Ansiktsminne - Test
99 inlägg
• Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Ansiktsminne - Test
Wow, det var interessant. Jeg klarte ikke å fullføre, det ble litt sånn;
oj en test, morsomt Et ansikt....ansikt....enda et ansikt... .....et ansikt til...ansikt...jeg orker ikke flere ansikter! f***** **** Jeg ble faktisk ganske irritert, måtte avbryte.
Og i tillegg byttet bildene veldig sakte, det blir så irriterende når man blir sittende og vente på neste bilde eller vente på at noe skal skje, man mister all konsentrasjon.
oj en test, morsomt Et ansikt....ansikt....enda et ansikt... .....et ansikt til...ansikt...jeg orker ikke flere ansikter! f***** **** Jeg ble faktisk ganske irritert, måtte avbryte.
Og i tillegg byttet bildene veldig sakte, det blir så irriterende når man blir sittende og vente på neste bilde eller vente på at noe skal skje, man mister all konsentrasjon.
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-02-23
Ansiktsminne - Test
100% på igenkänningen och 58% på ordningen
Gjort flera tester på nätet nu och jag är inte längre ansiktsblind! Helt otroligt!
Övning ger färdighet.
Ytterligare ett test om någon vill pröva: Matching faces in photographs
https://www.testmybrain.org/
Där fick jag 91% rätt emot genomsnittliga 82.05 i första delen, andra delen gick sämre med 45% rätt mot genomsnittets 52.49 fast jag hade tappat koncentrationen ordentligt mot slutet
Har förr alltid varit nere på extremt dåliga resultat, men långt prosopagnosi idag tydligen
Gjort flera tester på nätet nu och jag är inte längre ansiktsblind! Helt otroligt!
Övning ger färdighet.
Ytterligare ett test om någon vill pröva: Matching faces in photographs
https://www.testmybrain.org/
Där fick jag 91% rätt emot genomsnittliga 82.05 i första delen, andra delen gick sämre med 45% rätt mot genomsnittets 52.49 fast jag hade tappat koncentrationen ordentligt mot slutet
Har förr alltid varit nere på extremt dåliga resultat, men långt prosopagnosi idag tydligen
Ansiktsminne - Test
Jag kände igen 91% och placerade 59% rätt, men jag får erkänna att jag var tvungen att gissa några gånger.
Ansiktsminne - Test
Kände igen 95% och placerade 78% rätt.
Ganska svårt, fick gissa de flesta av gångerna.
Ganska svårt, fick gissa de flesta av gångerna.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Ansiktsminne - Test
95% 56%
Beskriver mig rätt bra på nått sätt, jag är bra på :Att, men inte så bra på Hur och När
Beskriver mig rätt bra på nått sätt, jag är bra på :Att, men inte så bra på Hur och När
Ansiktsminne - Test
Recognition score 79% Temporal memory score 68%. Äh jag fattar inte testresultatet
Ansiktsminne - Test
Oj! jag fick 100%. Börjar mer och mer förstå att jag har fotografiskt minne, vilket jag inte vetat om eller förstått förut, men fått veta nu. Är detta vanligt eller?
Ansiktsminne - Test
Recognition score: 95%
Temporal memory score: 69%
"In the section above you made 0 "false positive(s)". That is, thinking you remembered seeing the photo when you hadn't seen it before. Average false positive score is 1-3."
Temporal memory score: 69%
"In the section above you made 0 "false positive(s)". That is, thinking you remembered seeing the photo when you hadn't seen it before. Average false positive score is 1-3."
Ansiktsminne - Test
Recognition score 87%
Temporal memory score 95%
0 "false positive(s)"
Jag är ansiktsblind men är halvbra på utantillärning för korttidsbruk, spela spel såsom memory tex. Jag döpte bilderna också tex cigaretturken, polackbruden, guldlock, sjalettslynan, rastamannen, smiskungen, 80-talssynthmannen etc.
De jag gissade att jag ej sett var antingen intetsägande så de inte fick namn, eller liknade andra. Tex fanns en cigaretturk utan cigarett.
Temporal memory score 95%
0 "false positive(s)"
Jag är ansiktsblind men är halvbra på utantillärning för korttidsbruk, spela spel såsom memory tex. Jag döpte bilderna också tex cigaretturken, polackbruden, guldlock, sjalettslynan, rastamannen, smiskungen, 80-talssynthmannen etc.
De jag gissade att jag ej sett var antingen intetsägande så de inte fick namn, eller liknade andra. Tex fanns en cigaretturk utan cigarett.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Ansiktsminne - Test
Recognition score: 75%
Temporal memory score: 66%
0 "false positive(s)"
Inte så stor förvåning där, jag är inte så bra på att minnas ansikten...
Temporal memory score: 66%
0 "false positive(s)"
Inte så stor förvåning där, jag är inte så bra på att minnas ansikten...
- Braincandy
- Anslöt: 2012-09-27
Ansiktsminne - Test
100% och 83%. Vissa var svåra att komma ihåg om man sett de i del 1 eller 2.
- CarolusRex
- Anslöt: 2014-01-27
Ansiktsminne - Test
Recognition score: 100%
Temporal memory score: 91%
Jag placerad två ansikten fel, det vill säga ett ansikte som borde ha varit i första rundan och ett som borde ha varit placerad på andra rundan.
Det var även de enda två ansiktena jag tvekade över om jag sett dom i första eller andra bildspelet.
tog ingen paus emellan, orkade inte.
man skulle kunna göra det där testet mycket svårare utan att lägga till fler bilder.
genom att använda mer likadana bilder och fler bilder med samma färger etc.
Temporal memory score: 91%
Jag placerad två ansikten fel, det vill säga ett ansikte som borde ha varit i första rundan och ett som borde ha varit placerad på andra rundan.
Det var även de enda två ansiktena jag tvekade över om jag sett dom i första eller andra bildspelet.
tog ingen paus emellan, orkade inte.
man skulle kunna göra det där testet mycket svårare utan att lägga till fler bilder.
genom att använda mer likadana bilder och fler bilder med samma färger etc.
Re: Ansiktsminne - Test
Recognition: 100%
Temporal memory: 75%
Tog ett par minuters paus mellan delarna.
Temporal memory: 75%
Tog ett par minuters paus mellan delarna.
Ansiktsminne - Test
aspen10 skrev:Oj! jag fick 100%. Börjar mer och mer förstå att jag har fotografiskt minne, vilket jag inte vetat om eller förstått förut, men fått veta nu. Är detta vanligt eller?
He he gratis men jag tror inte du skall ta testet allt för allvarligt.
Det känns lite som vilket test som helst där ute, lite som "vilken Harry Potter kakartär är du test".
Men absolut är det ett bra tecken, vem vet du kanske har ett grymt bra fotografiskt minne men som sagt du bör nog inte bara basera det på enbart det här testet
Ansiktsminne - Test
95% Recognition score , 73% Temporal memory score
Låter ganska logiskt, faktiskt. Jag har hemskt svårt att placera folk jag sett men kan känna igen dem. Kan sitta och kolla på en film och utbrista "vem var dte där nu igen?" var eller varannan minut...
Låter ganska logiskt, faktiskt. Jag har hemskt svårt att placera folk jag sett men kan känna igen dem. Kan sitta och kolla på en film och utbrista "vem var dte där nu igen?" var eller varannan minut...
Ansiktsminne - Test
Ett annat test:
http://www.bbk.ac.uk/psychology/psychol ... tartup.php
Jag tyckte det var ganska svårt...
http://www.bbk.ac.uk/psychology/psychol ... tartup.php
Jag tyckte det var ganska svårt...
Ansiktsminne - Test
Det var svårt, plus att jag tryckte fel några gånger eftersom det gick så snabbt...
Fick 88% rätt.
Bra test, kiddie!
Fick 88% rätt.
Bra test, kiddie!
Ansiktsminne - Test
Väldigt svårt test, det som kiddie postade länk till. Jag fick 58%, misstänkt ansiktsblind.
Så illa är det oftast inte i verkligheten, även om jag vet att jag har svårt att lära in namn och ansikten. En ny person går bra (om inget distraherar), men att komma ihåg flera på en gång är väldigt mycket knepigare. Tur man inte är politiker eller kunglighet!
Så illa är det oftast inte i verkligheten, även om jag vet att jag har svårt att lära in namn och ansikten. En ny person går bra (om inget distraherar), men att komma ihåg flera på en gång är väldigt mycket knepigare. Tur man inte är politiker eller kunglighet!
Ansiktsminne - Test
Jag vet att jag är ganska ansiktsblind. Fick 58 % också. Att jag kände igen någon alls förvånade mig dock.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor