Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)
Har du lätt för att få partner eller sex?
kjwkjw skrev:Jag är ledsen, men min erfaranhet är att ni endast går efter de allra "bästa" killarna. Ni är alltid så förblindade och ska ha det bästa eftersom "det är en fri värld" "jag har mina rättigheter" "losers - out" "akta dig för den killen" "endast riktiga män tack".
Man kan inte bli kär i vem som helst. Oftast väljer man till slut en person som påminner om en själv till utseendet och/eller sättet. Hjärnkemin är dock det viktigaste vid val av partner. Om man nu som tjej har en massa krav så handlar det oftast om engångsligg.
Jag hade en relation med en kille ett tag som mest gick ut på ligg/samtal/musicerande/titta på film. Denne man var 10 år äldre än mig och våra stunder tillsammans var underbara ur många synvinklar. Men det fanns anledningar varför vi inte blev ihop.
- TheWonderer92
- Anslöt: 2014-05-14
Atalanta skrev:EDIT: Bättre förklaring av fenomenet http://www.urbandictionary.com/define.p ... end%20zone :Similar to the friend zone which is usually female to male, except in this case the male 'girlfriend zones' the female. Even though the female would like to be just friends, the male cannot view her as anything besides a potential romantic partner. He will hit on her and then act upset when she doesn't want to be in a relationship with him. Victims of the girlfriend zone may sometimes be labeled as a tease.
This can go for both genders. (boyfriend zoned)
Vad är konstigt?
Vad ska man med "vänner" till om de inte ger en nåt man vill ha?
Det är direkt onaturligt för många killar att välja att inte försöka få ligga om det över huvud taget är möjligt - och, omvänt, att ledsna om det inte är möjligt.
nallen skrev:Det är direkt onaturligt för många killar att välja att inte försöka få ligga om det över huvud taget är möjligt - och, omvänt, att ledsna om det inte är möjligt.
Räkna bort mig från dina "många killar". Mitt mål har aldrig varit att få ligga med en tjej. Samlag är för reproduktion.
rdos skrev:nallen skrev:Det är direkt onaturligt för många killar att välja att inte försöka få ligga om det över huvud taget är möjligt - och, omvänt, att ledsna om det inte är möjligt.
Räkna bort mig från dina "många killar". Mitt mål har aldrig varit att få ligga med en tjej. Samlag är för reproduktion.
Är du katolik och har 11 barn?
rdos skrev:Räkna bort mig från dina "många killar".
Det är lugnt - du tillhör sedan länge en (sär-)egen kategori.
Senast redigerad av nallen 2014-07-19 17:11:05, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:rdos skrev:Räkna bort mig från dina "många killar".
Det är lugnt - du tillhör sedan länge en egen (sär-)egen kategori.
slackern skrev:rdos skrev:nallen skrev:Det är direkt onaturligt för många killar att välja att inte försöka få ligga om det över huvud taget är möjligt - och, omvänt, att ledsna om det inte är möjligt.
Är du katolik och har 11 barn?
Inget av det. Det enda som jag anser räknas i förhållande till tjejer är "attachment". Det är det ultimata slutmålet som evolutionen kodat i mina gener.
TheWonderer92 skrev:Man kan inte bli kär i vem som helst.
Inte? Jag tror jag har en metod som fungerar som tar 30 minuter
TheWonderer92 skrev:Oftast väljer man till slut en person som påminner om en själv till utseendet och/eller sättet. Hjärnkemin är dock det viktigaste vid val av partner.
Det är så NT att man ska veta allt om den andre och matcha krav och sånt. Vem bryr sig? Det som räknas i slutändan är om man är kommunikationskompatibel eller inte samt om man har samma slag anknytningsprocess (det viktigaste om man själv tenderar att skapa livslånga anknytningar).
Rdos har du funderat på din sexuella läggning? As-bi-homo? Menar inget negativt men ditt sätt att se på sex är lite annorlunda mot normen.
Själv klarar jag inte ons. Meningslöst och oftast helt värdelöst.
Män och kvinnor kan definitivt vara vänner OM tjejen tydligt visat sig ointresserad, är i ett förhållande eller har en snygg kompis.
Tycker dessutom att det är lättare att tala med tjejer som oftast klarar bättre att tänka i ett bredare perspektiv än den normala killen som inte ens försökt tänka. (Bristande förmåga eller rädslan av att sticka ut)
Som en amerikansk kille, Steve Harvey på Youtube. "Why men and women cant be friends" Hans påståenden är lite extremt. Men med handen på hjärtat killar. Så stämmer det han säger ganska väl.
Världen är inte svart och vit utan har en konstig grå nyans.
Ni tjejer som läser denna tråd. Tro inte män är svin bara pga att vi killar är som vi är. Är väldigtsäker på att ni har en manlig vän som ni 100% ser som vän men har lätt att påpeka brister i nuvarande ragg eller något område som visar hur lättstött eller konstigt denna manliga vännen är. Sen är ensamhet och hopplöshet att tro att man aldrig träffar någon en oerhört stark och hemsk känsla. Samtidigt ska ni förstå att ett rakt nej, det kommer aldrig bli något en jävla befrielse! Eran ok vän kan bli en riktig vän för livet!
Vet detta för jag debuterade med kärlek väldigt sent. Att veta att man är annorlunda men inte hur eller varför är inte bra för självkänslan!
Hade man inte blivit nedsupen av en tjej som visste vad hon ville hade jag aldrig levt tills jag fick den befriande Aspergers-diagnosen. Ursäkta, blev lite personlig på slutet men jag ville bara visa att jag vet vad många här genomlider och att jag inte bara pratar dynga!
Själv klarar jag inte ons. Meningslöst och oftast helt värdelöst.
Män och kvinnor kan definitivt vara vänner OM tjejen tydligt visat sig ointresserad, är i ett förhållande eller har en snygg kompis.
Tycker dessutom att det är lättare att tala med tjejer som oftast klarar bättre att tänka i ett bredare perspektiv än den normala killen som inte ens försökt tänka. (Bristande förmåga eller rädslan av att sticka ut)
Som en amerikansk kille, Steve Harvey på Youtube. "Why men and women cant be friends" Hans påståenden är lite extremt. Men med handen på hjärtat killar. Så stämmer det han säger ganska väl.
Världen är inte svart och vit utan har en konstig grå nyans.
Ni tjejer som läser denna tråd. Tro inte män är svin bara pga att vi killar är som vi är. Är väldigtsäker på att ni har en manlig vän som ni 100% ser som vän men har lätt att påpeka brister i nuvarande ragg eller något område som visar hur lättstött eller konstigt denna manliga vännen är. Sen är ensamhet och hopplöshet att tro att man aldrig träffar någon en oerhört stark och hemsk känsla. Samtidigt ska ni förstå att ett rakt nej, det kommer aldrig bli något en jävla befrielse! Eran ok vän kan bli en riktig vän för livet!
Vet detta för jag debuterade med kärlek väldigt sent. Att veta att man är annorlunda men inte hur eller varför är inte bra för självkänslan!
Hade man inte blivit nedsupen av en tjej som visste vad hon ville hade jag aldrig levt tills jag fick den befriande Aspergers-diagnosen. Ursäkta, blev lite personlig på slutet men jag ville bara visa att jag vet vad många här genomlider och att jag inte bara pratar dynga!
Pyromax skrev:Rdos har du funderat på din sexuella läggning? As-bi-homo?
På HBT skalan är jag 100% säker på min sexuella läggning: Jag är hetero.
Det som är komplicerat är sexuell - asexuell skalan. Där identifierar jag mig nog som bådadera.
Pyromax skrev:Själv klarar jag inte ons. Meningslöst och oftast helt värdelöst.
Har aldrig ens haft något intresse för ons. Som du skriver så finner jag det meningslöst.
Pyromax skrev:Män och kvinnor kan definitivt vara vänner OM tjejen tydligt visat sig ointresserad, är i ett förhållande eller har en snygg kompis.
Det är komplicerat även på vänskalan. Har i princip aldrig haft någon riktig manlig vän, och föredrar att umgås med kvinnor. Samtidigt så tror jag inte heller jag kan skilja vänskap från relation, då båda tenderar att inkludera "attachment". Dessutom så är jag nästan säker på att jag är polyamorös, även om jag lever i ett monogamt förhållande sedan länge.
rdos skrev:Det är så NT att man ska veta allt om den andre och matcha krav och sånt. Vem bryr sig? Det som räknas i slutändan är om man är kommunikationskompatibel eller inte samt om man har samma slag anknytningsprocess (det viktigaste om man själv tenderar att skapa livslånga anknytningar).
Det jag menar är att man omedvetet ofta väljer en partner som i många avseenden är lik sig själv. Av den enkla anledningen att man älskar att spegla sig själv. Vem älskar man inte mest i hela världen om inte sig själv?
- TheWonderer92
TheWonderer92 skrev:Det jag menar är att man omedvetet ofta väljer en partner som i många avseenden är lik sig själv.
Det blir lite av effekten om jag kräver kommunikationskompabilitet och anknytningskompabilitet. Skillnaden är att jag ratar typiska urvalskriterier som status, utseende, arbete och möjligen även intressen.
TheWonderer92 skrev:Av den enkla anledningen att man älskar att spegla sig själv. Vem älskar man inte mest i hela världen om inte sig själv?
Det är inte alla som gör det, speciellt inte de som är deprimerade eller har dålig självbild.
Avskyr förresten att se mig själv i spegeln
rdos skrev:Det är inte alla som gör det, speciellt inte de som är deprimerade eller har dålig självbild.
Hur dålig självkänsla man än har så skulle nog ingen vilja vara någon annan om man tänker efter. Om man har dålig självbild väljer man följaktligen en partner som heller inte gillar sig själv - "misery loves company". Då speglar man sig i varandra. Hur man än vänder och vrider på saken så utgår människan från sitt eget perspektiv allt som oftast och väljer att ha människor omkring sig som bekräftar dennes världsbild. Alltså de som är lika en själv.
Ju bättre självkänsla man har däremot, desto öppnare blir man för andra perspektiv på världens ting. Fast vid val av partner blir man gärna mysigt bekväm igen genom att bli ihop med någon som bekräftar ens existens allra bäst. Nämligen någon som är lik en själv!
- TheWonderer92
Nope, är en "man" på snart 22 år, har inte ens kysst en tjej. Vad jag vet så har aldrig ens en tjej varit intresserad av mig. Visst, jag är inte ute och social, har aldrig varit på det sättet. Har aldrig varit på en fest. Men att man aldrig ens fått en blick eller något.
Ajaj, dåligt för ens självförtroende, det tillsammans med mobbning. Att jag är tjock har väl inte heller hjälpt precis. Var är alla "chubby chasers" ? Är det bara något som män håller på med? Finns ju drösvis med män som tänder på överviktiga kvinnor. Själv har jag inget emot knubbiga tjejer. Men man har väl en gräns? Jag kanske alltid har varit över "gränsen" ?
Ajaj, dåligt för ens självförtroende, det tillsammans med mobbning. Att jag är tjock har väl inte heller hjälpt precis. Var är alla "chubby chasers" ? Är det bara något som män håller på med? Finns ju drösvis med män som tänder på överviktiga kvinnor. Själv har jag inget emot knubbiga tjejer. Men man har väl en gräns? Jag kanske alltid har varit över "gränsen" ?
TheWonderer92 skrev:rdos skrev:Det är inte alla som gör det, speciellt inte de som är deprimerade eller har dålig självbild.
Hur dålig självkänsla man än har så skulle nog ingen vilja vara någon annan om man tänker efter. Om man har dålig självbild väljer man följaktligen en partner som heller inte gillar sig själv - "misery loves company". Då speglar man sig i varandra. Hur man än vänder och vrider på saken så utgår människan från sitt eget perspektiv allt som oftast och väljer att ha människor omkring sig som bekräftar dennes världsbild. Alltså de som är lika en själv.
Ju bättre självkänsla man har däremot, desto öppnare blir man för andra perspektiv på världens ting. Fast vid val av partner blir man gärna mysigt bekväm igen genom att bli ihop med någon som bekräftar ens existens allra bäst. Nämligen någon som är lik en själv!
Jag skulle byta liv utan att tveka. Är inte bra på något och är ful ( rätt obvious).
TheWonderer92 skrev:Det jag menar är att man omedvetet ofta väljer en partner som i många avseenden är lik sig själv.
Det har jag inte hört men att man väljer parter (omedvetet) som liknar ens förälder däremot är väldigt vanligt.
Respekt mot varandra, i största allmänhet. Jag upplever det som att det blir sämre ju mer jämlikhet det blir.elle skrev:kapuni skrev: Dessutom undrar jag var respekten finns hos många utav svenskarna.
Respekten mot vadå ?
kapuni skrev:Det har jag inte hört men att man väljer parter (omedvetet) som liknar ens förälder däremot är väldigt vanligt.
Det också.
- TheWonderer92
TheWonderer92 skrev:kapuni skrev:Det har jag inte hört men att man väljer parter (omedvetet) som liknar ens förälder däremot är väldigt vanligt.
Det också.
Så det är därför tjejer faller för äldre män.
slackern skrev:Så det är därför tjejer faller för äldre män.
Nej, det handlar om anletsdragen snarare än åldern på personen man blir kär i. Om man dessutom har haft en dysfunktionell förälder som är av det könet man attraheras av, kommer man leta efter en partner som har liknande beteendemönster. Det blir ett slags upprepningstvång för att kunna förstå och lösa det som inte har funkat hos föräldern. Istället för att acceptera att det finns saker man aldrig kan eller bör förstå söker man sig till liknande energier i vuxenlivet.
Jag skulle kunna ge en lång utläggning om detta, men vi är tillräckligt Off-topic som det är
- TheWonderer92
TheWonderer92 skrev:slackern skrev:Så det är därför tjejer faller för äldre män.
Nej, det handlar om anletsdragen snarare än åldern på personen man blir kär i. Om man dessutom har haft en dysfunktionell förälder som är av det könet man attraheras av, kommer man leta efter en partner som har liknande beteendemönster. Det blir ett slags upprepningstvång för att kunna förstå och lösa det som inte har funkat hos föräldern. Istället för att acceptera att det finns saker man aldrig kan eller bör förstå söker man sig till liknande energier i vuxenlivet.
Jag skulle kunna ge en lång utläggning om detta, men vi är tillräckligt Off-topic som det är
Tack för din förklaring. Men jag skämtade bara med äldremän och pappafigurer.
slackern skrev:Tack för din förklaring. Men jag skämtade bara med äldremän och pappafigurer.
Ah jag förstod det. Men det är ju typiskt aspie att vara omständlig och ge oombedda förklaringar på diverse ting så jag kör på den
- TheWonderer92
Återgå till Att leva som Aspergare