Bota min Nervositet/Ångest (helst) utan benzo [Öka GABA]
25 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Bota min Nervositet/Ångest (helst) utan benzo [Öka GABA]
Hallonbaowt skrev:Mycket bra reflektion, tycker jag. Det märks att du är en tänkare som jag. Men jag måste säga det att jag inte gillar hur du formulerar dig lite som om "du sitter på sanningen", i början av ditt inlägg. Ta mig inte fel, jag gör det själv ofta (eftersom att jag tänker ut allt själv, skruvar ner saker i molekyler (som neurotypa svin har sagt till mig) o bildar mig min egen syn på allt) - men det är ju en ful ovana, eftersom sanningen i sig existerar inte på ett objektivt plan iöht, enligt mig dvs
Hmm. Du säger att sanningen inte existerar - ändå är det du - inte jag - som nämner ordet! Kan inte se vad i början av mitt inlägg som är en ful ovana. Däremot har jag märkt en ful ovana, inte hos dig men tidigare på en del forum, att slå ner på den som påstår sig veta något, jantelag m a o, det hänger på den som läser.
Jag sitter på erfarenheten - f ö en erfarenhet som jag inte hade för fem år sedan. Det är inte reflektioner, det är kunskap (vilket inte innebär att den inte kan behöva revideras om tjugo år, precis som vetenskapliga fakta), och sådan kunskap som du till skillnad från div 'vetenskapligt bevisat' inte kan slå upp i en bok. Och den vill jag förmedla till den som vill ha den, vilket betyder att den även når en del som inte vill ha den.
Återgå till Att leva som Aspergare