Tips på bra boendestöd i Stockholm?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag undrar om jag kunde få lite tips och hjälp här. I sommar så slutar det företag som har hand om mitt boendestöd att tillhöra valfriheten i min stadsdel, jag blir därmed av med ett mycket bra boendestöd. Ett kriterium för att jag ska kunna ta del av boendestöd är att de kan komma till mig på kvällar eftersom jag pluggar och för att jag ska kunna jobba efter sommaren.
Nu ska min handläggare som jag inte längre har något förtroende för kolla upp vilka alternativ till boendestöd som det finns. Orsaken till att jag inte litar på min handläggare är att h*n inte har respekt för min integritet och livssituation, h*n har struntat i att informera mig om saker som jag har rätt att få veta och h*n har egentligen inte gjort någonting av nytta förutom att skriva under beslut om boendestöd, all hjälp som jag behövt utöver boendestöd har h*n dragit ut på genom att säga att h*n kan och vet vad som ska göras men i efterhand så kommer det fram att h*n måste fråga sina kollegor om allt. Med andra ord, jag litar inte på att h*n kommer att leta fram ett nytt boendestöd som fungerar för mig med de behov som jag har i god tid och jag har ingen möjlighet att kunna bedöma själv eftersom jag bara haft boendestöd från ett företag.
Är det någon av er som vet några bra boendestöd i Stockholm som kan komma på kvällar?