Killar, kan ni förklara detta? :)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Killar, kan ni förklara detta? :)

Inläggav Kathrine87 » 2014-08-16 9:48:01

Vad menas med att de inte e lika vackert att två killar kysser varandra som när två tjejer kysser varandra för tjejer har mer att visa upp. när jag frågade killen det så sa han att de e mellan oss killar. o när två killar satt o titta på gamla bilder så sog de en vacker tjej i sportkläder, killarna satt o flina åt henne. Jag undrar varför killarna beter sig så vad det e som pågor mellan dom. Kan ni vara jättesnälla o tolka till mig så har ni gjort mig en tjänst :)

Moderator atoms - modifierade rubriken.
Kathrine87

Anslöt: 2013-09-05

killar, kan ni göra mig en tjänst o tolka detta till mig :)

Inläggav rdos » 2014-08-16 9:54:30

Som jag skrev på ett annat ställe så tycker jag lesbiska är ok men ogillar bögar. Kan inte förklara varför det är så, det bara är så. Kan eventuellt vara för att det inte spelar någon roll för mig vad tjejer har för läggning, utan de är intressanta oavsett, medan jag som heterosexuell inte har något intresse av killar oavsett deras läggning.

Varför killar gör som du skrev har jag ingen aning om. Det får nog en NT svara på, då det låter väldigt NT.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav Kathrine87 » 2014-08-16 10:06:50

rdos skrev:Som jag skrev på ett annat ställe så tycker jag lesbiska är ok men ogillar bögar. Kan inte förklara varför det är så, det bara är så. Kan eventuellt vara för att det inte spelar någon roll för mig vad tjejer har för läggning, utan de är intressanta oavsett, medan jag som heterosexuell inte har något intresse av killar oavsett deras läggning.

Varför killar gör som du skrev har jag ingen aning om. Det får nog en NT svara på, då det låter väldigt NT.

jag tror inte att en nt-kille vill svara på detta, dom e inte ens ärliga :(
Kathrine87

Anslöt: 2013-09-05

Inläggav DIProgan » 2014-08-16 14:09:13

Fråga en tjej om hon tycker det är mer ofint med två killar än två tjejer. Det är bara killar som är trånga i huvudet och inte vill tänka på sig själva i en homosexuell situation så då ska alla vara likadana helst. Idioter kort och gott.

Tjejen som var snygg var ju bara någon de kunde tänka sig ha sex med och var överrens om det.
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Inläggav Tiblan » 2014-08-16 15:31:08

En "våt" dröm många killar har är ju att ha två tjejer samtidigt.
Tiblan

Anslöt: 2009-08-13

Inläggav Tiblan » 2014-08-16 15:32:15

DIProgan skrev:Fråga en tjej om hon tycker det är mer ofint med två killar än två tjejer. Det är bara killar som är trånga i huvudet och inte vill tänka på sig själva i en homosexuell situation så då ska alla vara likadana helst. Idioter kort och gott.

Tjejen som var snygg var ju bara någon de kunde tänka sig ha sex med och var överrens om det.

Vill varken se det ena eller det andra. Anser att det är privat.
Tiblan

Anslöt: 2009-08-13

Inläggav antonius » 2014-08-16 15:40:54

Kathrine87 skrev:Vad menas med att de inte e lika vackert att två killar kysser varandra som när två tjejer kysser varandra för tjejer har mer att visa upp. när jag frågade killen det så sa han att de e mellan oss killar. o när två killar satt o titta på gamla bilder så sog de en vacker tjej i sportkläder, killarna satt o flina åt henne. Jag undrar varför killarna beter sig så vad det e som pågor mellan dom. Kan ni vara jättesnälla o tolka till mig så har ni gjort mig en tjänst :)

Homofobi ligger närmare för killar än tjejer, jag tror visst att killar kan tycka en kille är snygg eller fantisera att hångla med en, men de är så rädd för blotta tanken att en kollega eller granne whatever ska lyckas läsa deras tankar så därför slår det genast över i homofobi, dessa djupt inrotade spärrar siter inte lika hårt hos kvinnor... :-)063
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav rdos » 2014-08-16 15:42:11

antonius skrev:Homofobi ligger närmare för killar än tjejer, jag tror visst att killar kan tycka en kille är snygg eller fantisera att hångla med en, men de är så rädd för blotta tanken att en kollega eller granne whatever ska lyckas läsa deras tankar så därför slår det genast över i homofobi, dessa djupt inrotade spärrar siter inte lika hårt hos kvinnor... :-)063

Inte en chans. Killar kan inte vara snygga ö.h.t.
rdos

Inläggav matgar » 2014-08-16 15:47:59

Kathrine87 skrev:Vad menas med att de inte e lika vackert att två killar kysser varandra som när två tjejer kysser varandra för tjejer har mer att visa upp. när jag frågade killen det så sa han att de e mellan oss killar. o när två killar satt o titta på gamla bilder så sog de en vacker tjej i sportkläder, killarna satt o flina åt henne. Jag undrar varför killarna beter sig så vad det e som pågor mellan dom. Kan ni vara jättesnälla o tolka till mig så har ni gjort mig en tjänst

Det är väl inget fel med två killar som kysser varandra, dock saknar jag helt intresse av att se det då jag inte är attraherad av killar.

Jag attraheras av tjejer/kvinnor.
Så för mig är det bara helt naturligt att 2 kvinnor som kysser varandra kan vara vackert.
Lite som om varför straighta killar tittar på lesbisk porr. Det är rent visuellt, så om en tjej är upphetsad och involverad i sex är attraktivt så är en extra tjej bara bättre.

Vad andra tycker vet jag inte riktigt, dock så har jag en uppfattning om att det kanske finns fler tjejer som är bi (och därför uppskattar andra kvinnor) mer en det finns killar som är bi.

Sen angående grabbarna som satt och flina åt en bild av en vacker kvinna, den typen av grabbighet har jag aldrig förstått mig på. Men DIProgan är not inne på rätt spår.
matgar

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav antonius » 2014-08-16 15:50:47

rdos skrev:Inte en chans. Killar kan inte vara snygga ö.h.t.

Ursäkta men jag menade generellt, om det nu inte framgick...
antonius

Inläggav rdos » 2014-08-16 15:59:00

antonius skrev:

Generellt tror jag inte killar värderar andra killar utifrån om de är snygga och/eller om man vill hångla med dem, och jag tror inte detta har något med inlärda beteendemönster att göra. Snarare något som är naturligt för majoriteten av killar. Som heterosexuell kille så vill man såklart inte hångla med andra killar. Det borde vara självklart.

Tankesättet att alla killar egentligen är homosexuella men hindras i sin utlevelse av dessa böjelser är falsk. Det saknar verklighetsanknytning.
rdos

Inläggav antonius » 2014-08-16 16:20:50

rdos skrev:
antonius skrev:

Generellt tror jag inte killar värderar andra killar utifrån om de är snygga och/eller om man vill hångla med dem, och jag tror inte detta har något med inlärda beteendemönster att göra. Snarare något som är naturligt för majoriteten av killar. Som heterosexuell kille så vill man såklart inte hångla med andra killar. Det borde vara självklart.

Tankesättet att alla killar egentligen är homosexuella men hindras i sin utlevelse av dessa böjelser är falsk. Det saknar verklighetsanknytning.

Tror det är precis tvärtom, människor är just bara människor, det finns ingen som är helt 100% heterosexuell, det vore ju en utopi... :-)063
antonius

Inläggav rdos » 2014-08-16 16:31:39

antonius skrev:Tror det är precis tvärtom, människor är just bara människor, det finns ingen som är helt 100% heterosexuell, det vore ju en utopi... :-)063

Jodå. Jag är 100% heterosexuell, och det är jag knappast ensam om.
rdos

Inläggav antonius » 2014-08-16 16:41:48

rdos skrev:
antonius skrev:Tror det är precis tvärtom, människor är just bara människor, det finns ingen som är helt 100% heterosexuell, det vore ju en utopi... :-)063

Det är väl kanske bara för att ni är indoktrinerade att det ska vara så och då tror man det, om det hade varit så hade t ex inte homofobi existerat, för den kommer ju av att folk ibland är osäker på sin egen sexuella identitet... :-)005
antonius

Inläggav rdos » 2014-08-16 16:44:14

antonius skrev:
rdos skrev:

Det är väl kanske bara för att ni är indoktrinerade att det ska vara så och då tror man det, om det hade varit så hade t ex inte homofobi existerat, för den kommer ju av att folk ibland är osäker på sin egen sexuella identitet... :-)005

Skulle jag som kommit på precis allt om min läggning på egen hand vara indoktrinerad? Hur troligt är det? Faktum är att jag aldrig haft något intresse för andra killar öht, varken att hångla med eller som kompisar.
rdos

Inläggav plåtmonster » 2014-08-16 16:46:00

Kathrine87 skrev:Vad menas med att de inte e lika vackert att två killar kysser varandra som när två tjejer kysser varandra för tjejer har mer att visa upp. när jag frågade killen det så sa han att de e mellan oss killar. o när två killar satt o titta på gamla bilder så sog de en vacker tjej i sportkläder, killarna satt o flina åt henne. Jag undrar varför killarna beter sig så vad det e som pågor mellan dom. Kan ni vara jättesnälla o tolka till mig så har ni gjort mig en tjänst :)

Tjejer har allmänt mer runda och mjuka former och dessutom bröst och höfter osv. Östrogenet påverkar dessutom formen av hela kroppen. Utöver det så är det oftast viktigare för killar med sexualitet och dominans. Det senare kolliderar med andra killar. Ungefär 2/3 av killar tar avstånd från sådant som kan uppfattas som homofilt medan det är ungefär 1/3 med samma inställning hos tjejer. Sportkläder i t.ex lycra eller spandex har en tendens att forma kroppen till attraktiva proportioner och visa formerna rätt explicit. Just detta explicita uppvisande kan sätta igång reaktioner hos killar.

En del sportkläder kan nog uppfattas som sexuell exhibitionism som är tillåten i publika sammanhang. En del av flinet kan väl komma från denna dubbelstandard där det dels är "sportkläder" men lika gärna skulle kunna kallas "raffset" eller liknande.

Sportkläder i spandex..

http://kontrolmag.com/blog/wp-content/u ... 235d51.jpg

Bild

antonius skrev:Det är väl kanske bara för att ni är indoktrinerade att det ska vara så och då tror man det, om det hade varit så hade t ex inte homofobi existerat, för den kommer ju av att folk ibland är osäker på sin egen sexuella identitet... :-)005

Det är nonsens och kan visas med t.ex att de som haft oklar biologisk könsidentitet vid födseln och undergår kirurgi samt uppfostran för ett av könen. De känner instikivt att de tillhör fel kön efter några år. Ofta med tragiska sociala konsekvenser. Fobi uppstår när man tycker något är motbjudande och inte vill uppleva något av den saken. Det är i stort sätt som att säga att folk upplever fel saker. När personer i maktställning får dessa föreställningar så blir det ofta stora problem när de skall tillrättavisa andra i den rätta inställningen och läran.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav nallen » 2014-08-16 18:03:52

antonius skrev:[D]et finns ingen som är helt 100% heterosexuell, det vore ju en utopi...

Vilken djävla bullshit! De allra flesta människor är 100% hetro, allt annat är anomalier och perversioner.

atoms -

Uttalanden som detta är svåra att tolka som annat än nedsättande mot homosexuella och det är inte acceptabelt; se även detta inlägg - post1199786.html#p1199786

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.

Detta är en varning och den når dig även via PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Alien » 2014-08-16 18:08:42

rdos skrev:Tankesättet att alla killar egentligen är homosexuella men hindras i sin utlevelse av dessa böjelser är falsk. Det saknar verklighetsanknytning.

Det talesättet har jag verkligen aldrig hört. Vem har påstått något sådant?

Det som har påståtts av Kinsey är att de flesta av oss finns på en skala. I ena änden finns de som är 100% hetero och i andra änden de som är 100% homo. Däremellan alla de som är bisexuella. En förenklad och icke helt korrekt form av denna teori blir då "alla är egentligen bisexuella".
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav plåtmonster » 2014-08-16 18:12:38

Kanske bortom mätbar homosexualitet. Problemet blir primärt när andra försöker definiera ens egen sexualitet. Vad som är anamalier och perversioner är dock primärt en fråga om biologiska- och kulturella faktorer än något absolut värde.

Det är ju vida känt att det blir flest barn mellan män och kvinnor. Varför det av någon anledning också fortskrider på den vägen .. ;)
plåtmonster

Inläggav Alien » 2014-08-16 18:14:04

matgar skrev:Det är rent visuellt, så om en tjej är upphetsad och involverad i sex är attraktivt så är en extra tjej bara bättre.

Så om det är underbart att ha sex med en vacker tjej så är det ännu underbarare att ha sex med två vackra tjejer?

Låter konstigt. Jag har då aldrig drömt om att ha sex med två killar samtidigt. Är den en generationsfråga el en könsfråga? Det verkar iaf inte involvera någon emotionell anknytning. Mera som "en hamburgare/öl är gott, två är ännu bättre".
Alien
Moderator

Inläggav plåtmonster » 2014-08-16 18:15:41

Killar behöver sexuell anknytning. Det är primärt tjejer som har det emotionella kravet :P
plåtmonster

Inläggav Alien » 2014-08-16 18:18:30

Mao tjejer ser på killar som människor, medan killar ser på tjejer som förbruknngsvaror? :P :-)003

Nej, så illa kan det väl inte vara. Alla killar är inte likadana, inte alla tjejer heller.
Alien
Moderator

Inläggav plåtmonster » 2014-08-16 18:20:37

Tjejer och killar ser olika saker hos varann primärt, inte uteslutande. Dessutom är detta med förbrukningsvara en halmgubbe-argument.

Annars kan man ju anföra att tjejer som dumpar fattiga, muskeltappade och vänlösa killar ser dessa som förbrukningsvara. Detta med social status och pengar gör skillnad. Med den skillnaden att ingen säger eller tror att det är så men om man observerar handlande istället för uttalanden så kan man se klara statistiska skillnader.

Så förbrukning av rikedom, status och vänner är okej medan dito av sex inte är okej. Alltid lär man sig något :P
plåtmonster

Inläggav nallen » 2014-08-16 18:27:29

Alien skrev:Så om det är underbart att ha sex med en vacker tjej så är det ännu underbarare att ha sex med två vackra tjejer?

Naturligtvis.
Alien skrev:Det verkar iaf inte involvera någon emotionell anknytning. Mera som "en hamburgare/öl är gott, två är ännu bättre".

Ja. Eventuell "emotionell anknytning" har inget med det sexuella att göra och det är inte helt ovanligt att det sexuella blir sämre om det också föreligger "emotionell anknytning".
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in