Katter och deras egendomligheter
Lykoikatten är en ny ras som också kallas "varulvskatt". Visst är den söt?
Ja, dom var fina. Förstår varför dom heter varulvskatt.
Vilka är det som tar fram nya raser av katter? Är det nåt företag som tar fram dem och säljer dom som en produkt? Måste ju krävas många ganarationer innan man får fram specifika drag som är stabila när dom försökar sig.
Vilka är det som tar fram nya raser av katter? Är det nåt företag som tar fram dem och säljer dom som en produkt? Måste ju krävas många ganarationer innan man får fram specifika drag som är stabila när dom försökar sig.
Moggy skrev:Vilka är det som tar fram nya raser av katter? Är det nåt företag som tar fram dem och säljer dom som en produkt? Måste ju krävas många ganarationer innan man får fram specifika drag som är stabila när dom försökar sig.
Nä det är enskilda uppfödare som ibland får en kattunge i en kull som inte ser ut som alla andra i kullen. Pälsen kan se annorlunda ut eller kroppsformen kan vara stöpt på annat vis. Då kan de fortsätta avla på den individen.
Lykoikatten verkar vara avlad på sphynxkatter som fötts med päls (sphynxkatter skall ju vara hårlösa).
Ok, det är på den nivån? Hur ser dom till att dragen inte börjar ändras efter några generationer och den coola effekter försvinner?
Kahlokatt skrev:Lykoikatten verkar vara avlad på sphynxkatter som fötts med päls (sphynxkatter skall ju vara hårlösa).
När du säger det så ser man nästan det. Söt var den.
Re: Sv: Katter och deras egendomligheter
Richard skrev:Kahlokatt skrev:Han var ju störtskön! En rex, va?
Just det, en Devon Rex. Hon hade en Cornish Rex också, men den dog tyvärr.slackern skrev:Blivit utsatt för radioaktiva ämnen?
Nä, det tror jag inte. Men Rex'ar är en slags mutation har jag för mig.
För sjutton gubbar det är ju en sådan katt mina föräldrar har.
Hade en liten photoshoot med lilltjejen idag (de andra hann bli upptagna med att äta under tiden så deras sessioner får vänta lite).
http://i61.tinypic.com/v4npjn.jpg
Vad är egentligen grejen med katter och lådor?
Jag brukar alltid lämna dem framme ett tag, för jag vet att han hamnar däri förr eller senare.
Jag brukar alltid lämna dem framme ett tag, för jag vet att han hamnar däri förr eller senare.
Re: Katter och deras egendomligheter
Naw så gosemysigt han ser ut att ha det.
Mina är också tokiga i lådor. Kattmagneter.
Mina är också tokiga i lådor. Kattmagneter.
Behöver inte vara en kartong eller låda heller, bara en tom påse, blir genast ngt mystiskt som skall genomsökas, för att sen sova i...
När min katt levde och jag hade handlat så jag hade köpt en papperskasse så brukade jag kasta ner den tomma papperskassen på golvet. när jag vände ryggen till så brakade någon in i kassen.
Hon älskade att åka kana in i öppningen till kassen. Sen var hon sysselsatt en stund.
Hon älskade att åka kana in i öppningen till kassen. Sen var hon sysselsatt en stund.
tahlia skrev:Hade en liten photoshoot med lilltjejen idag (de andra hann bli upptagna med att äta under tiden så deras sessioner får vänta lite).
Nawww, vilken liten gullig tjej! Blir alldeles mör.
Min lilla katt när hon var liten:
Måne:
Masse o Lille, Masse (den gulvita) är tyvärr död:
Måne:
Masse o Lille, Masse (den gulvita) är tyvärr död:
Kahlokatt skrev:Sötingar!
Är de två nedersta rexkatter?
Ja just det. Den gulvita (Masse) var en Cornish Rex o Lille (den svarte) är en Devon Rex.
Det ligger et dødt ekorn uten hode bak veggen her. Det må være katten som har mistet hodet, eller er den bare slik?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
River skrev:Det ligger et dødt ekorn uten hode bak veggen her. Det må være katten som har mistet hodet, eller er den bare slik?
Min katt käkar ofta bara huvudet på möss och fåglar. Finns mest näring i hjärnan.
Jag var med min pappa o hans nya fru på katt-utställning i Helsingborg idag. Man blir så sugen på att skaffa en egen katt, då det fanns extremt söta små katter. Men i så fall så väljer jag en bondkatt från något katthem.
Men jag är bara så orolig att jag inte kan sköta hand om den själv...
Men jag har ju passat min systers katter när hon rest bort, o det har gått bra iaf. 2 veckor.
Men jag är bara så orolig att jag inte kan sköta hand om den själv...
Men jag har ju passat min systers katter när hon rest bort, o det har gått bra iaf. 2 veckor.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Hello Kitty är tydligen ingen katt.
http://www.dn.se/ekonomi/goodbye-kitty- ... -tvivla/?l
Nyheten slog ned som en bomb och många vägrar att tro på den. Men nu står det klart: Hello Kitty är inte en katt utan en 40-årig flicka.
http://www.dn.se/ekonomi/goodbye-kitty- ... -tvivla/?l
Her jeg var ute i sted så jeg to lys i mørket, men gikk ikke opp for meg i det samme at det var katten.
Återgå till Intressanta intressen