Dansk valfilm med sex och våld (EU-valet)

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Dansk valfilm med sex och våld (EU-valet)

Inläggav Vildsvin » 2014-05-15 11:12:09

Folketinget gjorde en reklamfilm för att få danskarna att rösta till Europaparlamentet. Den togs dock bort dagen efter pga protester, men många har sparat ned den:

Vad tycker ni om filmen?
Var det planerat att filmen skulle plockas bort för att väcka ännu mer debatt?
Varför är media mer hämmade i Sverige än i Danmark?
Vildsvin

Anslöt: 2011-01-03

Dansk valfilm med sex och våld

Inläggav CarolusRex » 2014-05-15 12:13:51

Folk har ju ingen humor. Bästa valfilmen jag nånsin har sett. Svårt att säga om det var en planerad borttagning nuförtiden. Danmark har en friare kultur, vad det beror på har jag svårt att greppa.
CarolusRex

Anslöt: 2014-01-27

Inläggav Sadistic » 2014-05-15 12:21:38

Tycker det är skitkul ^^
läste också fruktansvärt galet, läste 'val film ' xP
Sadistic

Anslöt: 2013-12-09

Inläggav Savanten Svante » 2014-05-15 15:25:31

CarolusRex skrev:Danmark har en friare kultur, vad det beror på har jag svårt att greppa.

Och ibland lånar dom in svenskar. Kan ni tänka er expressen göra en sån här grej i sverige?

Den här är rätt bra också.

Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Richard » 2014-05-16 21:37:16

Den var ju hur kul som helst! :D
Richard

Anslöt: 2005-10-12

Inläggav CarolusRex » 2014-05-16 21:50:37

Savanten Svante skrev:
CarolusRex skrev:Danmark har en friare kultur, vad det beror på har jag svårt att greppa.

Och ibland lånar dom in svenskar. Kan ni tänka er expressen göra en sån här grej i sverige?

Har sett de där. Ernst-Hugo var underbar. <3

Richard skrev:Den var ju hur kul som helst! :D

Eller hur, man måste vara rätt torr för att inte fatta! :D
CarolusRex

Anslöt: 2014-01-27

Inläggav Koboshi » 2014-05-17 10:17:16

Det är intressant att se att varje land ropar "rösta den 25 maj" annars kan du inte vara med och påverka. Men mellan valen hör man ingenting om vilka frågor som tas i Bryssel eller ens vad som sägs eller hur de svenska röstar. Är det då underligt att folk är ointresserade?
Koboshi

Anslöt: 2009-07-10

Inläggav Logisk » 2014-05-17 10:19:24

Vi bör ha ett eget ansvar när det kommer till EU-röstning, om vi inte röstar tillåter vi idioti att styra samhället, flesta regleringar och lagar kommer trotsallt från EU.

Men ja, det är väldigt snålt med information kring varför och hur EU-röstningen påverkar oss.
Senaste röstningen hade vi pinsamt dålig tecknings-grad.
Logisk

Anslöt: 2014-05-16

Inläggav Koboshi » 2014-05-17 10:30:34

Logisk skrev:1) Vi bör ha ett eget ansvar när det kommer till EU-röstning, om vi inte röstar tillåter vi idioti att styra samhället, flesta regleringar och lagar kommer trotsallt från EU.

2) Men ja, det är väldigt snålt med information kring varför och hur EU-röstningen påverkar oss.
Senaste röstningen hade vi pinsamt dålig tecknings-grad.

1) Som jag har sett det så har inte min röst spelat någon roll då vi ändå styrs av idioti.....
2) Om man skall tro vad man läst, sett och hört: Om vi inte östar kommer EU bestämma hur stora våra träd skall vara, utrota våra djur, smutsa ner miljön och ta bort arbetstillfällen från Sverige.
Om vi röstar så gör EU detta ändå. Jag börjar känna att det är mer och mer onödigt att rösta för rösten är ändå en piss i havet och de som kommer till Bryssel skiter i vad vi andra vill utan är där för att köra sitt race. Jag kommer rösta men jag blir mer och mer säker på att det blir Piratpartiet.
Koboshi

Anslöt: 2009-07-10

Återgå till Intressanta intressen

Logga in