Träff i Göteborg med omnejd
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej! Jag är ny här på forumet och även ny med det här med diagnosen då jag fick den våren 2013. Jag är en kille på 21 år, 22 i oktober och jag under om det är någon i Göteborg med omnejd som vill träffas nu i sommar?
TORatANDET brukar anordna träffar i Götet.
Klicka för forumsökning träffar Göteborg
Göteborg, fre 30/5, kl. 16-18, natur verkar vara den senaste träffen vad jag kan se.
Klicka för forumsökning träffar Göteborg
Göteborg, fre 30/5, kl. 16-18, natur verkar vara den senaste träffen vad jag kan se.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Och Organiserade Aspergares göteborgsavdelning har precis haft sin första träff och planerar för något nytt.
Hej!
Jag är också ny här och undrar samma sak.
Jag är 30 år och lite osäker på om jag kan säga att jag har diagnostiserats med Asperger eller inte (fick diagnosen som barn men har inte börjat ta det seriöst förrän nu). Skulle därför gärna träffa och prata lite med andra Aspergare för att se om likheterna är tydliga. Jag har inte umgåtts med någon som har haft bekräftad Asperger innan och har ingen aning om ifall man per automatik har något utbyte av varandra. Jag misstänker dock att det faktiskt finns väldigt mycket gemensamt och att man faktiskt kan relatera till vissa av varandras tankar/upplevelser som "vanliga" kanske aldrig kommer kunna förstå.
Jag är också ny här och undrar samma sak.
Jag är 30 år och lite osäker på om jag kan säga att jag har diagnostiserats med Asperger eller inte (fick diagnosen som barn men har inte börjat ta det seriöst förrän nu). Skulle därför gärna träffa och prata lite med andra Aspergare för att se om likheterna är tydliga. Jag har inte umgåtts med någon som har haft bekräftad Asperger innan och har ingen aning om ifall man per automatik har något utbyte av varandra. Jag misstänker dock att det faktiskt finns väldigt mycket gemensamt och att man faktiskt kan relatera till vissa av varandras tankar/upplevelser som "vanliga" kanske aldrig kommer kunna förstå.
Stieltje, Lajin, m.fl.
Säg till ifall ni vill att jag ordnar en promenad i Slottsskogen m.m. för aspergare, måndag om två veckor, sen eftermiddag, så gör jag det.
Säg till ifall ni vill att jag ordnar en promenad i Slottsskogen m.m. för aspergare, måndag om två veckor, sen eftermiddag, så gör jag det.
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Yumie skrev:Har ni lust att fika och promenera?
Jag är gärna med på promenad och fika i Göteborg (när jag inte har annat bokat).
Vill du arrangera det, eller skall jag göra det?
Tid? Fungerar nu på fredag kl. 16 t.ex.?
I Slottsskogen och kanske till Botaniska?
- TORatANDET
Vad sägs om fika på 7-eleven på Linnegatan 45? Vi kan träffas och prata om livet. En kaffe plus bulle kostar 25 kronor. Det finns även matigare fika. Efteråt kan vi tillsammans promenera i Slottsskogen, för dom som vill.
Egentligen trivs jag inte med att umgås i en miljö som 7-eleven
(perceptionsmiljö, social miljö, om ens vanliga stolar).
Promenad var det huvudsakliga för mig, och skulle föredragit att ha det först.
Men jag kan testa ett undantag.
Kan onsdag kl. 17.00 utanför 7-11 fungera för dig, Yumie?
(Senare än så är det risk att min arbetskollega på ASPI:s kontor inte kan delta.)
(perceptionsmiljö, social miljö, om ens vanliga stolar).
Promenad var det huvudsakliga för mig, och skulle föredragit att ha det först.
Men jag kan testa ett undantag.
Kan onsdag kl. 17.00 utanför 7-11 fungera för dig, Yumie?
(Senare än så är det risk att min arbetskollega på ASPI:s kontor inte kan delta.)
- TORatANDET
Okej, jag tänker som så att det blir ju inte roligt om några inte trivs. Vad sägs om att fika i RSMH Livets lokaler? Ligger på Tredjelånggatan 19 och har öppet måndag, onsdag och fredag 14-18.
Annars kör vi en promenad i Slottsskogen, som du ville, men då gärna dagtid?
Nej tack till träff på "RSMH Livet", utan att närmare gå in på skäl.
Mitt bud ovan kvarstår, om du säger ja till det.
Eller spika du plats och tid, om du vill bestämma det, så avgör jag och andra om vi vill komma sen.
Men jag kan inte lägga mycket mer (arbets)tid på diskussion om plats och tid nu.
Mitt bud ovan kvarstår, om du säger ja till det.
Eller spika du plats och tid, om du vill bestämma det, så avgör jag och andra om vi vill komma sen.
Men jag kan inte lägga mycket mer (arbets)tid på diskussion om plats och tid nu.
- TORatANDET
Det blev visst lite oklart vem som skulle hålla i arrangerandet,
och vi har ganska olika önskemål, så jag avstår från att arrangera denna gång.
och vi har ganska olika önskemål, så jag avstår från att arrangera denna gång.
- TORatANDET