Sommartisdag 15/7 2014: Pizza Hut
19 inlägg
• Sida 1 av 1
Vasa's sommarstänger för renovering, så vi behöver en reservrestaurang att varva med Ming Palace i sommar. Det instinktiva valet blev det tredje mathak där jag själv är ute hyfsat mycket med AS-vänner, Pizza Hut på Klarabergsgatan.
Till de båda aktuella tisdagarna 15/7 och 12/8 har jag en bordsbokning till kl 19.00, där vi kan räkna med att få avskild miljö på det nedre planet.
Skulle vi bli minst 20 pers kan de erbjuda en kvällsbuffé för 119 kr, på två pizzasorter, sallad och en dricka ingår (men tydligen inte fri påfyllning då). Men det förutsätter även att alla de minst 20 äter buffén.
Men det kanske kan bli minst 20 pers som vill äta sådan buffé? Nu är det ju tråd startad ett par veckor i förväg, och det finns plats för lätt 50 pers där nere, så det kanske kan bli en av de större rena middagsträffar jag utlyst på forumet... Vi får väl se hur pass poppis just Pizza Hut är i de här kretsarna...
Själv skulle jag nog hålla mig till att beställa fritt ur deras meny. Tror jag.
Men notera datumet och hör av er här och anmäl att ni kommer, och om ni skulle vara intresserad av buffé, så får vi se hur det ser ut!
Bokat till 19:00 alltså, så... förslagsvis samling från ca kvart i utanför entrén.
Välkomna!
Till de båda aktuella tisdagarna 15/7 och 12/8 har jag en bordsbokning till kl 19.00, där vi kan räkna med att få avskild miljö på det nedre planet.
Skulle vi bli minst 20 pers kan de erbjuda en kvällsbuffé för 119 kr, på två pizzasorter, sallad och en dricka ingår (men tydligen inte fri påfyllning då). Men det förutsätter även att alla de minst 20 äter buffén.
Men det kanske kan bli minst 20 pers som vill äta sådan buffé? Nu är det ju tråd startad ett par veckor i förväg, och det finns plats för lätt 50 pers där nere, så det kanske kan bli en av de större rena middagsträffar jag utlyst på forumet... Vi får väl se hur pass poppis just Pizza Hut är i de här kretsarna...
Själv skulle jag nog hålla mig till att beställa fritt ur deras meny. Tror jag.
Men notera datumet och hör av er här och anmäl att ni kommer, och om ni skulle vara intresserad av buffé, så får vi se hur det ser ut!
Bokat till 19:00 alltså, så... förslagsvis samling från ca kvart i utanför entrén.
Välkomna!
Jag anmäler mig!
"Pizza Hut, they won the Franchise Wars!"
Gissa gärna från vilken film citat är ifrån.
"Pizza Hut, they won the Franchise Wars!"
Gissa gärna från vilken film citat är ifrån.
15/7 Spara en slice till mig med Buffé (veg) eller utan buffé.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Ja, nu börjar det närma sig. Det vore väl trist om vi inte skulle få ihop tvåsiffrigt?
Lär nog dyka upp, buffe´ eller inte spelar ingen roll!
- Freddy Dreadful
- Anslöt: 2010-09-13
Jag kommer också...
- jesusiscool
- Anslöt: 2013-04-25
Tar med mig busmyran också!
- Freddy Dreadful
- Anslöt: 2010-09-13
Anmäler mig. Vill dock inte ta ställning till buffén så länge jag inte vet vilka pizzasorter som ingår.
Ja, det har jag glömt nämna här: Det blir ingen sådan buffé, alla får beställa ur ordinarie meny.
Vi blir nog inga 20 pers, men det är tolv anmälda nu och några "kanske".
Vi blir nog inga 20 pers, men det är tolv anmälda nu och några "kanske".
Re: Sommartisdag 15/7 2014: Pizza Hut
Jag är lite sent ute men jag chansar och kommer ändå. Sitter på pendeln så vi ses snart!
Såg tråden lite sent. Blir det något söderhäng efteråt så, hojta i tråden, är ev sugen på en öl.
- Intressant
- Anslöt: 2013-10-11
Tjoget plus en blev vi. Rätta mig ni som kan räkna
Sommarpigga jag (ett annat ord för snurrig) upptäckte först på t-banan att jag åkt in en timme för tidigt så jag bevistade en skybar i ett hotell på Vasagatan, tror det var Radissons och där tyckte en australiensisk (homosexuell) besökare att jag lät precis som Agnetha i Abba med min engelska och han blev alldeles förtjust. Boendestödet tidigare idag sa att hon tyckte om att prata med mig. Mats som satt bredvid mig på restaurangen sa att han uppskattade mina kommentarer och på vägen hem nu, blev jag nyfiken på en mans fisketur då han klev in i t-banan med fiskeutrustning och när han klev av tackade han mig för en trevlig pratstund. Det brukar mest vara tvärtom annars (Läs folk drar sig undan för mig.)
Sen alla ni trevliga på restaurangen, tack för en fin dag! Och Tack Pemer för att du ordnar dessa träffar!
Sommarpigga jag (ett annat ord för snurrig) upptäckte först på t-banan att jag åkt in en timme för tidigt så jag bevistade en skybar i ett hotell på Vasagatan, tror det var Radissons och där tyckte en australiensisk (homosexuell) besökare att jag lät precis som Agnetha i Abba med min engelska och han blev alldeles förtjust. Boendestödet tidigare idag sa att hon tyckte om att prata med mig. Mats som satt bredvid mig på restaurangen sa att han uppskattade mina kommentarer och på vägen hem nu, blev jag nyfiken på en mans fisketur då han klev in i t-banan med fiskeutrustning och när han klev av tackade han mig för en trevlig pratstund. Det brukar mest vara tvärtom annars (Läs folk drar sig undan för mig.)
Sen alla ni trevliga på restaurangen, tack för en fin dag! Och Tack Pemer för att du ordnar dessa träffar!
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
mondo beyondo skrev:Mats som satt bredvid mig på restaurangen sa att han uppskattade mina kommentarer
Ja, det kan jag bekräfta att jag gjorde.
22 blev vi, t o m!
Tack själv, alla, för trevligt sällskap.
Och jätteroligt att det jag gör är så uppskattat. Tack för maten!
Tack själv, alla, för trevligt sällskap.
Och jätteroligt att det jag gör är så uppskattat. Tack för maten!
Fast här är det något varje tisdag. Nästa vecka är det besök på Polismuseet, och troligen någon matbit eller fika efteråt för de som vill. Ska just starta tråd om det.