Hur får man tag på denna frisyr och har den något namn?
49 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
hur får man tag på denna frisyren och har den någon namn?
yusuke20 skrev:hej jag fick syn på en intressant frisyr och jag undrar om frisörerna idag kan fixa en sån?
frisyren liknar lite en mindre version afro men jag tror knappast att den har samma namn och den verkar varit populär mellan 70 och 80 talet
http://cache.vevo.com/Content/VevoImage ... 0C8022.jpg
En kul frisyr . En liknande hade jag när jag gjorde permanenta och den höll i flera månader . Funderar på att igen göra permanenta eller vad det nu heter .
Sadistic skrev:yusuke20 skrev:eftersom att permanenta håret verkar vara en bättre lösning än locktången så får det väl bli att permanenta håret.
frågan är bara vilka frisörsalonger som har sånna maskiner och om det är ohälsosamt?
jag har heller ingen aning hur maskinerna ser ut
det är rund spolar, som man sedan använder permanent vätska på ( luktar starkt )
frisörerna lär ha båda annars blir jag lite mörkrädd
hur långt tid brukar det ta?
KrigarSjäl skrev:colaflaska skrev:Psst, det här är frisyren för alla er som fullkomligt hatar tanken på att någonsin förlora oskulden.
-Jo.
Jo som i att du håller med?
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
tar inte hår permanentning inte lika mycket långt som att laga en hål i tanden hos tandläkaren?
Nej weird al är inte jude men frisyren kallas ändå jewfro
colaflaska skrev:Psst, det här är frisyren för alla er som fullkomligt hatar tanken på att någonsin förlora oskulden.
Nåja. Howard Stern har väl snuskat till det några gånger i sitt liv.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
är det någon här som vet hur långt tid det tar att permanenta håret hos en frisör?
yusuke20 skrev:är det någon här som vet hur långt tid det tar att permanenta håret hos en frisör?
Men köp en peruk på Stadsmissionen som ser ut sådär istället.
nja nej jag gillar inte att ha på mig peruker.slackern skrev:yusuke20 skrev:är det någon här som vet hur långt tid det tar att permanenta håret hos en frisör?
Men köp en peruk på Stadsmissionen som ser ut sådär istället.
jag undrar bara hur långt tid det tar för att permanenta håret hos frisören
Nu var det mycket länge sen jag permanentade mig hos frissan. Men jag har ett minne av att det tog jättelänge. Först skulle håret tvättas och sedan var det nån permanentvätska och så skulle håret rullas upp. Sedan satt man i evighet i en dånande torkhuv. Där satt man fast och kunde inte göra någonting. (Jag kunde inte ens läsa någon tidning, eftersom mina glasögon förstås måste tas bort under proceduren.) Då och då kollade frissan värmen och kanske om det var färdigt. Men ibland blev det för hett och frissan var långt borta, skulle man skrika högt el härda ut?
Men enklast är att du ringer närmaste frisör/ska (el den du brukar anlita) och frågar hur lång tid det tar.
Men enklast är att du ringer närmaste frisör/ska (el den du brukar anlita) och frågar hur lång tid det tar.
colaflaska skrev:KrigarSjäl skrev:colaflaska skrev:Psst, det här är frisyren för alla er som fullkomligt hatar tanken på att någonsin förlora oskulden.
-Jo.
-Jepp.
Ser ut som tantkrull.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:colaflaska skrev:KrigarSjäl skrev:-Jo.
-Jepp.
Ser ut som tantkrull.
Tack för den nu kommer jag få mardrömmar och få någon tramsig Magnus Uggla låt på hjärnan.
yusuke20 skrev:Sadistic skrev:yusuke20 skrev:eftersom att permanenta håret verkar vara en bättre lösning än locktången så får det väl bli att permanenta håret.
frågan är bara vilka frisörsalonger som har sånna maskiner och om det är ohälsosamt?
jag har heller ingen aning hur maskinerna ser ut
det är rund spolar, som man sedan använder permanent vätska på ( luktar starkt )
frisörerna lär ha båda annars blir jag lite mörkrädd
hur långt tid brukar det ta?
ingen aning, googla eller kolla på en förpackning i affären?
colaflaska skrev:slackern skrev:colaflaska skrev:Psst, det här är frisyren för alla er som fullkomligt hatar tanken på att någonsin förlora oskulden.
Kolla trummisen? Tror du att han är oskuld?
Det där är ffs snart 40 år sedan.
Här är det bara 30 år sedan. Pudelrockare ffs. Fan snubben kuttar ju till och med runt i skoluniform.
slackern skrev:Här är det bara 30 år sedan. Pudelrockare ffs. Fan snubben kuttar ju till och med runt i skoluniform.
Killen är fast i det förflutna.
Hur får man tag på denna frisyr och har den någon namn?
Nibor skrev:slackern skrev:Här är det bara 30 år sedan. Pudelrockare ffs. Fan snubben kuttar ju till och med runt i skoluniform.
Killen är fast i det förflutna.
Det lär han ju onekligen vara. Han vägrar att växa upp, klippa sig och skaffa sig ett ordentligt jobb.
yusuke20 skrev:är det någon här som vet hur långt tid det tar att permanenta håret hos en frisör?
Länge sedan, men 1,5 timme inbillar jag mig att man får räkna med.
så känner ni till någon bra frisör salong i malmö där man kan permanenta håret till en sån frisyr?
Gå in på vilken random salong som helst och fråga om pris och tidsåtgång för att permanenta håret.
F.ö. så tror jag starkt att oförmågan att få myspys för många aspergare snarare beror på att man inte fixar det sociala finliret, utseendet spelar inte ngn avgörande roll så länge man är hel, ren och inte alltför extrem stil. Det sista vet jag onekligen resulterar i att folk tittar storögt på en och garvar bakom ryggen på en.
Förresten, med vissa användares logik här inne skulle ju folk med naturligt lockigt hår vara fördömda till oskuld
F.ö. så tror jag starkt att oförmågan att få myspys för många aspergare snarare beror på att man inte fixar det sociala finliret, utseendet spelar inte ngn avgörande roll så länge man är hel, ren och inte alltför extrem stil. Det sista vet jag onekligen resulterar i att folk tittar storögt på en och garvar bakom ryggen på en.
Förresten, med vissa användares logik här inne skulle ju folk med naturligt lockigt hår vara fördömda till oskuld
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Tror nog krullfrillan funkar rätt bra, men skippa musche och sametröja, då blir det för extremt 70/80-tals mysfarbror.
- Kostymhippie
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2011-10-12
Kostymhippie skrev:Förresten, med vissa användares logik här inne skulle ju folk med naturligt lockigt hår vara fördömda till oskuld
Nja, jag är drabbad av krulligt hår om än inte så extremt som fårfrisyren men ändå illa nog. Jag löser det med att snagga mig, 5mm långt hår krullar sig inte. Och så får man ligga.
nej då liknar jag nasim från bolibompa. jag tycker att frillan passar bättre med mustach och glasögonKostymhippie skrev:Tror nog krullfrillan funkar rätt bra, men skippa musche och sametröja, då blir det för extremt 70/80-tals mysfarbror.
jag vill likna lite som han på bilden och därmed vill jag ha lite 80 och 90 tal känsla
Jag har haft permanent hår i flera år.
Beroende på vilket resultat du du vill få
så blir det bättre att permanenta sig hos frisören.
Men, värt att nämna är
att det kan ta olika långt tid beroende på om ditt hår snabbt tar upp fixeringen.
För mig tar permanent och färgningen ca 5 timmar.
En del frisörer tar även extrabetalt om de behöver använda ovanligt mycket fixeringsvätska.
Hur pass mycket hår du har och även vilken kvalité du har på håret.
En del hår går inte att permanenta lockiga precis som vissa hår inte kan färgas.
En annan sak jag minns är att håret bör vara ganska långt.
Längden avgör hur pass lockigt håret blir.
Tipset är att spara håret några månader om ditt hår är väldigt kort.
Beroende på vilket resultat du du vill få
så blir det bättre att permanenta sig hos frisören.
Men, värt att nämna är
att det kan ta olika långt tid beroende på om ditt hår snabbt tar upp fixeringen.
För mig tar permanent och färgningen ca 5 timmar.
En del frisörer tar även extrabetalt om de behöver använda ovanligt mycket fixeringsvätska.
Hur pass mycket hår du har och även vilken kvalité du har på håret.
En del hår går inte att permanenta lockiga precis som vissa hår inte kan färgas.
En annan sak jag minns är att håret bör vara ganska långt.
Längden avgör hur pass lockigt håret blir.
Tipset är att spara håret några månader om ditt hår är väldigt kort.
- AustenAnnie
- Anslöt: 2013-12-30
Återgå till Intressanta intressen