"Rena grekiskan"...
4 inlägg
• Sida 1 av 1
"Rena grekiskan"...
Jag hade ett Worddokument öppet på skärmen, och när jag skulle spara det så visade det sig att jag på något sätt lyckats ställa in grekiska som språk. Jag gick då in i menyn "Verktyg" och ändrade till svenska, men problemet fanns kvar i alla fall. Då gick jag in i Kontrollpanelen och ändrade till svenska där också. Det knepiga är att när jag skriver i Word så fungerar inte å, ä och ö, utan när jag trycker ner de tangenterna så blir det [, ’ och ; istället. Men när jag skriver här och på tjatten så blir det svenska tecken som vanligt.
Någon som vet vad felet är?
Någon som vet vad felet är?
"Rena grekiskan"...
Du har lyckats ställa om tangentbordet i Word med en tangentkombination (som jag inte kan i huvudet, sitter på mobilen och skriver).
Gå in i tangentbordsinställningarna i Kontrollpanelen och slå av möjligheten att ändra tangentbord med tangenter, det ställer bara till med elände.
Du borde ha en symbol i nederkanten på skärmen som visar vilket tangentbord som är inställt, kolla vad den visar när du är inne i Word och ändra den till svenska (det du har nu är Amerikanskt tangentbord).
Gå in i tangentbordsinställningarna i Kontrollpanelen och slå av möjligheten att ändra tangentbord med tangenter, det ställer bara till med elände.
Du borde ha en symbol i nederkanten på skärmen som visar vilket tangentbord som är inställt, kolla vad den visar när du är inne i Word och ändra den till svenska (det du har nu är Amerikanskt tangentbord).
"Rena grekiskan"...
Hej Miche!
Någon funktion att stänga av den möjligheten på Kontrollpanelen hittar jag inte. Men nu är i alla fall svenska inställt som språk, ser jag när jag är inne i Word.
Tack för hjälpen
!
Någon funktion att stänga av den möjligheten på Kontrollpanelen hittar jag inte. Men nu är i alla fall svenska inställt som språk, ser jag när jag är inne i Word.
Tack för hjälpen