narcissistisk personlighetsstörning plötslig diagnos?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej där
Har fått diagnosen: narcissistisk personlighetsstörning på mitt läkarintyg. Det har inte gjorts någon utredning för detta, den enda utredning jag gjort, var för 3 1/2år och den mynnade ut i att man egentligen inte kom fram till något alls, så jag fick Atypisk Autism. Dock har det i mina läkarintyg stått en hel del, så som "utvecklingsstörning" , "narcissistisk personlighetsstörning" , "bipolär" , "högt fungerande autism" , "atypisk autism" och en hel del annat...
Snacka om att man blir så jvla trött och utmattad av alla dessa diagnoser, som sätts lite så som man vill, men får aldrig någon vidare hjälp, stöd eller liknande. Så jvla jobbigt
Har fått diagnosen: narcissistisk personlighetsstörning på mitt läkarintyg. Det har inte gjorts någon utredning för detta, den enda utredning jag gjort, var för 3 1/2år och den mynnade ut i att man egentligen inte kom fram till något alls, så jag fick Atypisk Autism. Dock har det i mina läkarintyg stått en hel del, så som "utvecklingsstörning" , "narcissistisk personlighetsstörning" , "bipolär" , "högt fungerande autism" , "atypisk autism" och en hel del annat...
Snacka om att man blir så jvla trött och utmattad av alla dessa diagnoser, som sätts lite så som man vill, men får aldrig någon vidare hjälp, stöd eller liknande. Så jvla jobbigt
Jag vet inte riktigt vad man kan ge till svar förutom att jag förstår att det är jobbigt.
Något som gör mig arg och irriterad är att man inte får någon seriös hjälp från sjukvården fören man mår riktigt RIKTIGT dåligt! det vill säga när man inte vill kliva upp ur sängen längre och vill ta livet av sig, jätte jätte dumt när det är så! man ska ju förhindra problemen innan dom uppstår!
OCH Hur skall man kunna förstå och bearbeta sina problem om man inte veta vad man har!
men vad tror du själv att du har?
Är det någon av dessa "störningar" du tycker att du passar mest in på?
man kan ha mer än en och även bara en fast drag av någonting annat osv.
Men om du helt ärligt analyserar dig själv vilken tycker du själv passar in på just dig?
Något som gör mig arg och irriterad är att man inte får någon seriös hjälp från sjukvården fören man mår riktigt RIKTIGT dåligt! det vill säga när man inte vill kliva upp ur sängen längre och vill ta livet av sig, jätte jätte dumt när det är så! man ska ju förhindra problemen innan dom uppstår!
OCH Hur skall man kunna förstå och bearbeta sina problem om man inte veta vad man har!
men vad tror du själv att du har?
Är det någon av dessa "störningar" du tycker att du passar mest in på?
man kan ha mer än en och även bara en fast drag av någonting annat osv.
Men om du helt ärligt analyserar dig själv vilken tycker du själv passar in på just dig?
De kan ju inte sätta diagnoser godtyckligt. Anser de t.ex. att du har autism, måste det till en riktigt satt diagnos för att du ska få den hjälp du då behöver och har rätt till. Utan diagnos får man inget. Och om de sätter lite allt möjligt, måste de ju kunna utreda.
Narcissistisk personlighetsstörning sätter man ju inte hur som helst heller.
Kräv utredning på de där båda sakerna, och sedan att då får riktiga diagnoser på det de kan visa. Man har rätt att få diagnos så man får adekvat behandling och stöd.
Det låter inte klokt om läkare viftar omkring hipp som happ med såpass tunga diagnoser.
Och man kan såklart ha båda diagnoserna.
Narcissistisk personlighetsstörning sätter man ju inte hur som helst heller.
Kräv utredning på de där båda sakerna, och sedan att då får riktiga diagnoser på det de kan visa. Man har rätt att få diagnos så man får adekvat behandling och stöd.
Det låter inte klokt om läkare viftar omkring hipp som happ med såpass tunga diagnoser.
Och man kan såklart ha båda diagnoserna.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
De har bara träffat mig och baserat det på samtal, men inte specifika, utan typ någon gång i halvåret.
Har ALDRIG fått någon spcifik hjälp, trots de satt massa olika diagnoser på mig gneom åren.... Jag håller på att gå sönder totalt
Har ALDRIG fått någon spcifik hjälp, trots de satt massa olika diagnoser på mig gneom åren.... Jag håller på att gå sönder totalt
Försök kräva en riktig utredning. Så här får de inte behandla folk. Har du en viss diagnos, så ska du få den på riktigt, så du får tillgång till rätt hjälp. Hjälp vid AS/Autism, kräver diagnos t.ex. Annars får man inte komma till hab och man får inte LSS-stöd.
Synd att du hamnat i detta
Synd att du hamnat i detta
- Bror Duktig
Jag fick komma till habiliteringen, men psykiatrin har lagt ALLT ANSVAR på habiliteringen, vilket jag tycker är jvligt dåligt. Jag är totalt körd och jag mår så in i helvetes dåligt av detta:(
Kolla i denna tråden också om du vill det: http://www.aspergerforum.se/post1158426.html#p1158426
Kolla i denna tråden också om du vill det: http://www.aspergerforum.se/post1158426.html#p1158426
Men då måste de ju satt formell AS-diagnos på dig? Det är tvärstopp på habiliteringen utan rätt diagnos.
Fråga dem om du har formell diagnos.
Fråga dem om du har formell diagnos.
- Bror Duktig
En typisk grej för folk med narcissistisk personlighetsstörning är att det alltid är någon annans fel, man kan aldrig se att man själv har en del i det, att man missuppfattat något eller varit vag själv, nej, man blir ständigt lika förvånad när man behandlas, i sitt tycke, fel. Så kränkt blir man, nästan hela tiden.
Låter det bekant?
Låter det bekant?
Återgå till Övriga Aspergerfrågor