Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%

Antal röster : 202

Inläggav Huggorm » 2014-07-20 16:29:51

bittin skrev:Inte direkt tyvärr :( önskade att jag hade lättare för båda delarna men ibland har jag tur fast problemet är att alla jag träffar på bor för långt bort
Trots kattdräkten? Jag trodde sånt var ofelbart när man raggade
Huggorm

Anslöt: 2011-12-12

Inläggav rdos » 2014-07-20 16:35:09

nallen skrev:Fruntimmer skulle inte vara ute cykla, och därmed inte heller bli besvikna så ofta, om de kunde få in i skallen att de flesta snubbar de träffar ute på krogen vill ligga lite.

Vad skulle de vinna på det? Naturen har inte skapat sex för att stackars karlar som du ska få "ligga lite". Snarare så är sex en slags belöning, och om du inte gjort något bra så ska du väl inte ha någon belöning heller? :mrgreen:
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav nallen » 2014-07-20 16:38:45

rdos skrev:Vad skulle de vinna på det?

nallen skrev:[...] inte heller bli besvikna så ofta, [...]

:roll:
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Re: Sv: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-07-20 16:40:55

rdos skrev:
nallen skrev:Fruntimmer skulle inte vara ute cykla, och därmed inte heller bli besvikna så ofta, om de kunde få in i skallen att de flesta snubbar de träffar ute på krogen vill ligga lite.

Vad skulle de vinna på det? Naturen har inte skapat sex för att stackars karlar som du ska få "ligga lite". Snarare så är sex en slags belöning, och om du inte gjort något bra så ska du väl inte ha någon belöning heller? :mrgreen:

Dessutom vet dom flesta tjejerna att dom flesta ute på krogen vill ligga lite, även tjejerna. Så som kille om man inte får ligga har man nog ett inte allt för atrakrivt yttre. För har man ett attraktivt yttre kommer tjejer fram och söker kontakt.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav slackern » 2014-07-20 18:38:24

elle skrev:
slackern skrev:
rdos skrev:
Räkna bort mig från dina "många killar". Mitt mål har aldrig varit att få ligga med en tjej. Samlag är för reproduktion.

Är du katolik och har 11 barn?

Hur många katoliker känner du som har 11 barn ?

Jag känner nog inga som har så pass många barn. Men det brukar skämtas om att Irländare har många barn för att det har varit förbjudet med preventivmedel där rätt länge.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav yusuke20 » 2014-07-20 20:34:39

Jag hade tänkt att dela med min kärleks story:

Det var en tjej i min klass på högstadiet som jag tyckte var söt men tyckte inte hon var sexig förutom att jag blev sexuelt upphetsad när hon hade på sig hennes trench coat.  Jag har alltid promenerat på rasterna för mig själv och funderat på om hon gillar mig. Då bestämde jag mig för att prata lite med henne när hon var själv men det gick inget vidare då konversationen blev så här:  jag: hej då, tjejen svarade: hej.  Sen hade jag svårt att komma på vad jag skulle säga men kom med ett av dem mest sämsta komplimangerna någonsin

då jag sa: du har samma märke på din jacka som på min. Och hon svarade bara så här: aha.hon såg inte glad ut när jag pratade med henne. Efter den korta samtalen kännde jag mig att hon inte gillade mig och  fick ångest i en lång tid. 
Varje gång jag försöker få henne att gilla mig så kom jag på värdelösa ideerna på att spela roligt genom att snubbla, halka, tappa, spela lite dum på lektionerna av vilja för att få henne  att skratta vilket jag lyckades ibland men fortfarande så är hon inte intresserad av mig. Detta gick så långt att jag blev jätte ledsen och ville stanna inne på rasten  och prata med fröken om detta.Hon sa att jag skulle våga släppa det hela men det var svårt för mig att göra det tills det gått 5 månader då jag mådde bättre och började sakta tappa intresset för mig. När jag fyllde år så sa hon grattis till mig med ett fint leende vilket gjorde mig jätte glad och svarade tack till henne.
Nu när hon började gymnasiet så var jag kvar i min klass och har tappat intresset för henne men saknar henne lite
En gång så hittade jag henne på skype och la till henne sen började vi prata om olika saker och sånt men det var mest jag som frågade och en del frågor var riktade till min intresse och inte hennes.
H ursomhelst så har vi blivit vänner.

Vad det gäller sex så intresserar det inte mig riktigt och jag tänder mig aldrig på nakna tjejer. Jag får bara obehagliga känslor och blir äcklad på tanken att ha sex  med tjejer naken
Om jag skulle ha sex så föredrar jag att ha det med kläderna på
yusuke20

Anslöt: 2014-01-19

Inläggav Kattmamma » 2014-07-20 23:33:22

Jag fattade inte att man raggade på krogen!
Jag blev förnärmad när de la fram skamliga förslag!
Och sa åt dem!
Då frågade den ena killen som jag kommer ihåg .
Vad jag gjorde på krogen? ( dansstället).
Mitt svar blev: dansar fattar du väl!!!!
Det är ju ett dans ställe! Sen gjorde jag så här åt idioten. :-)213
Kattmamma

Anslöt: 2012-04-22

Inläggav geocache » 2014-07-20 23:47:00

Kattmamma skrev:Jag fattade inte att man raggade på krogen!
Och sa åt dem!
Då frågade den ena killen som jag kommer ihåg .
Vad jag gjorde på krogen? ( dansstället).
Mitt svar blev: dansar fattar du väl!!!!
Det är ju ett dans ställe! Sen gjorde jag så här åt idioten. :-)213

:D :-)049
geocache

Anslöt: 2008-06-16

Inläggav kapuni » 2014-07-21 8:32:13

Samma här. Jag trodde de där människorna ville bli min vän, men det är bara snusk de är ute efter hela tiden :twisted: Har folk inget bättre för sig än att tänka på att få ligga?! Ibland undrar man!
kapuni

Anslöt: 2010-04-28

Inläggav rdos » 2014-07-21 8:42:48

Härligt att se att man inte är ensam som Nallen antydde innan. :wink:
rdos

Inläggav elle » 2014-07-21 10:10:37

slackern skrev:
elle skrev:
slackern skrev:
Är du katolik och har 11 barn?

Hur många katoliker känner du som har 11 barn ?

Jag känner nog inga som har så pass många barn. Men det brukar skämtas om att Irländare har många barn för att det har varit förbjudet med preventivmedel där rätt länge.

Jag känner bara en med många barn men de har " bara " 7 barn .
elle

Anslöt: 2011-01-09

Inläggav nallen » 2014-07-21 10:26:57

rdos skrev:Härligt att se att man inte är ensam som Nallen antydde innan.

Faktum är att jag helt och hållet håller med er om vi abstraherar problemet till att gälla att det är tämligen uselt att det inte är uttalat vilket krogens eller dansställets syfte är. För många är det självklart att det är att man ska få ligga lite och uppenbarligen är det lika självklart för andra att syftet är något annat - därav mitt uttalande om att bli besviken tidigare.
nallen

Inläggav rdos » 2014-07-21 11:57:07

Inte bara det Nallen, utan även att folk inte kan tänka på något annat än att "få ligga". När jag är ute och dansar så vill jag självklart dansa, och inte ragga ligg för natten! Vore bättre om de som var ute efter ligg samlades på någon porrklubb istället. Då skulle man ju naturligt hålla sig borta och slippa se på eländet.
rdos

Inläggav nallen » 2014-07-21 12:01:59

Vilket är precis vad jag nyss skrev.
nallen

Inläggav Kattmamma » 2014-07-21 12:26:33

kapuni skrev:

Samma här. Jag trodde de där människorna ville bli min vän, men det är bara snusk de är ute efter hela tiden :twisted: Har folk inget bättre för sig än att tänka på att få ligga?! Ibland undrar man!

Ja faktiskt! När jag var nyskild , så var det även gifta män som ville komma hem och dricka kaffe hos mig.
Då sa jag ja gärna men ta med din fru!
Då var det inte lika intressant!
Konstigt! Eller hur!
Kattmamma

Inläggav Alien » 2014-07-21 13:37:04

nallen skrev:
rdos skrev:Härligt att se att man inte är ensam som Nallen antydde innan.

Faktum är att jag helt och hållet håller med er om vi abstraherar problemet till att gälla att det är tämligen uselt att det inte är uttalat vilket krogens eller dansställets syfte är. För många är det självklart att det är att man ska få ligga lite och uppenbarligen är det lika självklart för andra att syftet är något annat - därav mitt uttalande om att bli besviken tidigare.

Somliga klarar av att tänka på två saker samtidigt. :P Alltså tjejer kan var ute efter att dansa och umgås med kompisar, men ändå vara öppna för något annat om de träffar en intressant/attraktiv kille.

Så vad du tycks efterfråga är snarare ett etablissemang kallat "Köttmarknaden" dit alla går enbart för att hitta sällskap för natten.

Eller detta förslag: post305168.html#p305168
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav rdos » 2014-07-21 13:42:57

Alien skrev:Somliga klarar av att tänka på två saker samtidigt. :P Alltså tjejer kan var ute efter att dansa och umgås med kompisar, men ändå vara öppna för något annat om de träffar en intressant/attraktiv kille.

Som om inte killar skulle kunna vara likadana. Det är dessutom uppenbart att en del tjejer bara är ute efter ett ligg, och deras beteende är lika avskyvärt som killarnas.
rdos

Inläggav Kattmamma » 2014-07-21 13:59:44

rdos skrev:
Alien skrev:Somliga klarar av att tänka på två saker samtidigt. :P Alltså tjejer kan var ute efter att dansa och umgås med kompisar, men ändå vara öppna för något annat om de träffar en intressant/attraktiv kille.

Som om inte killar skulle kunna vara likadana. Det är dessutom uppenbart att en del tjejer bara är ute efter ett ligg, och deras beteende är lika avskyvärt som killarnas.

Ja absolut kan tjejer och kvinnor vara lika avskyvärda.
Jag vet en kille på mitt dv som är lätt förståndshandikappad och han blev utnyttjad av en kvinna som skulle kunna vara hans mamma.
Han berättade det för mig när vi jobbade och klippte gräs.
Hon hade raggat upp honom på krogen.
Han hade tyckt det var så pinsamt när han vaknade dagen efter och såg vad han gjort.
Kattmamma

Inläggav rdos » 2014-07-21 14:05:31

Ville inte skriva "äldre damer i utmanande klädsel", men du fattade vinken ändå. :mrgreen:
rdos

Inläggav Kattmamma » 2014-07-21 14:10:43

rdos skrev:Ville inte skriva "äldre damer i utmanande klädsel", men du fattade vinken ändå. :mrgreen:

Ja visst är det äckligt! Leopard klänning eller något annat pinsamt
Kattmamma

Inläggav rdos » 2014-07-21 14:28:43

Kattmamma skrev:
rdos skrev:Ville inte skriva "äldre damer i utmanande klädsel", men du fattade vinken ändå. :mrgreen:

Ja visst är det äckligt! Leopard klänning eller något annat pinsamt

Exakt den typen! Att de skulle tänka på mer än en sak finner jag osannolikt. Skulle man råka bjuda upp en sån så visar det sig ofta att de inte kan dansa, och försöker man visa dem så börjar de kladda på en. Urk!
rdos

Inläggav Huggorm » 2014-07-21 14:46:34

Kattmamma skrev:Ja absolut kan tjejer och kvinnor vara lika avskyvärda.
Jag vet en kille på mitt dv som är lätt förståndshandikappad och han blev utnyttjad av en kvinna som skulle kunna vara hans mamma.
Han hade tyckt det var så pinsamt när han vaknade dagen efter och såg vad han gjort.
Varför ångra sig dagen efter, varför inte bara vara nöjd över det roliga man uppenbarligen haft innan man nyktrade till?
Huggorm

Inläggav rdos » 2014-07-21 15:06:51

Huggorm skrev:
Kattmamma skrev:Ja absolut kan tjejer och kvinnor vara lika avskyvärda.
Varför ångra sig dagen efter, varför inte bara vara nöjd över det roliga man uppenbarligen haft innan man nyktrade till?

Har aldrig förstått det där med att vara nöjd över det roliga man haft men inte minns. Om något är värt att vara nöjd över så måste det finnas klara minnesbilder oxå, annars är det inget värt.

Att man tömt pungen kan väl inte vara något att vara nöjd över?? :roll:
rdos

Inläggav Huggorm » 2014-07-21 15:13:10

rdos skrev:Att man tömt pungen kan väl inte vara något att vara nöjd över?? :roll:
Betydligt bättre än att tömma penningpungen.
Huggorm

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in