"Kvinnor som du gör en man impotent" - SVT
6 inlägg
• Sida 1 av 1
http://www.svt.se/k-special/kvinnor-som-du-gor-en-man-impotent
Om min älskade släkting och förebild Gunilla Palmstierna-Weiss
Om min älskade släkting och förebild Gunilla Palmstierna-Weiss
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Kvinnor som du gör en man impotent - SVT
Ja, intressant trots att jag inte begriper något av scenografi och tycker Marat verkar vara en konstig pjäs (fullständig titel: Jean Paul Marat förföljd och mördad så som det framställs av patienterna på hospitalet Charenton under ledning av herr de Sade), för meta för mig.
Det var det andra som jag fäste mig vid.
Bara att ställa frågan om Gunilla inte skulle sluta att jobba när hennes man Peter äntligen började tjäna pengar. Det var då hon ställde den självklara motfrågan "Om din fru blivit rektor, skulle du slutat jobba då?" och fick svaret "Det är kvinnor som du som gör en man impotent". Eller att när hon gjort mesta scenografin och bara hennes mans namn stod med. "Det är så gulligt med fruar som hjälper sina män".
Intressant också att en pjäs väckte så våldsam vrede hos både vänster och höger (var det Trotskij i exil?).
Det var det andra som jag fäste mig vid.
Spoiler: visa
Bara att ställa frågan om Gunilla inte skulle sluta att jobba när hennes man Peter äntligen började tjäna pengar. Det var då hon ställde den självklara motfrågan "Om din fru blivit rektor, skulle du slutat jobba då?" och fick svaret "Det är kvinnor som du som gör en man impotent". Eller att när hon gjort mesta scenografin och bara hennes mans namn stod med. "Det är så gulligt med fruar som hjälper sina män".
Intressant också att en pjäs väckte så våldsam vrede hos både vänster och höger (var det Trotskij i exil?).
Kvinnor som du gör en man impotent - SVT
Alien skrev:Sadistic skrev:Vilket skumt namn ^^;
Vad är det som är skumt med namnet, dubbelnamn är väl inte ovanliga?
" Kvinnor som du gör en man impotent " - det var det namnet jag tyckte var skumt, förstår inte anledningen varför den heter så, samt att det känns väldigt skumt att läsa xD
Alien skrev:Ja, intressant trots att jag inte begriper något av scenografi och tycker Marat verkar vara en konstig pjäs (fullständig titel: Jean Paul Marat förföljd och mördad så som det framställs av patienterna på hospitalet Charenton under ledning av herr de Sade), för meta för mig.
Det var det andra som jag fäste mig vid.Spoiler: visa
Ja, jag undrar hur mycket som gått i arv till mig? Förhoppningsvis lite av styrkan och egensinnigheten i alla fall. I sommar ska jag ge mig på självbiografin.
Sadistic skrev:Alien skrev:Sadistic skrev:Vilket skumt namn ^^;
Vad är det som är skumt med namnet, dubbelnamn är väl inte ovanliga?
" Kvinnor som du gör en man impotent " - det var det namnet jag tyckte var skumt, förstår inte anledningen varför den heter så, samt att det känns väldigt skumt att läsa xD
Det var vad en man en gång sa till henne när hon ifrågasatte honom lite väl skarpt.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21