Satanism!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Satanism!

Inläggav Alien » 2014-03-27 16:06:57

En tidigare tråd om Satanistbibeln, Anton LaVey och satanismen: nagon-som-har-last-denna-underbara-bok-satanistbibeln-t15126.html

Och ännu en tråd: post858526.html#p858526
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46584
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-03-27 16:19:24

Var det något speciellt på den sidan du skrattar åt eller vad är ditt problem?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Satanism!

Inläggav Kanin » 2014-03-27 16:58:41

Parvlon skrev:
Var det något speciellt på den sidan du skrattar åt eller vad är ditt problem?

jesus-is-savior.com är fullkomligt galen.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-03-27 17:00:26

Kanin skrev:jesus-is-savior.com är fullkomligt galen.
Noterat.

Citaten i mitt inlägg är inte från den sidan bör tilläggas utan churchofsatan.org
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Satanism!

Inläggav kapuni » 2014-03-27 20:39:45

KrigarSjäl skrev:På vilket sätt är Jesus inblandad?
Det är Han som ger själva uppdragen och det är Han som utför handlingarna, genom människan. På det sättet är Jesus inblandad.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Satanism!

Inläggav Kahlokatt » 2014-03-27 23:40:17

Har för mig att jag läst någonstans att LaVey startade satanistkyrkan för att han föddes vanställd (han hade ett stort eldsmärke eller något) och kände sig sviken av Gud, samt att många som sökte sig till den tidiga satanistkyrkan var människor med olika former av vanställdhet....?
Vet inte om det stämmer, dock.

Personligen gillar jag inte satanism. Det uppmanar till egoism, hämnd och hjärtlöshet.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21463
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Satanism!

Inläggav Dementia » 2014-03-28 0:23:25

Church of Satan och andra "moderna satanistiska" sällskap är bara hopplock av andra olika livsfilosofier. Man måste läsa mellan raderna och söka källorna som de har plockat från innan man kan diskutera innehållet. Att använda metaforen Satan och att hylla egoismen är tydligen fortfarande provocerande. Men sätt det i en kontext, som KrigarSjäl gjort tidigare i tråden så tror jag att man kan diskutera kring vad Church of Satan egentligen är. LaVeys intentioner har stötts och blötts mycket, i Sverige främst för ca 15-20 år sedan. Jag har också hört en hel del rykten kring LaVey men det är svårt att veta vad som är sant och vad som är falskt. Själv lade jag ner försöken att förstå dessa organisationer för länge sen.
Dementia
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2012-11-30
Ort: Arkham

Satanism!

Inläggav KrigarSjäl » 2014-03-28 13:54:00

kapuni skrev:
KrigarSjäl skrev:På vilket sätt är Jesus inblandad?
Det är Han som ger själva uppdragen och det är Han som utför handlingarna, genom människan. På det sättet är Jesus inblandad.

-Så ni kristna är alltså nåt slags telepatiskt fjärrstyrda robotar?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Satanism!

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-03-28 13:58:18

En ting med satanisme, det virker som om man skal være mest mulig egoistisk og stort sett ikke bry seg om noen eller noe som helst. Det virker litt barnslig, jeg har lest litt om det og det er hele tiden meg, meg, meg. Så lenge jeg har det bra er alt bra. Det blir litt feil.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Satanism!

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-03-28 14:02:49

Alien skrev:En tidigare tråd om Satanistbibeln, Anton LaVey och satanismen: nagon-som-har-last-denna-underbara-bok-satanistbibeln-t15126.html

Och ännu en tråd: post858526.html#p858526



Jeg har faktisk lest den boken, en gang for mange år siden, den er ikke spesiellt bra skrevet synes jeg. Litt rotete og forvirrende. Den var fort glemt.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Satanism!

Inläggav kapuni » 2014-03-28 16:05:04

KrigarSjäl skrev:
kapuni skrev:
KrigarSjäl skrev:På vilket sätt är Jesus inblandad?
Det är Han som ger själva uppdragen och det är Han som utför handlingarna, genom människan. På det sättet är Jesus inblandad.

-Så ni kristna är alltså nåt slags telepatiskt fjärrstyrda robotar?
Nej.

Jag förstår att du inte begriper eftersom du är ateist.

Jag diskuterar ogärna om religion här. Så förvänta dig inte mer svar från mig angående det. Om du fortfarande är intresserad får du fråga någon annan.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 12:58:24

Häromkvällen fick jag se satans ande. Satt vid datorn och spelade schack så börjar det kittlas i foten. Då ser jag en liten varelse som tuggar på mina fötter. Förstod ju att risken för att det skulle vara en fysisk varelse är lika med noll i princip men det var verkligt som tusan. Stirrade på han en stund medans han tuggade och jag tänkte "fan är det han som vart på mig sålänge" och "vad ful han är" så slutade han tugga och reste sig upp och såg ännu mer bedrövlig ut. Liten gubbe. Så tänkte jag "vad fin du är" bara för att jävlas. Då blev han alldeles till sig men fulare varelse har nog aldrig funnits. Rundaktig och kanske har nån typ av ben som en sköldpadda. :mrgreen:

Senare såg jag människor som slogs och var aggressiva. De frågade vad Jesus betyder. Då dyker en ängel i lång dräkt upp och säger åt mig att läsa bibeln.. Sen när jag gjort det så kom det ett gäng med änglavarelser som pratade en stund har jag för mig, och de tog upp den fule varelsen (satan) och lade den i en barnvagn och gick iväg.
Senast redigerad av Parvlon 2014-05-19 13:01:15, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Satanism!

Inläggav CarolusRex » 2014-05-19 13:00:07

Parvlon skrev:Häromkvällen fick jag se satans ande. Satt vid datorn och spelade schack så börjar det kittlas i foten. Då ser jag en liten varelse som tuggar på mina fötter. Förstod ju att det inte var något fysiskt men det var verkligt som tusan. Stirrade på han en stund medans han tuggade och jag tänkte "fan är det han som vart på mig sålänge" och "vad ful han är" så slutade han tugga och ställde sig upp och såg ännu mer bedrövlig ut. Liten gubbe. Så tänkte jag "vad fin du är" bara för att jävlas. Då blev han alldeles till sig men fulare varelse har nog aldrig funnits. :mrgreen:

Senare såg jag människor som slogs och var aggressiva. De frågade vad Jesus betyder. Då dyker en ängel i lång dräkt upp och säger åt mig att läsa bibeln.. Sen när jag gjort det så kom det ett gäng med änglavarelser som pratade en stund har jag för mig, och de tog upp den fule varelsen (satan) och lade den i en barnvagn och gick iväg.

Sånt vill jag också se. :-)Crying
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 13:04:34

CarolusRex skrev:Sånt vill jag också se. :-)Crying
Inte jag som bestämmer sånt men vill du verkligen veta vem Satan är?
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Satanism!

Inläggav CarolusRex » 2014-05-19 13:05:26

Parvlon skrev:
CarolusRex skrev:Sånt vill jag också se. :-)Crying
Frågan är om du vill veta vem satan är·

Vet inte. Bör man det?
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 13:06:59

CarolusRex skrev:Vet inte. Bör man det?
Tror det är bra, ja.

Bibeln är full med ledtrådar.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Satanism!

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-19 13:18:10

CarolusRex skrev:Sånt vill jag också se. :-)Crying



Er du sikker på det..? For å se dette trenger man enten mye droger, en hodeskade eller en psykose. And that`s the bottomline, this is not something you want to experience.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Satanism!

Inläggav CarolusRex » 2014-05-19 13:20:10

Jeopardy Lane skrev:
CarolusRex skrev:Sånt vill jag också se. :-)Crying



Er du sikker på det..? For å se dette trenger man enten mye droger, en hodeskade eller en psykose. And that`s the bottomline, this is not something you want to experience.

Vill bara se det om det är på riktigt så jag antar att det är kört.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Satanism!

Inläggav elle » 2014-05-19 13:22:01

Parvlon skrev:Häromkvällen fick jag se satans ande. Satt vid datorn och spelade schack så börjar det kittlas i foten. Då ser jag en liten varelse som tuggar på mina fötter. Förstod ju att risken för att det skulle vara en fysisk varelse är lika med noll i princip men det var verkligt som tusan. Stirrade på han en stund medans han tuggade och jag tänkte "fan är det han som vart på mig sålänge" och "vad ful han är" så slutade han tugga och reste sig upp och såg ännu mer bedrövlig ut. Liten gubbe. Så tänkte jag "vad fin du är" bara för att jävlas. Då blev han alldeles till sig men fulare varelse har nog aldrig funnits. Rundaktig och kanske har nån typ av ben som en sköldpadda. :mrgreen:

Senare såg jag människor som slogs och var aggressiva. De frågade vad Jesus betyder. Då dyker en ängel i lång dräkt upp och säger åt mig att läsa bibeln.. Sen när jag gjort det så kom det ett gäng med änglavarelser som pratade en stund har jag för mig, och de tog upp den fule varelsen (satan) och lade den i en barnvagn och gick iväg.

Är du ofta plågad av honom ? På nätterna eller också på dagen ?
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 13:41:55

elle skrev:Är du ofta plågad av honom ? På nätterna eller också på dagen ?
Det var första gången jag sett honom. Jag har trott att satans ande var Gud ett tag och det var en del på nätterna också så visst, lite plågad har jag varit. Men jag ser det som en gåva mest, dum som jag är. Har den hellre ätandes på köttet än inuti mig. Min andliga kropp är hel, hoppas jag. Annars fixar nog Jesus den. :-)Happy
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 13:45:36

Jeopardy Lane skrev: Er du sikker på det..? For å se dette trenger man enten mye droger, en hodeskade eller en psykose. And that`s the bottomline, this is not something you want to experience.
Hade inte tagit nån annan drog än ett par sömntabletter kvällen innan. Är i princip drogfri nuförtiden, slutat med allt dumt.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 13:46:55

CarolusRex skrev:Vill bara se det om det är på riktigt så jag antar att det är kört.
En kanske inte ska tro på sina ögon alltid men ber du i Jesu namn så öppnar han dina ögon åt dig. Jesus är vägen, sanningen och löftet om evigt liv. Allt står i bibeln.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Satanism!

Inläggav CarolusRex » 2014-05-19 13:59:49

Parvlon skrev:
CarolusRex skrev:Vill bara se det om det är på riktigt så jag antar att det är kört.
En kanske inte ska tro på sina ögon alltid men ber du i Jesu namn så öppnar han dina ögon åt dig. Jesus är vägen, sanningen och löftet om evigt liv. Allt står i bibeln.

Har bett några gånger, har inte märkt något speciellt tror jag.

Angående satanistbibeln som inte ska ha något med religiös satanism att göra så tycker jag att den satanistiska maskeringen känns onödig och ologisk.
Senast redigerad av CarolusRex 2014-05-19 14:04:13, redigerad totalt 1 gång.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

Satanism!

Inläggav Parvlon » 2014-05-19 14:03:16

CarolusRex skrev:Har bett några gånger, har inte märkt något speciellt tror jag.
Jag har märkt massa märkliga saker.

Läst bibeln? Där står det att man ska be i ande och sanning.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Återgå till Intressanta intressen



Logga in