World of Warcraft - Tips om server för Alliance & sällskap

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Blue86 » 2014-07-19 19:25:52

Då jag känner mig massivt uttråkat så tänkte jag testa på WoW igen vilket jag slutade spela för drygt 5-6 år sedan och det visade sig att en hel del har förändrat sig, bla så är den serven jag spelade på död med drygt 60 spelare på alliance sidan :p

Loggade dock inte på mina karaktärer och efter några timmars trevande och utforskande så bestämde jag mig för att inte bara hitta en ny server utan att också antagligen typ ta bort ALLA mina gamla karaktärer, de är väl ändå föråldrade(lvl 70-80 med tillhörande gear) för att vi en mer välkommande upplevelse än att börja på redan såpass hög level.
Men då är frågan, vilket vore en bra sever att skapa min nya och erm.. "första" karaktär? Vill nog köra på en pve server och nog helst Alliance, gillar inte undeads <.< Göra utan kö på inloggning men ändå inte för liten och främst, en server med trevliga människor, och så på engelska.

Och om det nu dessutom finns någon som skulle vilja skapa en ny karaktär med mig och tillsammans gå från lvl 1 och uppåt så hade det varit extra kul. Gärna med skype när humöret finns, skriva och spela samtidigt är ingen höjdare : p
Gärna någon i närheten av min ålder och någon som har alldeles för mycket tid för att spela :D
Blue86

Anslöt: 2012-02-20

Inläggav Blezza » 2014-07-19 19:40:24

Vet in om alliance, draenor är dock bra för horde ( den är PvE). Spelar själv där som ork rogue.

För alliance är sylvanas väldigt ally dominerad, fast den är PvP. Fast pvp servrar är liksom ännu mindre pvp orienterade nu eftersom world pvp är rätt dött, som du säkert vet.
Blezza

Anslöt: 2014-02-08

Inläggav Blue86 » 2014-07-19 20:46:01

Letar inte efter det bästa utan bara något bra. Försöker undvika att hamna på någon super duche server, sen är det inte så viktigt antar jag. Och som sagt, utan kötid för på loggning, men det är det väl bara på de absolut största servrarna?

Jag tittade lite på Magtheridon om jag inte hittar någon som vill bli mitt sällskap, verkar vara rätt så medium i storlek, jämn mellan horde och alliance. Är det en bra server månntro?
Blue86

Inläggav Blue86 » 2014-07-19 22:02:38

Funderar också på Emerald Dream, fint namn och Alliance, inte balancerat mellan factionerna men spelar det egentligen någon roll?
Tänkte det är ännu mindre och mindre horde så borde väl aldrig vara kö på att logga in?
Blue86

Inläggav Blezza » 2014-07-19 23:55:29

Det är bättre att välja en större server, varför vill du just spela alliance förresten?
Blezza

Anslöt: 2014-02-08

Inläggav Blue86 » 2014-07-20 4:00:54

Varför Alliance? För att jag tänker spela en Draenei : p Rent allmänt så ogillar jag horde raserna med få undantag.
Sedan är ju Emerald Dream den tredje största PvE serven och jag minns mig bara ha dåliga minnen från de PvP servrar jag spelat på. Inte så stor skillnad mellan 2 och 3 och den största, Silvermoon verkar ha långa kötider.
Blue86

Inläggav Alien » 2014-07-29 12:56:58

Moderator:

Då tråden inte längre är aktuell enligt TS så låses den.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Återgå till Intressanta intressen

Logga in