Tisdagar under sommaren mm
58 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Good versus evil.
Uj J-ar! Prins Caspian är en krigsfilm. Var lite blek om nosen helt klart när allt var över. I sista mano-y-mano slagsmålsscenen så filmade de så pass nära att man bara såg små bitar som en axel som rörde sig så då blev det lättare att titta på gubbarnas lek men j-ar vad det slogs i filmen... tom träden slet upp sina rötter och rockade loss i ett fältslag!
Att filmen ändå är sevärd gjorde de vackra scenerna både utomhus och i ett slott som jag absolut kunde tänka mig att bo i. Är ännu mer sugen på att åka till Nya Zeeland nu. Slottet tror jag var filmat i Prag? Väldigt vackra effekter och fullt ös var det. Alla onda skådespelarna hade en utländsk brytning, misstänker att de skulle ge en känsla av att vara på ett annat ställe än jorden för amerikanarna i varjefall hehee
Satt mest barn i publiken och tycker lite synd om dem, tror inte de mår så bra av filmen. Men ska det vara äventyr så fick man äventyr emellan dödandet.
Att filmen ändå är sevärd gjorde de vackra scenerna både utomhus och i ett slott som jag absolut kunde tänka mig att bo i. Är ännu mer sugen på att åka till Nya Zeeland nu. Slottet tror jag var filmat i Prag? Väldigt vackra effekter och fullt ös var det. Alla onda skådespelarna hade en utländsk brytning, misstänker att de skulle ge en känsla av att vara på ett annat ställe än jorden för amerikanarna i varjefall hehee
Satt mest barn i publiken och tycker lite synd om dem, tror inte de mår så bra av filmen. Men ska det vara äventyr så fick man äventyr emellan dödandet.
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 14:32:48, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Och Staffan lät väl också på, om jag minns rätt? Paula mailade också igår och anmälde sig, Josef, Susanna och Anna... antog att Mikaela kommer också... och när jag skrev om tacokvällen på Attentions forum anmälde sig Lisa... Runt tio är vi redan, och jag tänkte få iväg mail till träffgruppfolket igår, som inte blev av. Pja, jag gör det idag, alltid kan det ge några till... ska ändå skicka lite mer info till den gruppen om OA...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:32:48, redigerad totalt 1 gång.
Jag har haft lite för många bollar i luften för att fundera på aktivitet att passa in i morgon kväll. Någon som har några idéer? Kristofer har ju startat en tråd om den här veckan, där alfapetsmamma tipsade om Stockholms kulturfestival just på tisdagen. Jag känner mig nog inte hugad att gå på den, men vill andra gå dit? Eller hinner vi hitta på något som både jag och andra känner för att hitta på?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:32:48, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Jag har haft lite för många bollar i luften för att fundera på aktivitet att passa in i morgon kväll. Någon som har några idéer? Kristofer har ju startat en tråd om den här veckan, där alfapetsmamma tipsade om Stockholms kulturfestival just på tisdagen. Jag känner mig nog inte hugad att gå på den, men vill andra gå dit? Eller hinner vi hitta på något som både jag och andra känner för att hitta på?
Den är många fler dagar... det är bara att jag ska gå på en konsert då jag blivit inbjuden av deras manager (inte på egna meriter, en släkting till mig har spelat med dem) och måste vara artig, typ, förutom att jag gillar trumspel.
Annars är jag inte mycket för folksamlingar..
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:32:51, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
http://www.kulturfestivalen.stockholm.se/
Tack Bokstavspelsmamman för tipset om trummorna i kväll! Jag kommer att hinna gå och lyssna ikväll kl 21.30 på de Senegalesiska trummarna. Älskar trummor, önskar jag kunde spela själv. Vi kanske syns på Gustav Adolfs torg, kom gärna och heja om du ser en tjej i vit regnrock:)
Dumma er andra som hittar på roliga saker vardagar dagtid:( Hoppas det var najs på muséet idag:)
Dumma er andra som hittar på roliga saker vardagar dagtid:( Hoppas det var najs på muséet idag:)
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 14:32:51, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
Re: http://www.kulturfestivalen.stockholm.se/
mondo beyondo skrev:Tack Bokstavspelsmamman för tipset om trummorna i kväll! Jag kommer att hinna gå och lyssna ikväll kl 21.30 på de Senegalesiska trummarna. Älskar trummor, önskar jag kunde spela själv. Vi kanske syns på Gustav Adolfs torg, kom gärna och heja om du ser en tjej i vit regnrock:)
Jag ska iväg nu, men det är väl för sent att säga att jag ska ha RÖD regnrock..
- alfapetsmamma
Jupp det var för sent, så då missade vi varann men det var en tjej i röd regnrock framför mig som rockade loss ordentligt i slutet av koncerten, det kanske var du?:)
Regn, regn, regn var det och mkt folk men lugnt så inget stök eller trängsel så. Tyvärr var det för bra musik för mig, motsvarade Frank Zappas utspejsade utbrott tyckte jag, korta stunder hängde jag med men sen flipprade det ut i avancerade ljudslingor som gick över mitt huvud. Var väldigt långt från ngnting primitivt medryckande eller harmoniskt.
15 st Senegalesiska farbröder med rakade huvuden som trummade i en kakafoni för det mesta. Synd för slagverk kan verkligen vara häftiga! Men om jag 'förlorade' en av de där ca 360 kvällarna framför datorn/tv i år så kunde det vara värt det ändå:)
Vad tyckte du?
Regn, regn, regn var det och mkt folk men lugnt så inget stök eller trängsel så. Tyvärr var det för bra musik för mig, motsvarade Frank Zappas utspejsade utbrott tyckte jag, korta stunder hängde jag med men sen flipprade det ut i avancerade ljudslingor som gick över mitt huvud. Var väldigt långt från ngnting primitivt medryckande eller harmoniskt.
15 st Senegalesiska farbröder med rakade huvuden som trummade i en kakafoni för det mesta. Synd för slagverk kan verkligen vara häftiga! Men om jag 'förlorade' en av de där ca 360 kvällarna framför datorn/tv i år så kunde det vara värt det ändå:)
Vad tyckte du?
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 14:32:51, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
mondo beyondo skrev:Jupp det var för sent, så då missade vi varann men det var en tjej i röd regnrock framför mig som rockade loss ordentligt i slutet av koncerten, det kanske var du?:)
Vad tyckte du?
Fast farbröder är nog mycket sagt.. Många är runt tjugo...
Jo, sextakt och annat som inte är så frekvent i västerländsk musik, så det kan lätt låta mest jobbigt, men jag älskar det! Och det är oerhört avancerat, inget slumpmässigt alls, förstod jag på exets utläggning (han är musiker och ljudtekniker). För mig är det ljud, jag kan inte så lätt skilja på om det är högkvalitativt eller ej, rent tekniskt.
Men uppenbarligen var det det, och annars skulle de väl inte vara bland de främsta på området och ha teveprogram om äldsta farbrorns (79 år) 50 år på scen, som de nyss hade på senegalesiska teven..
Vill du ha mer dansant musik så gå förbi Sergels torg, Chapeaux de Guinée som har danskurser lite överallt har spelat där gratis i sommar flera gånger när jag gått förbi. Kanske de fortfarande håller på?
- alfapetsmamma
Anläggningen är öppen mellan 19 april och 5 oktober eller så länge vädret ger tillåtelse. För bokning av banan eller ytterligare information kontakta Gunnar Schwartz, tel: 08-669 82 95.
Enkel serie, vuxen 100 kr. Adress Skarpskyttegatan 6.
Är det troligt att det första ska tolkas som att man ska ringa och boka om man vill komma?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:32:51, redigerad totalt 1 gång.