Program om Asperger på Kunskapskanalen!
85 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
KrigarSjäl skrev:Nilale skrev:Tyckte dokumentären var rent skit. Den enda som hade något intressant att säga var Niklas. Blev bara irriterad, och kände inte igen mig alls i Adam.
Det enda jag såg när det sändes förut, var just delen om Adam. Delar din uppfattning. Det behöver jag inte se en gång till, så om det finns någon som har lust att lägga upp Niklasdelen separat vore jag tacksam.
Har inte så jag kan lägga upp, men om du drar ner den (eller ser den i kväll) så är Niklas med precis i början efter ett kort intro om Adam. Han är dock bara med 5 minuter ca.
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 10:53:23, redigerad totalt 1 gång.
Kunskapskanalen kl 19 var det va?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:53:23, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tyckte dokumentären var rent skit. Den enda som hade något intressant att säga var Niklas. Blev bara irriterad, och kände inte igen mig alls i Adam.
Senast redigerad av Brillmongot 2011-05-04 10:53:23, redigerad totalt 1 gång.
- Brillmongot
- Anslöt: 2008-05-26
Såg bara den delen där niklas pratade och han sa en bra sak att anhöriga ofta komenterar det vi är dåliga på och skyller då på vår diagnos.
Jag träffade honom i Jönköping 2006 på ett läger för övrigt.
Jag träffade honom i Jönköping 2006 på ett läger för övrigt.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 10:53:23, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Kunskapskanalen? Är det en kanal som man bara har om man har digital TV-box eller nå´t? Jag titta inte så mycket på TV och kan inte hitta den kanalen och programmet börjar om 10 minuter!
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 10:53:23, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Analoga nätet är väl helt nedsläckt nu, så det är väl någon form av digital distribution du har i vilket fall? SVT24 och kanalplatsen med Barnkanalen och Kunskapskanalen brukar alltid ingå i de kanaler man har gratis, eftersom SVT sänder dem precis som ettan och tvåan och de ingår i TV-avgiften. Kabel-distributörerna har inte rätt att ta extra betalt för dem heller, vad jag förstått.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:53:23, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:Analoga nätet är väl helt nedsläckt nu, så det är väl någon form av digital distribution du har i vilket fall? SVT24 och kanalplatsen med Barnkanalen och Kunskapskanalen brukar alltid ingå i de kanaler man har gratis, eftersom SVT sänder dem precis som ettan och tvåan och de ingår i TV-avgiften. Kabel-distributörerna har inte rätt att ta extra betalt för dem heller, vad jag förstått.
Jo, men jag hade inte alla kanalerna inställda på min TV, fick sätta mig och söka och lagra för att få fram den. Missade ca 10 minuter, men, men...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 10:53:23, redigerad totalt 1 gång.
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Ok, då har jag tittat på programmet och Niklas, ja han beskrev ju en del, just det där i skolan att man gjorde och gjorde och var man klar fick man bara göra samma sak i en ny bok ifrån ett annat förlag....något jag tyckte var jättelöjligt.
Adam, känner inte igen ett enda dugg. Blir lite illa berörd av mammans sätt att vara "på" och hade det varit min mamma så skulle jag tycka att det var skitjobbigt. Det är "något" i hennes sätt att prata som jag inte kan definiera ännu i ord som ger mig orosvibbar. Kanske för mycket fokus och för lite bara hålla om och älska honom för den han är....Får klura lite hur jag ska förklara.
Adam, känner inte igen ett enda dugg. Blir lite illa berörd av mammans sätt att vara "på" och hade det varit min mamma så skulle jag tycka att det var skitjobbigt. Det är "något" i hennes sätt att prata som jag inte kan definiera ännu i ord som ger mig orosvibbar. Kanske för mycket fokus och för lite bara hålla om och älska honom för den han är....Får klura lite hur jag ska förklara.