Beteende när man är ensam
52 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
samma här. Värsta problemet är att bli "nästan sur" när någon kommer på besök och det är ju egentligen lätt ordnat.LordGarithos skrev:Jag gör mest ingenting när jag är ensam, sitter vid datorn i princip hela tiden. Dygnsrytmen blir förstörd (eller tillrättad om man frågar min kropp) så fort jag är ledig från skolan, eftersom jag älskar att vara uppe på nätterna när det är tyst och lugnt. Jag har ingen direkt ordning i mitt liv utan äter, städar, diskar, duschar osv när det behövs eller när jag orkar. Jag är dock noga med att allt ska vara i sin ordning om jag ska iväg eller om jag vet att jag ska få besök. Kommer någon och hälsar på oannonserat så blir jag nästan arg, även om det är en familjemedlem. Hatar att städa, men hatar ännu mer när någon ser hur skitigt det ibland är hos mig.
Kan avslöja att det går mycket enklare om man hoppar ut från datorvrån och börjar aktivera sig på dagarna. Sen när man har en dag "ledig" så behöver man inte data hela dagen.
Parvlon skrev:Sen när man har en dag "ledig" så behöver man inte data hela dagen.
Vad skulle annars vara värt att syssla med?
Städa givetvis.nallen skrev:Vad skulle annars vara värt att syssla med?
Då slipper man hitta på undanflyktern när nån vill komma på besök.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor