Video full av NT:s?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Alltså bara för att illustrera hur NT:s fungerar med varandra och hur de beter sig så lägger jag upp ett något random klipp från webbserien Portkod 1321 (som gick 2012)
https://www.youtube.com/watch?v=I8iQyFXxq50
Skulle ni säga att de flesta i det här klippet är NT:s? På sättet att kommunicera, kroppsspråk, m.m?
Kan man ens dra några sådana slutsatser?
https://www.youtube.com/watch?v=I8iQyFXxq50
Skulle ni säga att de flesta i det här klippet är NT:s? På sättet att kommunicera, kroppsspråk, m.m?
Kan man ens dra några sådana slutsatser?
- TheWonderer92
- Anslöt: 2014-05-14
Aja jag förstår att de är skådespelare och NT som Aspie kan väl ha roligt på en fest. Men nu tänker jag lite mer på detaljer! Någon som hänger med?
- TheWonderer92
Ja all verkar vara neurotypiska. Är det någon särskild du undrar över?
Blondinen är ju uppenbart nervös, hon talar med flickvännen till någon som hon är kär i/har sex med, det är alltså inte särskilt konstigt att hon beter sig som hon gör.
Den rödlätta tjejen vars mamma är inlagd på psyk är känslomässigt instabil men verkar inte ha några svårigheter att förstå att det hon gör kommer såra andra, hon vill såra.
Killen som sjunger är ett as som är otrogen, men han tycks må bra av att stå i rampljuset.
De andra verkar inte viktiga.
Blondinen är ju uppenbart nervös, hon talar med flickvännen till någon som hon är kär i/har sex med, det är alltså inte särskilt konstigt att hon beter sig som hon gör.
Den rödlätta tjejen vars mamma är inlagd på psyk är känslomässigt instabil men verkar inte ha några svårigheter att förstå att det hon gör kommer såra andra, hon vill såra.
Killen som sjunger är ett as som är otrogen, men han tycks må bra av att stå i rampljuset.
De andra verkar inte viktiga.
Myrkr skrev:Ja all verkar vara neurotypiska. Är det någon särskild du undrar över?
Vet du något klipp på youtube som föreställer en social tillställning t.ex. en fest där det verkar finnas många aspisar? På så sätt kan man ju visuellt jämföra hur de samspelar med personerna i videon som jag länkade. Skulle vara intressant! (har blivit en hemmasittare på sistone så jag glömmer ganska snabbt hur människor fungerar, lol)
- TheWonderer92
Myrkr skrev:Ja all verkar vara neurotypiska.
Hur kan du se att alla är neurotypiska? Är det en magkänsla eller något väldigt uppenbart? Jag vet att det är en stor nördfaktor att kommentera ett klipp såhär ingående men som betraktare finner jag detta intressant.
- TheWonderer92
TheWonderer92 skrev:Hur kan du se att alla är neurotypiska? Är det en magkänsla eller något väldigt uppenbart?
Jag utgår ifrån erfarenhet och tidigare observationer. Kan förstås inte vara helt säker...
Men man ser att det inte finns någon tvekan i vad de säger, samtalen bollas med lätthet fram och tillbaka mellan parterna, de har stadig blick, tycks avslappnade och odistraherade i en stor grupp människor.
Det kan ju förstås förklaras av att de är skådisar och allt är skriptat, men de försöker ju få det så naturligt som möjligt.
TheWonderer92 skrev:Vet du något klipp på youtube som föreställer en social tillställning t.ex. en fest där det verkar finnas många aspisar?
Nej tyvärr.
Återgå till Att leva som Aspergare