkommit på senare är att det blivit juridiskt möjligt även för ensamstående kvinnor. Tror du att alla ensamstående kvinnor är feminister? Eller att de blir det? Eller att feminister automatiskt blir ensamstående?

För att återgå till de porrskadade killarna som möter de romantikskadade tjejerna, upplagt för konflikter. Men allt fler tjejer tittar ju på porr också, så då blir bägge lika sexfixerande = Happy End! Bort med kärlek, trohet, familjeliv. Ingen överbefolkning!
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav rdos » 2014-08-17 20:05:03

Alien skrev:Men de får ju fortfarande leva utan partner, så det är ju inte den ultimata lösningen.

Det är ju önskedrömmen för alla manshatande feminister att de slipper att ha en kille att ta hänsyn till. :mrgreen:
rdos

Inläggav Mountain_lion » 2014-08-17 20:46:09

Alien. Du kommer ingenstans med rdos. Jag orkar inte ens själv försöka föra ett resonemang.
Mountain_lion

Inläggav rdos » 2014-08-17 20:48:59

Lägg märke till att jag skrev "alla manshatande feminister" och inte "alla feminister". För jag tror ju inte att alla feminister hatar män, men det finns sådana exemplar oxå, och de behöver inte få några fina lösningar på att slippa män.
rdos

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in