Irc-kanal för oss med A.S.
Zirre skrev:Annars finns det webchatsidor där man kan öppna ett rum om man vill.
Men då ska ju folk hitta dit. Dock förstår jag inte varför forumchatten inte duger.
Ful, jobbig mentalt att se på och avsaknad av personliga loggar. På min långsamma dator skrollar den dessutom på ett äckligt sätt jag får huvudvärk av.
Är vad jag tycker iaf.
Är vad jag tycker iaf.
Ingen som kan göra tvärtom? Dvs. slänga ut chatten på forumet på en IRC server.kiddie skrev:Startar man en irc-kanal är det juste om man också sätter upp en portal med en chattklient via webbläsare på en vanlig internetsida. Då kan de som inte vill köra en egen ircklient bara hoppa in där.
Tror knappast det är kompatibelt, dessutom tror jag inte forumledningen skulle gilla en sådan lösning iom att chatten då "ägs" av de som har IRC-nätverket, sålunda kan konflikter urarta iom att forumledningen inte längre är högsta hönset för chatten.
Re: Sv: Irc-kanal för oss med A.S.
Parvlon skrev:Ingen som kan göra tvärtom? Dvs. slänga ut chatten på forumet på en IRC server.
DET har jag längtat efter sedan första dagen chatten dök upp!
Jag är säker på att det går. Men moderatorerna kanske inte gillar det som du säger. Iofs tycker jag det vore konstigt om det inte finns en färdig lösning för detta redan.kiddie skrev:Tror knappast det är kompatibelt, dessutom tror jag inte forumledningen skulle gilla en sådan lösning iom att chatten då "ägs" av de som har IRC-nätverket, sålunda kan konflikter urarta iom att forumledningen inte längre är högsta hönset för chatten.
Tog och kastade upp en irc-server på layerseven.se:6666
#aspergerforum är väl rimlig att använda för såvitt jag förstått finns det ingen kanal eller server i dagsläget som är igång?
Håller på att konfiguera upp nickserv och lite sådant nu men servern är ju up and running om folk vill ha IRC som alternativ.
#aspergerforum är väl rimlig att använda för såvitt jag förstått finns det ingen kanal eller server i dagsläget som är igång?
Håller på att konfiguera upp nickserv och lite sådant nu men servern är ju up and running om folk vill ha IRC som alternativ.
Zirre skrev:Finns ju en chatt på forumet, varför behövs då en på irc?
Så att man kan kicka ut folk som man inte vill ha där?
Zirre skrev:Finns ju en chatt på forumet, varför behövs då en på irc?
Ser inte att behovet är direkt akut men det är ju uppenbarligen några som vill använda så varför inte tillgodose deras önskan?
Dessutom har jag ganska så roligt med att konfigurera upp den så det är win win.
Re: Irc-kanal för oss med A.S.
Men alltså det står ju en fritt att öppna en kanal och bjuda in önskade personer. Vad jag förstår så kan man spärra chatten så endast de utvalda får logga in.
Flatline skrev:Zirre skrev:Finns ju en chatt på forumet, varför behövs då en på irc?
Ser inte att behovet är direkt akut men det är ju uppenbarligen några som vill använda så varför inte tillgodose deras önskan?
Dessutom har jag ganska så roligt med att konfigurera upp den så det är win win.
Bra där som drar igång. Uppskattas alltid när folk tar initiativ.
slackern skrev:Zirre skrev:Finns ju en chatt på forumet, varför behövs då en på irc?
Ja.
Det blir alltid så muppig attityd från moderatorerna på IRC just för att det är så enkelt att kicka nån som gör det minsta fel eller blir oense med nån admin.
Moggy skrev:slackern skrev:Zirre skrev:Finns ju en chatt på forumet, varför behövs då en på irc?
Ja.
Det blir alltid så muppig attityd från moderatorerna på IRC just för att det är så enkelt att kicka nån som gör det minsta fel eller blir oense med nån admin.
Orka att hålla på att kicka folk till höger och vänster.
Blir folk stötta på något är det ju isf bara att droppa kanalen.
Nåväl nu är allt uppe och snurrar.
Ligger på en server som bortsett från eventuella strömavbrott aldrig är avstängd så det skall gå att hänga där så mycket man vill
layerseven.se:6666
#aspergerforum
nickserv är igång.
Nu finns iaf möjligheterna om folk vill köra irc så de som önskar kan hoppa in.
Ligger på en server som bortsett från eventuella strömavbrott aldrig är avstängd så det skall gå att hänga där så mycket man vill
layerseven.se:6666
#aspergerforum
nickserv är igång.
Nu finns iaf möjligheterna om folk vill köra irc så de som önskar kan hoppa in.
sugrövmanövern skrev:Meh, så man måste vara ett geni för att få prata med folk i irc?
Verkligen inte.
Men man bör vara beredd och kapabel att lära sig hur IRC och den klient man valt fungerar.
Har själv flyttat mitt chattrum ett antal gånger under årens lopp... 5-7 gånger tror jag. Senaste 11 åren eller ngt.
Är en grej som är positiv med IRC, trivs man inte med nätverket kan man flytta.
Är en grej som är positiv med IRC, trivs man inte med nätverket kan man flytta.
Ytterligare en fördel är ju att irc-chatten stödjer filöverföringar, då slipper man krånglandet med att ladda upp skitsaker på externa servrar eller egen om man har det för att sedan länka material.
Bara att skicka över skiten och se glad ut.
Bara att skicka över skiten och se glad ut.
Ok, då förstår jag.nallen skrev:sugrövmanövern skrev:Meh, så man måste vara ett geni för att få prata med folk i irc?
Verkligen inte.
Men man bör vara beredd och kapabel att lära sig hur IRC och den klient man valt fungerar.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Bah, kommer iaf inte in. Kanske inte så konstigt, mitt internet har strulat ett tag nu... Tror iaf jag fick adressen rätt?