Pinterest.com
25 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Pinterest.com
Pinterest är en webbtjänst eller en social nätverkstjänst där användare kan ladda upp, organisera och dela med sig av sina bilder på digitala anslagstavlor, pinboards. Användarna kan också med hjälp av ett tillägg i webbläsaren spara och dela bilder som de hittar på olika webbplatser på internet. Webbplatsägare bereds möjlighet att publicera en knapp på sin webbplats som automatiskt delar webbplatsens innehåll på besökarens pinboard på Pinterest.
De bilder som användaren publicerar på någon av sina pinboards kallas för pins. Om bilden är hämtad från en extern webbplats skapas automatiskt en länk dit i kommentaren för bilden. En användare kan välja att följa andra användares pinboards och då få uppdateringar i realtid då denna pinboard uppdateras. Hon eller han kan också välja att repin en speciell bild. Detta innebär att bilden läggs till i användarens egen pinboard.
Så funkar Pinterest http://webbhjalp.se/pinterest-digital-anslagstavla
Länka gärna till olika pins.
http://www.pinterest.com
Pinterest.com
Det här lite roliga tipset hittade jag på Pinterest:
http://wendyjanelle.blogspot.se/2011/11/lego-keychain.html
http://wendyjanelle.blogspot.se/2011/11/lego-keychain.html
Pinterest.com
Vet inte om jag orkar göra mig besväret att bli medlem på ännu en sida.
Vad hittar jag där som jag inte redan har på de sidor jag är medlem på?
Ja jag läste beskrivningen och har tidigare hört talas om sidan.
Väldigt fiffigt med nycklarna.
Vad hittar jag där som jag inte redan har på de sidor jag är medlem på?
Ja jag läste beskrivningen och har tidigare hört talas om sidan.
Väldigt fiffigt med nycklarna.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Pinterest.com
Kevlarsoul skrev:Vad hittar jag där som jag inte redan har på de sidor jag är medlem på?
Beror helt på vilka sidor du redan är medlem på.
Pinterest.com
Facebook..
I teorin även Twitter och Instagram men använder det inte.
Photobucket för delning av ev. bilder.
- Kevlarsoul
Pinterest.com
Pinterest är inte i närheten av något av de sidorna.Kevlarsoul skrev:Facebook..
Pinterest.com
På Pinterest kan man kolla andras anslagstavlor som de kan ha i olika ämnen eller som blandad eller så.
Senast redigerad av Zirre 2014-04-23 21:42:02, redigerad totalt 2 gånger.
Pinterest.com
Skadar ju såklart inte att testa.
Får se om jag känner att jag har användning för det.
Får se om jag känner att jag har användning för det.
- Kevlarsoul
Pinterest.com
Så funkar Pinterest http://webbhjalp.se/pinterest-digital-anslagstavla/
Edit: Man behöver ingen invite som det står på länkade sidan.
Edit: Man behöver ingen invite som det står på länkade sidan.
Pinterest.com
Känns lite rörigt men blev medlem i alla fall.
- Kevlarsoul
Re: Pinterest.com
Jag kör mer Pinterest än mycket annat. Helt klart mer beroendeframkallande, inspirerande och inte alls interagerande med andra.
Pinterest.com
Älskar pinterest!!! <333 Har appen i mobilen och brukar ligga och kolla pins innan jag somnar. (Mest för att jag inte kan ligga och läsa då sambon inte kan sova med lampan tänd)
Mitt DIY:ande har helt klart fått ett fantastiskt uppsving av Pinterest, också hittat nya och roliga hobbies. Visste inte att korsstygn kan vara fint också, inte bara kyrkans syjunta/tråkiga blommor.
Mitt DIY:ande har helt klart fått ett fantastiskt uppsving av Pinterest, också hittat nya och roliga hobbies. Visste inte att korsstygn kan vara fint också, inte bara kyrkans syjunta/tråkiga blommor.
Pinterest.com
Zirre skrev:På Pinterest kan man kolla andras anslagstavlor som de kan ha i olika ämnen eller som blandad eller så.
precis som tumblr då ju?
inte många som bloggar där, de flesta delar bilder och vissa har speciella inriktningar/teman?
Pinterest.com
Crow_ skrev:Zirre skrev:På Pinterest kan man kolla andras anslagstavlor som de kan ha i olika ämnen eller som blandad eller så.
precis som tumblr då ju?
inte många som bloggar där, de flesta delar bilder och vissa har speciella inriktningar/teman?
Jag tycker inte att det är lika alls men det spelar ingen roll tråden handlar ändå inte om tumblr.
Pinterest.com
Men hur funkar det om man lägger till en egen pin?
Kan vem som helst se den?
- Kevlarsoul
Pinterest.com
Kevlarsoul skrev:Men hur funkar det om man lägger till en egen pin?
Du kan ha olika album. vissa kan du ha privata - Endast du ser dom och vissa kan du publicera så hela sajten ser dom.
Pinterest.com
kullan skrev:Kevlarsoul skrev:Men hur funkar det om man lägger till en egen pin?
Du kan ha olika album. vissa kan du ha privata - Endast du ser dom och vissa kan du publicera så hela sajten ser dom.
Aha, så smidigt.
- Kevlarsoul
Pinterest.com
Kevlarsoul skrev:kullan skrev:Kevlarsoul skrev:Men hur funkar det om man lägger till en egen pin?
Aha, så smidigt.
Det är anslagatavlor man har inte album. (pinboard = anslagstavla)
Pinterest.com
Zirre skrev:Kevlarsoul skrev:kullan skrev:
Aha, så smidigt.
Det är anslagatavlor man har inte album. (pinboard = anslagstavla)
Tror jag förstår.
- Kevlarsoul
Återgå till Intressanta intressen