Föräldra-barn träff i Skåne?
21 inlägg
• Sida 1 av 1
Föräldra-barn träff i Skåne?
Blir det någon träff för oss med barn snart? Skulle gärna träffa andra som med har barn och as!
Jag har 2 barn, en dotter på snart 2 år och en son på snart 4 månader.
Är ensamstående och lycklig!
Vi kan ses lite när som. Ska bort lite i slutet på juli, men annars är vi lediga förutom den 19:e och den 26:e och 27:e juli! :p Izabelle fyller år den 26:e och då är det kalas och den 19:e är det barnkalas! Den 27:e ska vi på 1 års kalas hos en kompis till Izabelle.
Någon som har lust att ses? Oss spelar det ingen roll vart träffen blir för vi har sommarkortet och åker ju nästan gratis!
Jag har 2 barn, en dotter på snart 2 år och en son på snart 4 månader.
Är ensamstående och lycklig!
Vi kan ses lite när som. Ska bort lite i slutet på juli, men annars är vi lediga förutom den 19:e och den 26:e och 27:e juli! :p Izabelle fyller år den 26:e och då är det kalas och den 19:e är det barnkalas! Den 27:e ska vi på 1 års kalas hos en kompis till Izabelle.
Någon som har lust att ses? Oss spelar det ingen roll vart träffen blir för vi har sommarkortet och åker ju nästan gratis!
Senast redigerad av izabelle_mino 2011-05-04 14:39:10, redigerad totalt 1 gång.
- izabelle_mino
- Ny medlem
- Anslöt: 2008-07-12
Själv har jag inte barn så av naturliga skäl är detta inte aktuellt för mig men jag vet att det finns en mamma till från Skåne som är här inne ibland. (Dc) Titta gärna i träfftråden som finns under "Tipsa medlemmarna". Där kanske du hittar något.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:39:10, redigerad totalt 1 gång.
jag skrev under träff tråden och tänkte att den var så pass gammal att jag lägger ut en ny förfrågan.
hoppas någon ser som vill träffas!
- izabelle_mino
- Ny medlem
izabelle_mino skrev:jag skrev under träff tråden och tänkte att den var så pass gammal att jag lägger ut en ny förfrågan.
Ja, det får vi hoppas! Hursomhelst kan du ju komma på träffen den 9/8 15.00 i Malmö om du vill & kan. Fast ev. blir det helt barnfritt. Den finns här i träfftråden som du kanske sett.
Förresten det finns ytterligare en mamma från Skåne på forumet. (Panika)
blir det barnfritt kan jag inte komma, för jag har ingen barnvakt till barnen..
härligt med några mammor här i a f! inte det vanligaste, fast jag hade en i min föräldragrupp när jag fått dottern och vi är vänner nu!
härligt med några mammor här i a f! inte det vanligaste, fast jag hade en i min föräldragrupp när jag fått dottern och vi är vänner nu!
- izabelle_mino
- Ny medlem
Var står det att träffen den 9 augusti skall vara barnfri?
Det är klart att du får komma den 9 med dina barn,eller är det någon som har något emot det?
Det är klart att du får komma den 9 med dina barn,eller är det någon som har något emot det?
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 14:39:10, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Jag tycker det är ok. att ta barn med sig. Jag har aldrig sagt annat men kunde varit tydlgare med att säga att jag tyckte det var ok.
Menar heller inget ont mot dig nu ang. dina inlägg här i tråden, Tvilling99
Menar heller inget ont mot dig nu ang. dina inlägg här i tråden, Tvilling99
Jag har svårt för barn, så jag tycker separata barnträffar är en utmärkt idé.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:39:10, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
ja men denna tråden var till för att föräldrar i Skåne ska kunna träffas, inte för att ha en allmän träff.
så var det tänkt från min sida i a f.
det ska liksom vara en träff där föräldrar tar med sig sina barn och vi har lite roligt på barnens villkor men även på våra egna villkor med.
nu ska ingen ta illa upp av det jag skriver, är ingen kritik eller så utan jag ville bara vara tydligare.
hoppas det finns andra med barn som vill träffas!
kommer så klart gärna på en träff med er andra med, men då måste jag tyvärr ha med mig mina barn.
så var det tänkt från min sida i a f.
det ska liksom vara en träff där föräldrar tar med sig sina barn och vi har lite roligt på barnens villkor men även på våra egna villkor med.
nu ska ingen ta illa upp av det jag skriver, är ingen kritik eller så utan jag ville bara vara tydligare.
hoppas det finns andra med barn som vill träffas!
kommer så klart gärna på en träff med er andra med, men då måste jag tyvärr ha med mig mina barn.
- izabelle_mino
- Ny medlem
Jag tycker som sagt separata barnträffar är en utmärkt idé. Dels finns det de som har svårt för barn, dels har småbarnsföräldrar mer gemensamt med varandra än med icke-föräldrar.
Men det är bara vad jag tycker.
Men det är bara vad jag tycker.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:39:13, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
tvilling99 skrev:Var står det att träffen den 9 augusti skall vara barnfri?
Ja. Om det bara är jag som inte vill att träffarna inkluderar barn, respekterar jag däremot majoritetens tyckande.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:tvilling99 skrev:Var står det att träffen den 9 augusti skall vara barnfri?
Ja. Om det bara är jag som inte vill att träffarna inkluderar barn, respekterar jag däremot majoritetens tyckande.
Ja det lär du få göra eftersom du är den ende hittils som inte vill komma på träffar där det kommer barn.
Hoppas du inte tar illa upp bara.
Jag tycker inte vill skall ha olika träffar för olika grupper för vi är redan så få som vill träffas och det skulle göra att vi blir ännu färre.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 14:39:13, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
Men att i förväg tala om huruvida det blir barnfritt eller ej är väl en bra idé? Det är klart att man komplicerar det hela om man kommer med krav inför träffarna, men det är inte min avsikt. Eftersom barn för mig är ett så pass stort störningsmoment tyckte jag det var dags att dryfta frågan, vilket jag också skapat en tråd för.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Men att i förväg tala om huruvida det blir barnfritt eller ej är väl en bra idé? Det är klart att man komplicerar det hela om man kommer med krav inför träffarna, men det är inte min avsikt. Eftersom barn för mig är ett så pass stort störningsmoment tyckte jag det var dags att dryfta frågan, vilket jag också skapat en tråd för.
Det är klart att man kan tala om i förväg om det skall komma barn på träffen.
Det är få som kommer på träffar som har barn med sig men de kan vi inte förbjuda att ta med sig dem,särskilt inte om det är ensamstående mammor som inte kan skaffa barnvakt.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 14:39:13, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
tvilling99 skrev:KrigarSjäl skrev:Men att i förväg tala om huruvida det blir barnfritt eller ej är väl en bra idé? Det är klart att man komplicerar det hela om man kommer med krav inför träffarna, men det är inte min avsikt. Eftersom barn för mig är ett så pass stort störningsmoment tyckte jag det var dags att dryfta frågan, vilket jag också skapat en tråd för.
Det är klart att man kan tala om i förväg om det skall komma barn på träffen.
Det är få som kommer på träffar som har barn med sig men de kan vi inte förbjuda att ta med sig dem,särskilt inte om det är ensamstående mammor som inte kan skaffa barnvakt.
Låter rimligt!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:39:13, redigerad totalt 1 gång.
Jag förstår det där med att inte vilja ha med barn. Själv är jag ljudkänslig och när mina ungar sätter igång så vill då jag gärna ha hörselskydd ibland. Det är speciellt det där när de är högljudda och skriker.
Åter till tråden: Träffar med barn är OK för mig eftersom jag har fyra. Däremot har jag svårt att ta mig till andra delar av Skåne än Göinge, eftersom det inte är så lätt att trycka in alla fyra i en bil och få med alla extrakläder och annat som behövs. När man lyckats med allt detta, ska man orka köra dessutom, vilket inte är så lätt när man redan är helt slut efter bedriften att samla ihop ungarna. Passa tider funkar inte heller, vi är inte alltid ens i bilen när det är dags att vara framme.
Åter till tråden: Träffar med barn är OK för mig eftersom jag har fyra. Däremot har jag svårt att ta mig till andra delar av Skåne än Göinge, eftersom det inte är så lätt att trycka in alla fyra i en bil och få med alla extrakläder och annat som behövs. När man lyckats med allt detta, ska man orka köra dessutom, vilket inte är så lätt när man redan är helt slut efter bedriften att samla ihop ungarna. Passa tider funkar inte heller, vi är inte alltid ens i bilen när det är dags att vara framme.
Senast redigerad av Kritan 2011-05-04 14:39:13, redigerad totalt 1 gång.
Vill du ses i Kristianstad då kanske? Vart i Göinge bor du?
Jag bor ju i Kristianstad och min mamma bor i Knislinge! :p
Jag bor ju i Kristianstad och min mamma bor i Knislinge! :p
- izabelle_mino
- Ny medlem