"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav CarolusRex » 2014-05-13 20:35:48

kapuni skrev:Men något som jag tycker är konstigt är när det är fritt inträde och fria drinkar för tjejer på vissa nattklubbar (men inte för männen). Då känns det som att det är för att männen ska kunna supa tjejerna under bordet så de enklare kan få sätta på dem.

Visste ej att detta fanns. Hade aldrig satt min fot på ett sådant ställe. Jävligt märklig affärsidé.
CarolusRex
 
Inlägg: 1018
Anslöt: 2014-01-27

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav slackern » 2014-05-13 20:44:14

CarolusRex skrev:
kapuni skrev:Men något som jag tycker är konstigt är när det är fritt inträde och fria drinkar för tjejer på vissa nattklubbar (men inte för männen). Då känns det som att det är för att männen ska kunna supa tjejerna under bordet så de enklare kan få sätta på dem.

Visste ej att detta fanns. Hade aldrig satt min fot på ett sådant ställe. Jävligt märklig affärsidé.


Det är säkert utomlands. Skulle kunna tänka mig att det är olagligt i Sverige.
slackern
 
Inlägg: 43907
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav kapuni » 2014-05-13 20:48:09

CarolusRex skrev:
kapuni skrev:Men något som jag tycker är konstigt är när det är fritt inträde och fria drinkar för tjejer på vissa nattklubbar (men inte för männen). Då känns det som att det är för att männen ska kunna supa tjejerna under bordet så de enklare kan få sätta på dem.

Visste ej att detta fanns. Hade aldrig satt min fot på ett sådant ställe. Jävligt märklig affärsidé.

Las Vegas är stället nummer ett för sådana ställen. (Vem kunde tro annat, om syndernas stad?). Det finns säkerligen på flera andra håll också.

Jag har motvilligt varit inne på en sådan klubb. Om man inte var äcklad av män innan så blir man det där.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav slackern » 2014-05-13 20:55:51

kapuni skrev:
CarolusRex skrev:
kapuni skrev:Men något som jag tycker är konstigt är när det är fritt inträde och fria drinkar för tjejer på vissa nattklubbar (men inte för männen). Då känns det som att det är för att männen ska kunna supa tjejerna under bordet så de enklare kan få sätta på dem.

Visste ej att detta fanns. Hade aldrig satt min fot på ett sådant ställe. Jävligt märklig affärsidé.

Las Vegas är stället nummer ett för sådana ställen. (Vem kunde tro annat, om syndernas stad?). Det finns säkerligen på flera andra håll också.

Jag har motvilligt varit inne på en sådan klubb. Om man inte var äcklad av män innan så blir man det där.


En fråga blir man det inte utav kvinnorna med? Om jag inte minns fel så är det lagligt med prostitution i Nevada? Eller det kanske bara är tillåtet med bordeller? Känns som att det är den typen utav fruntimmer som uppehåller sig på en sådan klubb? Nu vet jag att du inte är det så tolka inte fel att jag tror att du är det för det gör jag inte.
slackern
 
Inlägg: 43907
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav kapuni » 2014-05-13 21:06:14

slackern skrev:
kapuni skrev:
CarolusRex skrev:Visste ej att detta fanns. Hade aldrig satt min fot på ett sådant ställe. Jävligt märklig affärsidé.

Las Vegas är stället nummer ett för sådana ställen. (Vem kunde tro annat, om syndernas stad?). Det finns säkerligen på flera andra håll också.

Jag har motvilligt varit inne på en sådan klubb. Om man inte var äcklad av män innan så blir man det där.


En fråga blir man det inte utav kvinnorna med? Om jag inte minns fel så är det lagligt med prostitution i Nevada? Eller det kanske bara är tillåtet med bordeller? Känns som att det är den typen utav fruntimmer som uppehåller sig på en sådan klubb? Nu vet jag att du inte är det så tolka inte fel att jag tror att du är det för det gör jag inte.

Jo, absolut, de flesta ser ut som prostitute (förutom dem som är med mig så klart hehe).

Det är lagligt i Nevada, dock inte inne i Las Vegas. Men du ser ändå en hel del av dem där ändå.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav slackern » 2014-05-13 21:19:04

kapuni skrev:
slackern skrev:
kapuni skrev:Las Vegas är stället nummer ett för sådana ställen. (Vem kunde tro annat, om syndernas stad?). Det finns säkerligen på flera andra håll också.

Jag har motvilligt varit inne på en sådan klubb. Om man inte var äcklad av män innan så blir man det där.


En fråga blir man det inte utav kvinnorna med? Om jag inte minns fel så är det lagligt med prostitution i Nevada? Eller det kanske bara är tillåtet med bordeller? Känns som att det är den typen utav fruntimmer som uppehåller sig på en sådan klubb? Nu vet jag att du inte är det så tolka inte fel att jag tror att du är det för det gör jag inte.

Jo, absolut, de flesta ser ut som prostitute (förutom dem som är med mig så klart hehe).

Det är lagligt i Nevada, dock inte inne i Las Vegas. Men du ser ändå en hel del av dem där ändå.


Är det inte härligt med lantisar som tror att dom klär upp sig, så tror dom att dom är jättevackra men ser allmänt billiga ut och man ser att dom saknar klass totalt?
slackern
 
Inlägg: 43907
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav kapuni » 2014-05-13 21:24:50

slackern skrev:Är det inte härligt med lantisar som tror att dom klär upp sig, så tror dom att dom är jättevackra men ser allmänt billiga ut och man ser att dom saknar klass totalt?

Haha ja, sådana är intressanta att studera!
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Mountain_lion » 2014-05-13 21:31:24

Naturligtvis gör de det. Vi är en mosaik av personligheter. Vissa hatar de gamla könsrollerna och vissa tycker om dem. Detta ämne är inget vi kan bli överens om.
Jag är för jämlikhet, lika värde, lika rättigheter och möjligheter och lika lön för lika arbete. Samtidigt kan jag personligen vilja ha ett förhållande där kvinnan tycker om de gamla könsrollerna. På samma sätt som jag respekterar och uppskattar om ett annat par vill leva med omvända traditionella könsroller. I ett förhållande handlar det om personlighet och inte om generella värderingar.
Sammanfattningsvis, vissa vill ha det och andra inte.
"Love, equality and understanding"
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav slackern » 2014-05-13 22:03:29

kapuni skrev:
slackern skrev:Är det inte härligt med lantisar som tror att dom klär upp sig, så tror dom att dom är jättevackra men ser allmänt billiga ut och man ser att dom saknar klass totalt?

Haha ja, sådana är intressanta att studera!


What happens in Vegas, stays in Vegas?
slackern
 
Inlägg: 43907
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav kapuni » 2014-05-13 23:10:58

slackern skrev:What happens in Vegas, stays in Vegas?

Jag tycker inte om det uttrycket. Men tyvärr gör nog många andra det.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav slackern » 2014-05-13 23:13:30

kapuni skrev:
slackern skrev:What happens in Vegas, stays in Vegas?

Jag tycker inte om det uttrycket. Men tyvärr gör nog många andra det.


Sorry förstår hur du tänker. Oansvariga människor som kan bete sig som svin över en helg och bli förlåtna för det. Eller inga andra får höra talas om det.
slackern
 
Inlägg: 43907
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav DIProgan » 2014-05-14 0:06:01

slackern skrev:
DIProgan skrev:http://i.imgur.com/oQN4Die.jpg


Tyder på dålig uppfostran eller en ohyfsad person. Då får man ta på sig uppdraget att uppfostra personen i fråga. ;)
Man kan se det som ännu ett bevis för att "mannen betalar" mentalitet bör dö om tjejer inte ens kan behålla god hyffs på daten så ofta att det blir en populär meme. Vad betalar man alls för.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav slackern » 2014-05-14 0:08:42

DIProgan skrev:
slackern skrev:
DIProgan skrev:http://i.imgur.com/oQN4Die.jpg


Tyder på dålig uppfostran eller en ohyfsad person. Då får man ta på sig uppdraget att uppfostra personen i fråga. ;)
Man kan se det som ännu ett bevis för att "mannen betalar" mentalitet bör dö om tjejer inte ens kan behålla god hyffs på daten så ofta att det blir en populär meme. Vad betalar man alls för.


Att bli förnedrad offentligt?
slackern
 
Inlägg: 43907
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-14 0:18:34

DIProgan skrev: Man kan se det som ännu ett bevis för att "mannen betalar" mentalitet bör dö om tjejer inte ens kan behålla god hyffs på daten så ofta att det blir en populär meme. Vad betalar man alls för.



Man betalar for maten. :) Dette er et bra eksempel på hvor misforståelser skjer synes jeg. Når man bjuder så kjøper man ikke kontroll over den andre personen, man betaler kun for mat og drikke.

Det er klart, det er ubehagelig hvis man er på en dårlig dejt ja, men jeg synes ikke det har noe å gjøre med betalingen for maten.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Bjäbbmonstret » 2014-05-14 0:25:56

DIProgan skrev: och vad är facit för ditt tillvägagångssätt, socialt framgångsrik eller pariah?


Ingendera men söker man ett förhållande är det ju viktigare att vara selektiv än social, och bra förhållanden har det lett till.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Sv: "Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Titti » 2014-05-14 19:54:34

Bjäbbmonstret skrev:
DIProgan skrev: och vad är facit för ditt tillvägagångssätt, socialt framgångsrik eller pariah?


Ingendera men söker man ett förhållande är det ju viktigare att vara selektiv än social, och bra förhållanden har det lett till.

Exakt. Varför ska man vara nöjd med något annat än det man vill ha?

Bara det bästa är gott nog. Sen är "det bästa" olika för oss alla.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Miche » 2014-05-15 12:50:01

Titti skrev:
Bjäbbmonstret skrev:
DIProgan skrev: och vad är facit för ditt tillvägagångssätt, socialt framgångsrik eller pariah?


Ingendera men söker man ett förhållande är det ju viktigare att vara selektiv än social, och bra förhållanden har det lett till.

Exakt. Varför ska man vara nöjd med något annat än det man vill ha?

Bara det bästa är gott nog. Sen är "det bästa" olika för oss alla.
Vilket osökt för oss in på din signaturrad som är så bra. (Lägger in den här utifall att du byter signatur.)
Titti skrev:"Vill du inte ha mig som jag är så är det inte mig du vill ha...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav AustenAnnie » 2014-08-30 19:41:54

Inom nätdejting så är det ju oftast så
att mannen förväntas och oftast tar första steget.

Problemet som jag ser det är att
detta inte speglar verkligheten.
Män har svårt för subtila budskap generellt,
och utifrån egen erfarenhet så är det
jag som tagit första steget.
Kanske är en generationsfråga
men väldigt många killar uppskattar
om tjejen tar första steget.

Det svåra för mig har många gånger varit
hur jag ska visa intresse utan att bli för uppenbar.
Killen måste få tro att han har övertaget
att det är fritt fram att jaga
även om tjejen egentligen är intresserad.

Observera dock, att jag endast har dejtat NT killar.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav plåtmonster » 2014-08-30 19:57:01

AustenAnnie skrev:Observera dock, att jag endast har dejtat NT killar.

Kanske det som är problemet? :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav mondo beyondo » 2014-08-30 20:18:22

Citerar ett citat här på forumet - "If she's amazing, she won't be easy. If she's easy, she won't be amazing. If she's worth it, you won't give up. If you give up, you're not worthy.

Detta möts jag av på kontaktsidor, ser jag ngn (sällsynt) som väcker mitt intresse, så skriver jag och säger det, killens/killarnas respons är att om jag skriver så till honom så skriver jag säkert så till alla killar :O I videoklippet med Peter Steele säger han samma sak, om en tjej kommer fram till honom så går hon säkert fram till vemsomhelst. Ack så fel han hade!

Jag vet snabbt vad jag tycker om människor och behöver inte det där spelet. Och ja, jag ser inte svagheterna på en gång men de räknar jag med att de finns, likväl som styrkorna och det förminskar inte en människa i mina ögon. Oåtkomligt ökar värdet i killens ögon, tyvärr.

mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Mortalis » 2014-08-30 20:19:56

plåtmonster skrev:
AustenAnnie skrev:Observera dock, att jag endast har dejtat NT killar.

Kanske det som är problemet? :D

Eftersom hon skriver - vilket stämmer generellt - att män har svårare att uppfatta subtila budskap så bör väl detta gälla AS-killar i ännu högre utsträckning.

Men det kanske är din poäng..?
Mortalis
 
Inlägg: 1804
Anslöt: 2012-05-22
Ort: Aspudden

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav plåtmonster » 2014-08-31 1:59:02

Detta med att ta initiativ och uppvaktningsspelet. Kanske inte minst att vara rak på sak. Allt detta kanske går lite enklare med en AS kille?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav mondo beyondo » 2014-08-31 11:46:11

Mycket är enklare och bättre med andra med AS men det krävs fortfarande mer än 'rakhet' för att väcka intresse - personkemin.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav AustenAnnie » 2014-08-31 13:18:27

plåtmonster skrev:Detta med att ta initiativ och uppvaktningsspelet. Kanske inte minst att vara rak på sak. Allt detta kanske går lite enklare med en AS kille?
mondo beyondo skrev:Mycket är enklare och bättre med andra med AS men det krävs fortfarande mer än 'rakhet' för att väcka intresse - personkemin.

Visst, ni har både en poäng här.
Men betänk att det kan bli fel
om en kärleksförklaring eller vad man nu vill kalla det.
Kommer alldeles för tidigt i en relation.
Då spelar det
ingen roll om det är mannen
eller kvinnan som tydligt visat
intresse först.
Både män och kvinnor kan bli skrämda
om de upplever den andra
som efterhängsen eller övertydlig.
Generellt sett.
Detta är inget fenomen enbart i NT världen.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in