Min läkare skriver lögner om mig? målar en aspergerbild?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Vilsen86 » 2014-07-28 16:42:37

Jag undrar lite, hoppas få lite svar.

Det är så att min läkare har skrivit i mina papper att andra missförstår mig och jag blir avvisad, låter inte detta som lite åt asperger hållet? :/

Sen har han skrivit jag har problem med att ha min läggning ( sexuell läggning ) något jag blev väldigt förvånad över att läsa.. var har läkaren fått allt ifrån? kan man se sånt här på folk bara?
målar han upp en asperger bild om mig.? :/

Bryr mig inte så mega mycket många är ju homo men kommer bli lite jobbigt gå till läkare nu framöver om de kan läsa det i min journal :/ har inget emot människor eller något men detta kommer bli lite jobbigt.. bara jag inte blir dumförklarad nu.. :/
Vilsen86

Anslöt: 2013-08-28

Inläggav Myrkr » 2014-07-28 16:56:26

Utgår inte läkaren ifrån vad du sagt? Eller har du suttit stum?
Myrkr

Anslöt: 2014-05-15

Inläggav Vilsen86 » 2014-07-28 16:58:55

De är de alla kommer tro, jag har sagt detta :/

haha komiskt, här är mina osynliga problem =D haha.. folk missförstår mig och jag är gay.. yeah min pojkvän är en flicka! =P
Vilsen86

Inläggav Myrkr » 2014-07-28 17:06:18

Jag missförstår dig uppenbarligen, så läkaren kanske inte är helt ute och cyklar?
Sen skiter väl läkaren om du är homo eller inte, bara att du uttrycker att du har problem relaterade till din läggning.
Myrkr

Inläggav Vilsen86 » 2014-07-28 17:11:36

okej men vill mest bara veta om detta har något som stärker aspergergrejen som de tror jag har? liksom om de skriver så för få med andra? :/ eller så blir inte aspergare missförstådda? de blir förstådda? eller hur är det? :/
Vilsen86

Inläggav Myrkr » 2014-07-28 17:16:57

Nej det låter inte som läkaren försöker vinkla det till att du har asperger. Visst händer det att man känner sig missförstådd men det är inget specifikt för asperger, vanligare är att man missförstår andra.
Myrkr

Re: Min läkare skriver lögner om mig? målar en aspergerbild?

Inläggav tahlia » 2014-07-28 17:20:30

Glöm inte att vissa läkare är duktiga på att själva observera sådant man inte säger rakt ut (och vissa tror att de är bra på det och får för sig skit som inte stämmer).
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav Vilsen86 » 2014-07-28 17:25:41

okej.. tack för era svar..
Vilsen86

Inläggav kiddie » 2014-08-04 1:44:08

Hade en psykolog som jag undrar om hon hallucinerade. Hon tyckte att satt jag tyst så hade vi en slags kommunikation, att hon fick till sig budskap. Jag vet inte om hon var dålig på att läsa mitt kroppsspråk eller om hon bara var sjuk.

Hon hittade på massa sjuka saker om mig som står i min journal. Som tur är har inte pappersjournalen förts in i datasystemet så nuvarande läkare ser inte vad hon skrivit.

Men det är konstiga saker om sex (som vi ALDRIG talat om), t ex att jag har ett behov att sexuellt förnedra folk.

Ehhhhh..... vaaa.. lixom?

Och jag fick tillsagt dåförtiden att jag inte kan få det struket ur journalen. Även om vi bara talat om helt andra saker!
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav BloodyPirate » 2014-08-04 2:07:54

@kiddie

Det där var nog en av de sjukaste historier jag läst om läkare/psykologer. Hon verkar ju vara som den där knäppa författaren i Harry Potter, sånt ska bara finnas på film! Inte bland människor som professionellt jobbar med andras mående.

Är glad att jag sa nej till både mediciner och psykologer. Allt hon sa var "det beror på att du har adhd/asperger". Inte tusan fick man svar på hur man ska lösa sina problem eller se annorlunda på saker. Fy för folk som tjänar pengar på andras ohälsa!
BloodyPirate

Anslöt: 2014-02-18

Återgå till Aspergare och vården

Logga in