Katolska kyrkan vs Svenska kyrkan?
Precis.elle skrev:De som har skrivit och jämfört det här är förmodligen inga katoliker och förstår inte katolska kyrkans lära .
Att inte diskutera sånt man vill bli smartare på. ja.Rätt meningslöst .
Parvlon skrev:Precis.elle skrev:De som har skrivit och jämfört det här är förmodligen inga katoliker och förstår inte katolska kyrkans lära .
Men det ändrar ingenting . Sådana här " fel " kan man säkert hitta i varje religion . Jag har accepterat att inte alla tycker om katolska kyrkan eller att vissa hatar den .
Vad eller vem syftar du på ? Tala klarspråk .Parvlon skrev:Att inte diskutera sånt man vill bli smartare på. ja.elle skrev:Rätt meningslöst .
Jag försökte poängtera att det inte är författaren till sidan som är i den här tråden och diskuterar. Kritiken instämmer jag i.
Att Maria skulle vara drottning över himmel och jord är obibliskt och inte minst tokerier. Att överlämna sig till henne istället för till Jesus kan jag bara misstänka är åt helv* fel.
Att Maria skulle vara drottning över himmel och jord är obibliskt och inte minst tokerier. Att överlämna sig till henne istället för till Jesus kan jag bara misstänka är åt helv* fel.
Parvlon skrev:Jag försökte poängtera att det inte är författaren till sidan som är i den här tråden och diskuterar. Kritiken instämmer jag i.
Det har jag också märkt , trodde först det var du som har startat den .
Ja, det är inte bibliskt enligt protestanter eller lutheraner men Luther " skapade " inte kristendomen heller.
( Förresten gifte han sig inte med en förrymd nunna och bröt sina klosterlöfte om kyskhet, lydnad och fattidgom ? )
Det står ingenstans i Bibeln om det men står det någonstans i Bibeln om att kvinnor ska få bli präster eller att man får skilja sig eller bo sambo ...?
Parvlon skrev:Att överlämna sig till henne istället för till Jesus kan jag bara misstänka är åt helv* fel.
Du hade haft rätt om det vore som du skriver men katoliker tror och överlämnar sig åt Jesus. Både till Honom och till Hans Moder .
Återgå till Intressanta intressen