Irc-kanal för oss med A.S.
Det var ett uppsving för några månader sedan men nu är det segt igen
Senast redigerad av Mördarsnigel 2011-05-04 10:26:35, redigerad totalt 1 gång.
- Mördarsnigel
- Anslöt: 2007-11-30
Bjäbbmonstret skrev::idea: ?
Admin
Denna tråd var tidigare klistrad för att finnas tillgänglig överst på sidan men denna klistring har tagits bort eftersom det inte är en officiell forumkanal.
Någon som önskar en sådan?
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 10:26:35, redigerad totalt 1 gång.
Om intresse finns, har någon möjlighet att sätta upp en IRC-kanal för forumet?
Re: Irc-kanal för oss med A.S.
Irc? Hallå, det är 2014 nu, inte 2004. Finns en webbchat här, varför skulle man använda irc?
Moggy skrev:[V]arför skulle man använda irc?
För att kunna använda en vettig klient?
Ja! Och dessutom rockar IRC och är större än någonsin. Men nu ska vi alla hjärndött ta till oss nya saker för det är 2014! En IRC chatt skulle dessutom dra folk som inte är på forumet men kollar runt, dvs mer aktivitet, mindre samma samma ASF.
Bara för att ngt är äldre så är det inte dåligt. Alla nya koncept är inte bra, alla gamla koncept är inte dåliga.
Sånna hära forum är förresten VÄLDIGT mkt 2004!!! Nu ska du ha en grupp på FB fattar du väl!!!
Bara för att ngt är äldre så är det inte dåligt. Alla nya koncept är inte bra, alla gamla koncept är inte dåliga.
Sånna hära forum är förresten VÄLDIGT mkt 2004!!! Nu ska du ha en grupp på FB fattar du väl!!!
Det har funnits en sån irc-kanal men det var dålig aktivitet där så den lades ner.
Synd. Inte för att jag egentligen bryr mig, hänger mest på min och mina kompisars kanaler.
Hade gärna hängt i en irckanal men problemet är att det är många på forumet som inte vet hur irc fungerar
Ja precis som bittin säger så är det många som inte skulle dyka upp för de inte vet hur irc fungerar. Bla jag har inte den blekaste aning.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Startar man en irc-kanal är det juste om man också sätter upp en portal med en chattklient via webbläsare på en vanlig internetsida. Då kan de som inte vill köra en egen ircklient bara hoppa in där.
kiddie skrev:[E]n portal med en chattklient via webbläsare på en vanlig internetsida.
Vilket motverkar flera av idéerna med att köra IRC från början
Varför? Anser du att de personerna ska stängas ute?
Alla får ju köra sin IRC-klient iallafall, ingen behöver använda portalen.
Alla får ju köra sin IRC-klient iallafall, ingen behöver använda portalen.
Ja. Det suger i allmänhet getpung att prata med folk som inte har grundläggande koll på vetenskap och teknik.
Meh, så man måste vara ett geni för att få prata med folk i irc?nallen skrev:Ja. Det suger i allmänhet getpung att prata med folk som inte har grundläggande koll på vetenskap och teknik.
Jag tycker en portal låter som en bra grej.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
sugrövmanövern skrev:Meh, så man måste vara ett geni för att få prata med folk i irc?nallen skrev:Ja. Det suger i allmänhet getpung att prata med folk som inte har grundläggande koll på vetenskap och teknik.
Jag tycker en portal låter som en bra grej.
Nej man måste inte alls vara ett geni för att ha dom intressen. Tror du att en bilmekaniker från Kiruna är ett geni? Nu inte sagt att en bilmekaniker kan vara ett geni men du förstår säkert vad jag syftar på.
Re: Irc-kanal för oss med A.S.
Men om någon vill förklara kanske man fattar. Men det knepiga är då vad man väljer för klient. Hade någon med X - chatt eller vad det hette.