Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%

Antal röster : 202

Inläggav slackern » 2014-07-19 21:20:19

TheWonderer92 skrev:
slackern skrev:Tack för din förklaring. Men jag skämtade bara med äldremän och pappafigurer.

Ah jag förstod det. Men det är ju typiskt aspie att vara omständlig och ge oombedda förklaringar på diverse ting så jag kör på den :-)005

Det gör du rätt i. :) Det är inte så att jag är otacksam att du gjorde det. Utan uppskattar faktiskt att du tog dig tid att förklara.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav TheWonderer92 » 2014-07-19 21:36:22

slackern skrev:Det gör du rätt i. Det är inte så att jag är otacksam att du gjorde det. Utan uppskattar faktiskt att du tog dig tid att förklara.

Jag uppskattar att du uppskattade min utläggning om sneda pappaförhållanden 8)
TheWonderer92

Anslöt: 2014-05-14

Inläggav TheWonderer92 » 2014-07-19 21:53:49

Blezza skrev:Nope, är en "man" på snart 22 år, har inte ens kysst en tjej. Vad jag vet så har aldrig ens en tjej varit intresserad av mig. Visst, jag är inte ute och social, har aldrig varit på det sättet. Har aldrig varit på en fest. Men att man aldrig ens fått en blick eller något.

Ajaj, dåligt för ens självförtroende, det tillsammans med mobbning. Att jag är tjock har väl inte heller hjälpt precis. Var är alla "chubby chasers" ? Är det bara något som män håller på med? Finns ju drösvis med män som tänder på överviktiga kvinnor. Själv har jag inget emot knubbiga tjejer. Men man har väl en gräns? Jag kanske alltid har varit över "gränsen" ?

Du är ju vuxen, eller hur? Om du upplever övervikten som ett hinder att hitta din drömtjej så får du göra jobbet själv. Hitta motivation nånstans och kör! Käka bra mat och träna helt enkelt. Sen går det ju snabbare för somliga att gå ner i vikt och det beror dels på genetiska faktorer. Men om man är ihärdig så går det!
När du ser dina framsteg på viktfronten kommer du få ett helt nytt självförtroende (förhoppningsvis) och kanske vågar ta fler steg i rätt riktning att bli ditt ultimata jag.

Det är ett val mellan att tycka synd om sig själv och gotta sig i sin egen olycka eller att ta tag i de resurser man faktiskt har.

Finns det några regler gällande Off Topic som råder på hela AspergerForum btw? Jag gillar att ge råd men vill inte få en varning p.g.a ovetskap om off topic-regler :-|
TheWonderer92

Re: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav tahlia » 2014-07-19 22:06:21

Det delas i regel inte ut varningar för OT. Istället flyttas inlägg till OT-tråden, flyttas till en redan existerande mer relevant tråd eller så bryts de ut till en egen tråd (moddarna brukar vara bra på att avgöra om ett ämne förtjänar en egen tråd).
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav Sjuckert » 2014-07-19 22:08:42

Ett tips är ju att bara ge råd när folk ber om råd, då är det inte off topic. :-)Happy
Sjuckert

Anslöt: 2013-05-11

Inläggav TheWonderer92 » 2014-07-19 22:13:03

Sjuckert skrev:Ett tips är ju att bara ge råd när folk ber om råd, då är det inte off topic

Tack för tipset! Det är ett lätthänt lite aspigt misstag som jag lyckas begå om och om igen. Ska försöka bättra mig :-)Happy
TheWonderer92

Inläggav colaflaska » 2014-07-19 22:17:15

Ni som sitter och lipar för att det är så synd om er för att ni inte kan få tjejer, varför ändrar ni inte bara på er?
colaflaska

Anslöt: 2012-04-20

Inläggav Huggorm » 2014-07-19 22:19:21

colaflaska skrev:Ni som sitter och lipar för att det är så synd om er för att ni inte kan få tjejer, varför ändrar ni inte bara på er?
Och varför fixar du inte bara den där aspergern och blir som folk? Jag menar, hur svårt kan det vara?
Huggorm

Anslöt: 2011-12-12

Inläggav rdos » 2014-07-19 22:27:06

Huggorm skrev:
colaflaska skrev:Ni som sitter och lipar för att det är så synd om er för att ni inte kan få tjejer, varför ändrar ni inte bara på er?
Och varför fixar du inte bara den där aspergern och blir som folk? Jag menar, hur svårt kan det vara?

Mmm, det är enkelt. Bara sluta umgås med NTs, och leta efter en tjej som är riktigt aspig så är saken biff. Inte alls svårt. :wink:
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav Blezza » 2014-07-19 22:40:19

TheWonderer92 skrev:
Blezza skrev:Nope, är en "man" på snart 22 år, har inte ens kysst en tjej. Vad jag vet så har aldrig ens en tjej varit intresserad av mig. Visst, jag är inte ute och social, har aldrig varit på det sättet. Har aldrig varit på en fest. Men att man aldrig ens fått en blick eller något.

Ajaj, dåligt för ens självförtroende, det tillsammans med mobbning. Att jag är tjock har väl inte heller hjälpt precis. Var är alla "chubby chasers" ? Är det bara något som män håller på med? Finns ju drösvis med män som tänder på överviktiga kvinnor. Själv har jag inget emot knubbiga tjejer. Men man har väl en gräns? Jag kanske alltid har varit över "gränsen" ?

Du är ju vuxen, eller hur? Om du upplever övervikten som ett hinder att hitta din drömtjej så får du göra jobbet själv. Hitta motivation nånstans och kör! Käka bra mat och träna helt enkelt. Sen går det ju snabbare för somliga att gå ner i vikt och det beror dels på genetiska faktorer. Men om man är ihärdig så går det!
När du ser dina framsteg på viktfronten kommer du få ett helt nytt självförtroende (förhoppningsvis) och kanske vågar ta fler steg i rätt riktning att bli ditt ultimata jag.

Det är ett val mellan att tycka synd om sig själv och gotta sig i sin egen olycka eller att ta tag i de resurser man faktiskt har.

Finns det några regler gällande Off Topic som råder på hela AspergerForum btw? Jag gillar att ge råd men vill inte få en varning p.g.a ovetskap om off topic-regler :-|
TheWonderer92 skrev:

Du tror inte man hört sådant innan eller? Jag skrev inte min post för att få "tips". Jag har försökt med allt du skrivit, funkar inte av olika anledningar. Bryr mig inte heller särskilt mycket, handlar inte om att tycka synd om sig själv. Är bara realism.

Dör ändå en dag, spelar ingen som helst roll vad som händer tills dess. Skulle kunna bli våldtagen varje dag, när man är död är man död.
Blezza

Anslöt: 2014-02-08

Inläggav TheWonderer92 » 2014-07-19 22:45:21

Blezza skrev:Du tror inte man hört sådant innan eller? Jag skrev inte min post för att få "tips". Jag har försökt med allt du skrivit, funkar inte av olika anledningar. Bryr mig inte heller särskilt mycket, handlar inte om att tycka synd om sig själv. Är bara realism.

Dör ändå en dag, spelar ingen som helst roll vad som händer tills dess. Skulle kunna bli våldtagen varje dag, när man är död är man död.

Varför beklagar du dig då?
TheWonderer92

Inläggav DIProgan » 2014-07-19 22:51:42

Blezza skrev:anledningar
Sök hjälp för depression.
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Inläggav rdos » 2014-07-19 22:55:35

TheWonderer92 skrev:Varför beklagar du dig då?

Det kan man fråga sig. Det är inte funktionellt med en så pass negativ självbild, men det är dessvärre vanligt, av olika orsaker.
rdos

Inläggav colaflaska » 2014-07-19 22:57:51

Huggorm skrev:

Alltså, vad jag menar är att killarna som gnäller vet ju vad de ska göra. Jag vet inte hur man gör för att vara NT, men flera som skrivit i tråden har skrivit om hur killar ska vara för att tjejer vill ha dem. Så om de VET hur man ska vara, varför inte bara vara sån?
colaflaska

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-19 22:59:16

Feta får väl klaga lika mycket som smala. Eller? Nä just ja, är man fet har man ju bringat all olycka på sig själv.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav colaflaska » 2014-07-19 23:01:20

sugrövmanövern skrev:Feta får väl klaga lika mycket som smala. Eller? Nä just ja, är man fet har man ju bringat all olycka på sig själv.

Fysiskt utseende är en annan grej.

Nån skrev typ "tjejer vill ha en tuff ledarkille"

JAMEN BLI EN TUFF LEDARKILLE DÅ. Aspergare är fan kända för hur jävla bra vi är på att låtsats. Jag menar herregud, jag låtsats vara seriös i detta nu. Utan att ens svettas.
colaflaska

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-19 23:08:07

colaflaska skrev:
sugrövmanövern skrev:Feta får väl klaga lika mycket som smala. Eller? Nä just ja, är man fet har man ju bringat all olycka på sig själv.

Fysiskt utseende är en annan grej.
Ja precis, asså man blir inte en annan person och partners ramlar inte över en för att man ändrar vikt.

Sedan så är jag skitless på att tjockisar alltid anklagas för att äta fel, urskillningslöst.

colaflaska skrev:Nån skrev typ "tjejer vill ha en tuff ledarkille"

Ja, asså det verkar vara en utbredd uppfattning, kanske tom sant, vad vet jag.

colaflaska skrev:JAMEN BLI EN TUFF LEDARKILLE DÅ. Aspergare är fan kända för hur jävla bra vi är på att låtsats. Jag menar herregud, jag låtsats vara seriös i detta nu. Utan att ens svettas.

Ja precis, aspiesar låtsas ju vara neurotypiska och allt möjligt, så fejka en tuff ledarkillepersonlighet borde ju gå. Iaf tills man fångat bruden, sen kan man ju slappna av och bli en tönt igen efter man blivit ett par.

Mer skralt om informationen om vad killar vill ha.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav rdos » 2014-07-19 23:17:10

sugrövmanövern skrev:Ja precis, aspiesar låtsas ju vara neurotypiska och allt möjligt, så fejka en tuff ledarkillepersonlighet borde ju gå. Iaf tills man fångat bruden, sen kan man ju slappna av och bli en tönt igen efter man blivit ett par.

Det lär haverera för det mesta. Läs bara om alla NT kvinnor och deras hopplösa AS-killar. Det finns mängder av detta gnäll överallt. Skulle tro att det för det mesta är ett recept för katastrof. Desto snabbare det havererar desto bättre.
rdos

Inläggav Blezza » 2014-07-19 23:48:14

TheWonderer92 skrev:
Blezza skrev:Du tror inte man hört sådant innan eller? Jag skrev inte min post för att få "tips". Jag har försökt med allt du skrivit, funkar inte av olika anledningar. Bryr mig inte heller särskilt mycket, handlar inte om att tycka synd om sig själv. Är bara realism.

Därför att det är en tråd om man har lätt att få relation/sex? Läser du ens trådarnas titlar eller postar du bara helt slumpmässigt?
Blezza

Inläggav Blezza » 2014-07-19 23:50:21

DIProgan skrev:
Blezza skrev:anledningar
Sök hjälp för depression.

Att prata om saker komma inte bota mig från något. Är dessutom inte deprimerad hela tiden. Och även om mina posts kanske är väldigt negativa eller uppfattas som att jag beskyller någon annan så får man ta det med en nypa salt, är faktiskt inte så jävla irriterande som jag kanske upfattas.
Blezza

Inläggav slackern » 2014-07-19 23:51:42

Blezza skrev:
TheWonderer92 skrev:

Därför att det är en tråd om man har lätt att få relation/sex? Läser du ens trådarnas titlar eller postar du bara helt slumpmässigt?

Jag tror att vi behöver lite kärlek här i tråden. Bägge ni två borde nog lugna ner er lite.

slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Blezza » 2014-07-19 23:53:21

rdos skrev:
TheWonderer92 skrev:Varför beklagar du dig då?

Det kan man fråga sig. Det är inte funktionellt med en så pass negativ självbild, men det är dessvärre vanligt, av olika orsaker.

Funktionellt? Jag är snart 22 och lever, så uppenbarligen är det 100% funktionellt. Har aldrig försökt ta självmord heller, även om jag tänkt på det.
Blezza

Inläggav rdos » 2014-07-19 23:58:10

Blezza skrev:Funktionellt? Jag är snart 22 och lever, så uppenbarligen är det 100% funktionellt. Har aldrig försökt ta självmord heller, även om jag tänkt på det.

Det beror såklart på vad man anser som funktionellt. Om det räcker med att man lever så visst. Jag har lite högre krav än så.
rdos

Inläggav Pyromax » 2014-07-19 23:59:08

Colaflaska. Att göra förändringar i personlighet tar tid och är väldigt farligt!
Sen att "spela" en annan person för ett ons är kanske inte ett alternativ för många..

Blezza
Självömkan är bara oansvarigt. Se depression som ett beroende så är det lättare att lösa!
Några steg på vägen mot god fysik och psyke. Träffa en psykolog, dom vill ge antidepressiva medel. Säg nej, först gör vi en långsiktig plan. Antidepp är en boost men som med steroider har det ingen verkan utan att man arbetar själv.
Sälj datorn, börja promenera eller simma varje dag. En timme räcker. Skippa läsk och tacka mig med ett pm om en månad!
Fysiska skador är ingen ursäkt då promenader och simning är lindrigt. Har själv problem med axeln, armbåge, hand, knän och fotleder.
Pyromax
Ny medlem

Anslöt: 2014-07-13

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in