"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav sugrövmanövern » 2014-04-22 19:01:13

Lika bra att skita i allting, fortsätta sitt liv i celibat samt köpa sin egna mat och skippa utgifterna för kondomer och andra sexleksaker. Känner det drar i snåltarmen hära, tänker att jag vill inte ens bjuda på ett glas besudlat kranvatten efter knullet ens en gång.

Det är för avtändande med alla snåla kärrigakarlar och manhaftiga fruntimmer så man vill inte ha kärlek i den här världen.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav kapuni » 2014-04-22 19:07:18

Moggy skrev:En liten undran till de som tar för givet att mannan ska bjuda. Förväntar ni er att få beställa in precis vad ni vill och bli bjudna? Som dyraste rätterna, efterrätt, finare viner och drinkar?

Nej, det vore ofint. Och jag är väluppfostrad.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav dasunbedingte » 2014-04-22 20:07:52

sugrövmanövern skrev:Lika bra att skita i allting, fortsätta sitt liv i celibat samt köpa sin egna mat och skippa utgifterna för kondomer och andra sexleksaker. Känner det drar i snåltarmen hära, tänker att jag vill inte ens bjuda på ett glas besudlat kranvatten efter knullet ens en gång.

Det är för avtändande med alla snåla kärrigakarlar och manhaftiga fruntimmer så man vill inte ha kärlek i den här världen.


Det är därför det finns prostitutes.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav sugrövmanövern » 2014-04-22 20:28:38

dasunbedingte skrev:
sugrövmanövern skrev:Lika bra att skita i allting, fortsätta sitt liv i celibat samt köpa sin egna mat och skippa utgifterna för kondomer och andra sexleksaker. Känner det drar i snåltarmen hära, tänker att jag vill inte ens bjuda på ett glas besudlat kranvatten efter knullet ens en gång.

Det är för avtändande med alla snåla kärrigakarlar och manhaftiga fruntimmer så man vill inte ha kärlek i den här världen.


Det är därför det finns prostitutes.
Det är ju hemskt. Då åker plånboken plötsligt fram eller?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Ithiliom » 2014-04-23 13:28:21

sugrövmanövern skrev:Att inte kunna ens tänka sig att bjuda är snålt och gnidet.


Härligt att höra att du vill bjuda..:)
Ithiliom
Ny medlem
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2014-04-22
Ort: Sundsvall

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-04-23 14:34:24

dasunbedingte skrev:
sugrövmanövern skrev:Lika bra att skita i allting, fortsätta sitt liv i celibat samt köpa sin egna mat och skippa utgifterna för kondomer och andra sexleksaker. Känner det drar i snåltarmen hära, tänker att jag vill inte ens bjuda på ett glas besudlat kranvatten efter knullet ens en gång.

Det är för avtändande med alla snåla kärrigakarlar och manhaftiga fruntimmer så man vill inte ha kärlek i den här världen.


Det är därför det finns prostitutes.



Prostitutes, en av de tingene som er umulig å forstå. Man gir en fremmed person som egentlig ikke har noen som helst interesse av å ha sex med deg penger for å ha sex med deg..? Wow, it`s so hot!! :lol: De er jo ikke interessert i sex`en, de vil ha pengene. Så det blir på en måte onani, med en annen person til stede, som får timebetalt. Merkelig.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav sugrövmanövern » 2014-04-23 16:31:15

Ithiliom skrev:
sugrövmanövern skrev:Att inte kunna ens tänka sig att bjuda är snålt och gnidet.


Härligt att höra att du vill bjuda..:)
Ja, det gör jag så ofta jag kan, önskar jag kände mer folk så jag fick bjuda oftare. Jag mår bra av att vara generös och trivs med generösa människor.

Jag är väl en gentlekvinna.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Bjäbbmonstret » 2014-04-23 23:00:16

Alltså som sagt. Det första jag gjort när jag träffat nya människor är ofta att prata politik. Det beror ju på vilka sammanhang man umgås med folk. Eftersom jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara ihop med någon som delar mina politiska värderingar i någon form så är givetvis politik en av de första saker jag tagit upp nät jag träffat någon i något sammanhang som kan liknas vid en date. För den skull predikar jag ju inte jag diskuterar, jämför synpunkter och uppfattningar. Religion brukar också komma upp rätt fort även om det inte är något som är specifikt viktigt för mig.

Tona ner mig kan jag göra i arbetslivet eller om jag måste om jag är medföljande till någon perifer tillställning. Inte när jag umgås med folk som betyder nåt för mig.

Detta har även gällt när jag träffat någon via nätet.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav nallen » 2014-04-23 23:53:09

Alien skrev:Alltså, antingen så ser män vanliga dejtingsidor osm knullsajter. [...] Och det som ska få kvinnorna kåta är en bild på "verktyget".

Eller så har de en perversion [...]

Ett tredje alternativ är att det är män som aldrig träffar några tjejer irl, men "umgås" så mycket mer med tjejer i porrfilmer. De har fått en skev syn på vad kvinnor uppskattar.

Eller så vill de bara vara anonyma, därför vill de inte visa sina ansikten. Men något måste man ju visa ...

Eller så är det bara den gyllene regeln i praktisk tillämpning.
Vilket i stort sett är en syntes av dina angivna alternativ utom nummer två.
Det vill säga; mannen är ute efter att få knulla och förutsätter att kvinnorna också är det (något som är ett rimligt antagande på vissa siter och ett orimligt på andra), vidare blir han upphetsad av att se (bilder av) en kvinnas könsorgan och antar därför att även kvinnorna blir det (oavsett vad de säger) och slutligen måste han ju mer eller mindre visa någonting och kuken är inte lika lätt att identifiera som nunan.
nallen
 
Inlägg: 19540
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav DIProgan » 2014-05-09 7:34:00

Bjäbbmonstret skrev:Alltså som sagt. Det första jag gjort när jag träffat nya människor är ofta att prata politik. Det beror ju på vilka sammanhang man umgås med folk. Eftersom jag aldrig skulle kunna tänka mig att vara ihop med någon som delar mina politiska värderingar i någon form så är givetvis politik en av de första saker jag tagit upp nät jag träffat någon i något sammanhang som kan liknas vid en date. För den skull predikar jag ju inte jag diskuterar, jämför synpunkter och uppfattningar. Religion brukar också komma upp rätt fort även om det inte är något som är specifikt viktigt för mig.

Tona ner mig kan jag göra i arbetslivet eller om jag måste om jag är medföljande till någon perifer tillställning. Inte när jag umgås med folk som betyder nåt för mig.

Detta har även gällt när jag träffat någon via nätet.
och vad är facit för ditt tillvägagångssätt, socialt framgångsrik eller pariah?
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav elle » 2014-05-09 9:03:36

Moggy skrev:En liten undran till de som tar för givet att mannan ska bjuda. Förväntar ni er att få beställa in precis vad ni vill och bli bjudna? Som dyraste rätterna, efterrätt, finare viner och drinkar?

Det sistnämnda är inget problem . Jag dricker inte drinkar, öl , och vin bara när jag ta emot Kommunionen . Jag tycker inte om att dricka alkohol , gillar inte smaken och öl luktar hemskt .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-09 9:09:22

Moggy skrev:En liten undran till de som tar för givet att mannan ska bjuda. Förväntar ni er att få beställa in precis vad ni vill och bli bjudna? Som dyraste rätterna, efterrätt, finare viner och drinkar?



Hvis du bjuder meg og jeg vil ha champagne og hummer med russisk kaviar så bestiller jeg det også betaler du. End of story, no whining! :) Det er jo veldig uhøflig da å først bjuda også sette begrensninger på hva slags mat og drikke man kan få. Det er uhørt.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Toblerone » 2014-05-09 9:45:28

nallen skrev:
Alien skrev:Alltså, antingen så ser män vanliga dejtingsidor osm knullsajter. [...] Och det som ska få kvinnorna kåta är en bild på "verktyget".

Eller så har de en perversion [...]

Ett tredje alternativ är att det är män som aldrig träffar några tjejer irl, men "umgås" så mycket mer med tjejer i porrfilmer. De har fått en skev syn på vad kvinnor uppskattar.

Eller så vill de bara vara anonyma, därför vill de inte visa sina ansikten. Men något måste man ju visa ...

Eller så är det bara den gyllene regeln i praktisk tillämpning.
Vilket i stort sett är en syntes av dina angivna alternativ utom nummer två.
Det vill säga; mannen är ute efter att få knulla och förutsätter att kvinnorna också är det (något som är ett rimligt antagande på vissa siter och ett orimligt på andra), vidare blir han upphetsad av att se (bilder av) en kvinnas könsorgan och antar därför att även kvinnorna blir det (oavsett vad de säger) och slutligen måste han ju mer eller mindre visa någonting och kuken är inte lika lätt att identifiera som nunan.


:lol: Det har du ju rätt i!
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Alien » 2014-05-09 14:18:53

nallen skrev:
Alien skrev:Alltså, antingen så ser män vanliga dejtingsidor osm knullsajter. [...] Och det som ska få kvinnorna kåta är en bild på "verktyget".

Eller så har de en perversion [...]

Ett tredje alternativ är att det är män som aldrig träffar några tjejer irl, men "umgås" så mycket mer med tjejer i porrfilmer. De har fått en skev syn på vad kvinnor uppskattar.

Eller så vill de bara vara anonyma, därför vill de inte visa sina ansikten. Men något måste man ju visa ...

Eller så är det bara den gyllene regeln i praktisk tillämpning.
Vilket i stort sett är en syntes av dina angivna alternativ utom nummer två.
Det vill säga; mannen är ute efter att få knulla och förutsätter att kvinnorna också är det (något som är ett rimligt antagande på vissa siter och ett orimligt på andra), vidare blir han upphetsad av att se (bilder av) en kvinnas könsorgan och antar därför att även kvinnorna blir det (oavsett vad de säger) och slutligen måste han ju mer eller mindre visa någonting och kuken är inte lika lätt att identifiera som nunan.


Det förutsätter alltså att männen inte har (haft) så mycket kontakt med kvinnor irl; annars skulle de veta att det inte är uppskattat. Det gäller ju vanliga dejtingsatjer, inte redodlade knullsajter.

Likaså frågar man sig med Dr Phil "How is that working for you?" Dvs om männen alltid får negativ respons (vanligast ingen respons alls) borde de ju fatta att det inte är rätta sättet att charma kvinnor. Eller snarare att de väntar tills de råkar på en kvinna som frågar efter sådana bilder, det finns tydligen sådana. De följer inga traditionella könsroller utan är lika porrstörda som män sägs vara.
Jag har en killkompis (40+) som nyligen reggat sig på en dejtingsajt och han säger precis som du - det första mejlet från kvinnor innehåller två saker:
1. Är den över 20 cm?
2. Skicka bild på k*ken!
Han är helt chockad.
http://www.familjeliv.se/Forum-4-362/m72861681-3.html

Att öonskat visa upp sitt organ kallas blottning, räknas som en perversion (exhibitionism) och ett brott (sexuellt ofredande). Om ett visst beteende inte ger önskat resultat så ändrar man beteende. Trial and error. Eller fortsätter man envist ändå "det måste vara rätt, för det känns rätt för mig". Upprepningstvång?

Eller så kommer det ständigt nya män med noll koll. Eftersom jag själv inte är inne på några dejtingsatjer så vet jag inte hur vanligt det är med oönskade snoppbilder. Men ska man döma av vad som står på nätet är det vanligt. Ett exempel:
Jag har försökt nätdejta ett tag nu, på flera olika sidor och det är alltid samma sak. Jag får bara sexförfrågningar och möjligtvis något seriöst mail av en man 65+. Svarar på alla mail som inte har att göra med sex i första mailet men då kommer frågan i andra eller i bästa fall tredje. Jag har inget emot sex och tycker till och med om cybersex men då med någon jag känner och är attraherad av. Jag hinner ju inte ens bli det av dessa killar, man får ett hej och en kukbild upptryckt i ansiktet direkt liksom. Har inte hittat någon vettig kille där. Jac är till och med lättflirtad. Lite intresse för mig som person och så ligger jag på andra dejten om jag gillar personen men det är inte fort nog tydligen.
http://www.familjeliv.se/Forum-4-362/m72861681-3.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46550
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav nallen » 2014-05-09 17:56:11

Alien skrev:Eller så kommer det ständigt nya män med noll koll.

Tja, med tanke på att det brukar vara ungefär 15 gånger så många män som kvinnor på kontakt-siterna så är det väl närmast en tautologi.

Som vanligt begår du misstaget att tro att en man kan förstå en kvinna. Det går inte i det generella fallet.
nallen
 
Inlägg: 19540
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Nibor » 2014-05-09 18:11:46

Vad är det med folk? Den här starka driften som vanligtvis leder till artens fortlevnad. Varför måste den besudla våra moderna, neurotiska och högteknologiska ritualer?
Nibor
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 896
Anslöt: 2011-12-30


"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav slackern » 2014-05-13 14:53:36

DIProgan skrev:http://i.imgur.com/oQN4Die.jpg


Tyder på dålig uppfostran eller en ohyfsad person. Då får man ta på sig uppdraget att uppfostra personen i fråga. ;)
slackern
 
Inlägg: 43898
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Alien » 2014-05-13 18:44:45

nallen skrev:
Alien skrev:Eller så kommer det ständigt nya män med noll koll.

Tja, med tanke på att det brukar vara ungefär 15 gånger så många män som kvinnor på kontakt-siterna så är det väl närmast en tautologi.

Som vanligt begår du misstaget att tro att en man kan förstå en kvinna. Det går inte i det generella fallet.


Tror du att alla kvinnor är likadana? :roll:

Men här behövs det inte att männen "förstår" kvinnorna, bara att de förstår de vanliga reglerna. Om det inte står rent ut bland dejtingsajtens regler så borde de fråga sina kompisar om det är ok att oombedd skicka snoppbilder. Har de inga kompisar att fråga finns ju alltid nätet.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46550
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Alien » 2014-05-13 18:58:42

Apropå det här med middag så kom jag att tänka på Penny i The Big Bang Theory. Hon hade aldrig betalat någon middag själv, det var det alltid killar som gjorde. Hon hade inte så hög lön som servetris, men älskade att shoppa och drack rätt friskt också. "I'm cute, I get by."

Det är självklart att söta Penny snyltar på de nördiga killarna, "lånar" till hämtmaten de äter gemensamt etc. Särskilt "lånar" hon av Leonard och då viskar Raj till Howard något skämtsamt att Leonard betalar utan få något för det, och Howard vidarebefordrar villigt det Raj säger, till Pennys irritation "jag ska visst betala". Vet inte om det är så det brukar gå till, el om det är typiskt amerikanskt: är man en snygg tjej så behöver man inte betala för sig.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46550
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav kapuni » 2014-05-13 19:32:41

Alien skrev:Apropå det här med middag så kom jag att tänka på Penny i The Big Bang Theory. Hon hade aldrig betalat någon middag själv, det var det alltid killar som gjorde. Hon hade inte så hög lön som servetris, men älskade att shoppa och drack rätt friskt också. "I'm cute, I get by."

Det är självklart att söta Penny snyltar på de nördiga killarna, "lånar" till hämtmaten de äter gemensamt etc. Särskilt "lånar" hon av Leonard och då viskar Raj till Howard något skämtsamt att Leonard betalar utan få något för det, och Howard vidarebefordrar villigt det Raj säger, till Pennys irritation "jag ska visst betala". Vet inte om det är så det brukar gå till, el om det är typiskt amerikanskt: är man en snygg tjej så behöver man inte betala för sig.

Jag har sällan betalat för mig när det gäller middagar/drinkar/uteliv men det beror inte på att jag skulle vara bortskämd snyltare, jag är liksom alltid redo att betala för mig.

Jag vet inte om det är för att jag har tur att vara omgiven av gentlemän eller om det är för att jag är söt. Kanske är det typiskt amerikanskt, men det har hänt mig i Sverige lika mycket, konstigt nog.

Men något som jag tycker är konstigt är när det är fritt inträde och fria drinkar för tjejer på vissa nattklubbar (men inte för männen). Då känns det som att det är för att männen ska kunna supa tjejerna under bordet så de enklare kan få sätta på dem.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-13 20:21:23

kapuni skrev:Men något som jag tycker är konstigt är när det är fritt inträde och fria drinkar för tjejer på vissa nattklubbar (men inte för männen).



More women in a club = more men going to that club.
More men (drunk men looking at pretty girls) = more paying customers/$$$.
More $$$ = happy club owner :)

Get the girls into the club and the guys/$$$ will follow.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav kapuni » 2014-05-13 20:30:17

Jeopardy Lane skrev:
kapuni skrev:Men något som jag tycker är konstigt är när det är fritt inträde och fria drinkar för tjejer på vissa nattklubbar (men inte för männen).



More women in a club = more men going to that club.
More men (drunk men looking at pretty girls) = more paying customers/$$$.
More $$$ = happy club owner :)

Ja, konstigt kanske var fel ordval av mig, snarare tycker jag det är sliskigt. Som du säger handlar det ofta om pengar, men också om sex. De två sakerna gör folk vad som helst för.
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

"Gamla könsroller lever kvar inom nätdejting"

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-05-13 20:34:27

kapuni skrev:
Ja, konstigt kanske var fel ordval av mig, snarare tycker jag det är sliskigt. Som du säger handlar det ofta om pengar, men också om sex. De två sakerna gör folk vad som helst för.


Ja for mange av kundene handler det om sex. Jeg tenkte mer at den egentlige grunnen som ligger bak alt er en nattklubb-eier som vil tjene mer penger, ren økonomi. Men uansett, det kan virke litt sleskt og sleipt.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in