Religion
Religion
Alien skrev:Och här finns/fanns en till, en motvilligt troende: vad-tycker-ni-om-kristendomen-finns-gud-omrostning-t3888.html
Jag misstänkte det sedan länge ...
Religion
Miche skrev:Så du är inte kristen?Koboshi skrev:elle skrev:Hur många kristna finns det egentligen här ? Parvlon , kjwkjw, kapuni, MsTibbs, Koboshi, Wine (?) ..fler kommer jag inte på ...och de är protestanter gissar jag .
Ja om du vill kallad det så. Är Lutheran.
Ärligt gör du dig till eller är du verkligen så okunnig?
Religion
elle skrev:kjwkjw skrev:Vad har ni för teorier om alla dessa människor som hävdar att dom blivit bortrövade av aliens?
Vem är aliens ? Det kan inte komma från Gud . Det är något skumt med det . Raelism ? Är det New Age ?
Typ. Det är en destruktiv och livsfarlig "religion" som hävdar att rymdvarelser redan lever på jorden och att man har klonat människor och yadda yadda. Riktigt obehagliga typer.
Aliens = utomjordingar.
Religion
elle skrev:
Den här bilden såg jag för flera veckor sen . Kvinnan som målade den är kristen och försökte ta sitt liv innan hon blev räddad av Jesus och idag hjäper hon självmordsbenägna människor .
Han till vänster ser helt klart starkare ut. Så han kommer att gå segrande ur.
Religion
Knappast muskelstyrka som räknas om man är Gud. Förlitar man sig på köttet så gör man ett stort misstag, tror jag.
Samma bild jag har på bloggen. Tack. Har du namn pǻ kvinnan?elle skrev:Den här bilden såg jag för flera veckor sen . Kvinnan som målade den är kristen och försökte ta sitt liv innan hon blev räddad av Jesus och idag hjäper hon självmordsbenägna människor .
Religion
Parvlon skrev:Knappast muskelstyrka som räknas om man är Gud. Förlitar man sig på köttet så gör man ett stort misstag, tror jag.Samma bild jag har på bloggen. Tack. Har du namn pǻ kvinnan?elle skrev:Den här bilden såg jag för flera veckor sen . Kvinnan som målade den är kristen och försökte ta sitt liv innan hon blev räddad av Jesus och idag hjäper hon självmordsbenägna människor .
Nej, jag har hittat artikeln om kvinnan och läst igen men det stod ingenting om det och jag måste ha missuppfattat om det var hon som målat den. Synd.
Religion
elle skrev:
Den här bilden såg jag för flera veckor sen . Kvinnan som målade den är kristen och försökte ta sitt liv innan hon blev räddad av Jesus och idag hjäper hon självmordsbenägna människor .
Väldigt talande bild om hur det är i världen i dag.
Religion
Parvlon skrev:Förlitar man sig på köttet så gör man ett stort misstag, tror jag.
+1
Det kan jag tänka mig
18Håll er borta från otukten. All annan synd som en människa begår lämnar kroppen utanför, men den otuktige syndar mot sin egen kropp. 19Vet ni inte att er kropp är ett tempel för den heliga anden, som ni har inom er och som ni har fått från Gud? Ni tillhör inte er själva. 20Gud har köpt er och priset är betalt
1Kor 6,18-20
http://www.bibeln.se/las/2k/1_kor
Religion
Har insett att jag gjorde mycket "i köttet" förut - för mitt belöningscentrum.
/bibelord:/
/bibelord:/
Spoiler: visa
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Religion
Min kompanjon gjorde ett nytt påpekande idag.
Religioners oerhörda attraktivitet beror sannolikt huvudsakligen på 2 faktorer.
Dels det mkt starka behovet av gemenskap. Man vill tillhöra en grupp och känna sig hemma. Om inte andra ser en så finns man liksom inte till. (För mig personligen är det tvärtom, det är de som uppmärksammar som finns till, resten är nåt bakgrundsbrus.)
Dels behovet av ett högre syfte. Man vill vara en del av det goda, framtiden, en liten kugge i ett jättemaskineri.
Det här andra är också det som driver kommunister och politiska och religiösa terrorister. De vill vara en del av nåt högre. De har liksom fattat sanningen om framtiden. Vart vi måste gå. De går där vi måste gå.
Frimodig
Dels det mkt starka behovet av gemenskap. Man vill tillhöra en grupp och känna sig hemma. Om inte andra ser en så finns man liksom inte till. (För mig personligen är det tvärtom, det är de som uppmärksammar som finns till, resten är nåt bakgrundsbrus.)
Dels behovet av ett högre syfte. Man vill vara en del av det goda, framtiden, en liten kugge i ett jättemaskineri.
Det här andra är också det som driver kommunister och politiska och religiösa terrorister. De vill vara en del av nåt högre. De har liksom fattat sanningen om framtiden. Vart vi måste gå. De går där vi måste gå.
Frimodig
Religion
Ja, og hva med de mennesker som ikke har tid nok på seg til å bli frelst. Det kan jo være at de omkommer i et usikret klatrestativ i barnehagen fks, før de forstår meningen med livet eller rekker å bli frelst.
Er dette da fortapte sjeler?
Eller det kan være voksne mennesker som omkommer av hjerneslag i en alder av 100 år fks. Men så har de ikke fått tid nok på seg til å bli frelst eller ikke-fortapt, for gud hadde ikke tålmodighet lenger liksom.
Er dette også fortapte sjeler?
Er dette da fortapte sjeler?
Eller det kan være voksne mennesker som omkommer av hjerneslag i en alder av 100 år fks. Men så har de ikke fått tid nok på seg til å bli frelst eller ikke-fortapt, for gud hadde ikke tålmodighet lenger liksom.
Er dette også fortapte sjeler?
Religion
Frimodig skrev:Min kompanjon gjorde ett nytt påpekande idag.
Frimodig
Intressant. Fast du glömmer i stort sett det viktigaste - Gud!
Begreppet "uppbyggelse" (från grek.) t.ex som kristna talar om, är inte med syfte av personliga framsteg, utan för Kristi kropps kollektiva funktion.
Jag har glömt det mesta om Marx och dom, men det är intressant att teoribyggarna orsakar så mycket. Dom är ju kanske så mycket produkter av sitt ursprung, att det är svårt att förstå helheter.
Men jag vill gärna berätta att som kyrkligt aktiv förut, så trillade jag "mellan kyrkorna" och får vårda min sjukdom samt Asperger i stillhet. Kollektivet glömde mig, förutom att vården rullar på.
/notwoodstock
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Religion
notwoodstock skrev:Frimodig skrev:Min kompanjon gjorde ett nytt påpekande idag.
Frimodig
Intressant. Fast du glömmer i stort sett det viktigaste - Gud!
Begreppet "uppbyggelse" (från grek.) t.ex som kristna talar om, är inte med syfte av personliga framsteg, utan för Kristi kropps kollektiva funktion.
Jag har glömt det mesta om Marx och dom, men det är intressant att teoribyggarna orsakar så mycket. Dom är ju kanske så mycket produkter av sitt ursprung, att det är svårt att förstå helheter.
Men jag vill gärna berätta att som kyrkligt aktiv förut, så trillade jag "mellan kyrkorna" och får vårda min sjukdom samt Asperger i stillhet. Kollektivet glömde mig, förutom att vården rullar på.
/notwoodstock
Njaa, Gud är nån sån där slutlig bedömare, som teorins Marx. Fattade ni rätt?
Gick ni rätt väg?
Men kanske du skulle kunna satsa på att göra goda gärningar inom nån kyrkas ram?
Hjälpa folk som har det värre? Det brukar vara rätt upplyftande.
Frimodig
Återgå till Intressanta intressen