Uppringd från hemligt/skyddat/dolt nummer.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav MsTibbs » 2014-03-14 10:26:32

Altså; psyk har hemligt nummer. Kanske endel skulle ta illa upp om det stod "Psykosenheten" på mobben, eller speciellt om någon annan skulle råka se det. Jag bryr mig inte, men exempel...

Vissa personer måste ha hemligt nummer, men tycker inte att "alla" ska kunna ha det.

Säljare MÅSTE ha nummer tycker jag! Annars har man ju ingen chans att anmäla dem som telefontrakasserar en!

Nu kan du även spärra din mobil! Ring 077 228 00 00 …

om du vill spärra din telefon för obeställda telefonsamtal i marknadsförings-, försäljnings- eller insamlingssyfte. (Gäller all telefoni, oavsett teknik.) Att spärra din telefon kostar ingenting mer än samtalskostnaden.
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav MissN » 2014-03-18 23:34:11

Jag tycker det är jätteirriterande när man inte kan ringa upp... Jag brukar inte svara när det inte är något nummer jag känner igen så brukar alltid kolla upp det efteråt på nätet och sen höra av mig.
MissN

Anslöt: 2014-03-18

Inläggav alixha » 2014-03-18 23:44:07

MissN skrev:Jag tycker det är jätteirriterande när man inte kan ringa upp... Jag brukar inte svara när det inte är något nummer jag känner igen så brukar alltid kolla upp det efteråt på nätet och sen höra av mig.

+1

Jag har även sagt att om det ringer någon från till exempel habiliteringen, mobila teamet eller liknande och jag inte svarar, vilket jag inte gör när det är hemligt nummer, så får dom snällt tala in på mitt mobilsvar så jag vet att det är dom.
alixha

Anslöt: 2013-01-04

Inläggav Parvlon » 2014-03-18 23:45:51

Har man för mycket pengar över kan man spåra de som ringer från hemligt nummer. Kontakt Telia för "spårning", tror att det kostar 600:- för en tiodagarsperiod.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Miche » 2014-03-19 11:11:08

alixha skrev:
MissN skrev:Jag tycker det är jätteirriterande när man inte kan ringa upp... Jag brukar inte svara när det inte är något nummer jag känner igen så brukar alltid kolla upp det efteråt på nätet och sen höra av mig.

+1

Jag har även sagt att om det ringer någon från till exempel habiliteringen, mobila teamet eller liknande och jag inte svarar, vilket jag inte gör när det är hemligt nummer, så får dom snällt tala in på mitt mobilsvar så jag vet att det är dom.
Om jag ändå hade gillat mobilversionen, tänker inte skaffa det förrän man kan logga in på en webbsida och kolla mobilsamtal, avskyr verkligen operatörernas primitiva interface för mobilsvar, en app skulle kanske fungera men då jag verkligen slippa få tid/datum och telefonnummer upplästa.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in