vad är matabonnemang??
13 inlägg
• Sida 1 av 1
vad är matabonnemang??
hej jag hade möte tillsammans med personalen på boendet och dem erbjöd nåt som kallas matabonnemang. kommer inte ihåg vad dem sa vad det är. men detta erbjudande förvirrade mig.
kan någon förklara vad matabonnemang är och om jag ska tacka ja eller nej?
kan någon förklara vad matabonnemang är och om jag ska tacka ja eller nej?
vad är matabonnemang??
Serverar de mat på boendet?
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
vad är matabonnemang??
Kanske att du får hem matlådor på samma sätt som gamlingar får? Att dom kommer en gång i veckan med lådor som ska stå i kylen...
vad är matabonnemang??
Moggy skrev:Kanske att du får hem matlådor på samma sätt som gamlingar får? Att dom kommer en gång i veckan med lådor som ska stå i kylen...
Jo jag tror också att det är som du säger.
vad är matabonnemang??
Matlådor hem brukar kallas matleverans, jag har haft det.
Matabonnemang låter mer som att man kan köpa måltider som serveras på boendet i gemensam matsal, tex middag, eller kanske alla måltider..
Matabonnemang låter mer som att man kan köpa måltider som serveras på boendet i gemensam matsal, tex middag, eller kanske alla måltider..
- sugrövmanövern
vad är matabonnemang??
sugrövmanövern skrev:Matlådor hem brukar kallas matleverans, jag har haft det.
Här snabbgoogling.
http://www.bengtsfors.se/stodochomsorg/ ... 34388.html
vad är matabonnemang??
antar att detta är nytt för oss.
jag förväntade mig att jag skulle köpa eget mat tillsammans med en personal och inte bli serverad.
jag är väldigt kräsen för vissa mat så det vore enklare att välja och handla maten själv
men detta kom helt förvirrande mitt i mötet
så vad ska jag göra?
jag förväntade mig att jag skulle köpa eget mat tillsammans med en personal och inte bli serverad.
jag är väldigt kräsen för vissa mat så det vore enklare att välja och handla maten själv
så vad ska jag göra?
vad är matabonnemang??
Då ska du säga att du inte vill abonnera för att du vill ha ett större val. Och att du vill handla med personalen. Se vad de säger då.
vad är matabonnemang??
yusuke20 skrev:antar att detta är nytt för oss.
så vad ska jag göra?
Om du är kräsen när det gäller mat tycker jag att du ska fixa egen mat. För matlådor eller mat som serveras på boenden är fabriksmat här i STHLM. Tror att det är Sudexo som gör maten i ett storkök typ en fabrik.
På vissa boenden eller gruppboenden så har jag hört att personalen eller om det är dom boende som laggar maten ihop.
vad är matabonnemang??
Jag förstår inte den där informationen? Är det matlådor eller är det att äta på gruppboende?slackern skrev:sugrövmanövern skrev:Matlådor hem brukar kallas matleverans, jag har haft det.
Här snabbgoogling.
- sugrövmanövern
vad är matabonnemang??
sugrövmanövern skrev:Jag förstår inte den där informationen? Är det matlådor eller är det att äta på gruppboende?slackern skrev:sugrövmanövern skrev:Matlådor hem brukar kallas matleverans, jag har haft det.
Här snabbgoogling.
Jag tolkar det som att det är bägge varianterna. Fast jag kan tolka helt galet fel. Så kanske det är olika från kommun till kommun? För på boenden brukar dom väl för det mesta beställa från ett storkök och servera i matsalen?. Eller det skiljer sig nog från kommun till kommun?
vad är matabonnemang??
bor inte i stockholm men jag förstår lite vad ni menar.
så man får inte välja vad man vill äta med abonnemanget och att man måste äta med andra?
så man får inte välja vad man vill äta med abonnemanget och att man måste äta med andra?
Återgå till Att leva som Aspergare